Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Αυξάνεται κατά 2,5 χλμ. το δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Περιφέρειας Θεσσαλίας

Ποδηλατόδρομο δυόμισι χιλιομέτρων χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας στην πόλη των Τρικάλων. Το έργο, προϋπολογισμού 756.000 ευρώ εντάσσεται με απόφαση του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 – 2020 και αφορά τη σύνδεση του κέντρου της πόλης των Τρικάλων με το πάρκο του Αγίου Γεωργίου.

Η νέα ποδηλατική διαδρομή συνδέεται με τον παραποτάμιο ποδηλατόδρομο στις όχθες του Ληθαίου καθώς και με τον ποδηλατόδρομο της οδού Καρδίτσης, που επίσης χρηματοδοτεί η Περιφέρεια Θεσσαλίας μέσω των Βιώσιμων Αστικών Αναπλάσεων (ΒΑΑ) του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014 – 2020.

Δικαιούχος και φορέας λειτουργίας είναι ο Δήμος Τρικκαίων.

 

 

«Η νέα ολοκληρωμένη ποδηλατική διαδρομή καθιστά ασφαλή τη μετακίνηση των κατοίκων με τη χρήση ποδηλάτου προς και από το πάρκο του Αγίου Γεωργίου, που αποτελεί σημείο αναφοράς για την άθληση και την αναψυχή των κατοίκων, προωθεί τη βιώσιμη αστική κινητικότητα και βελτιώνει την ποιότητα ζωής στα Τρίκαλα. Η Θεσσαλία είναι η πρώτη πιστοποιημένη Bike Friedly Περιφέρεια στη χώρα, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και βρίσκεται σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Ποδηλατικού Χάρτη της Ελλάδας στην κορυφή των πιο φιλικών προς το ποδήλατο Περιφερειών της χώρας με 61,6 χλμ. ποδηλατοδρόμων εντός αστικού ιστού», δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός.

Η χάραξη του ποδηλατόδρομου περιλαμβάνει τις οδούς Εθν. Αντίστασης, Ζέρβα, Κατσιμήδου, Σπετσών, Σπετσοπούλας, Λέσβου, Γέφυρα Εθνικής Αντίστασης και Καλυψούς.

Ο ποδηλατόδρομος στο μεγαλύτερο μήκος του είναι από βιομηχανικό δάπεδο, εγκιβωτισμένος με κράσπεδο πεζοδρομίου, έχει συνολικό πλάτος 1,50 μ. και είναι μονής κατεύθυνσης.

Επίσης, περιλαμβάνεται η κατασκευή πλακοστρωμένης ζώνης συνολικού πλάτους 0,70 μ. για την ασφάλεια του ποδηλάτη καθώς και πλακοστρωμένη ζώνη πεζοδρομίου ελαχίστου πλάτους 1,50 μ. για την εξυπηρέτηση των πεζών, σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης.

Στη διασταύρωση των οδών Σπετσοπούλας και Αλοννήσου διαμορφώνεται κυκλικός κόμβος για την ασφαλή διέλευση τόσο των ποδηλάτων όσο και των πεζών και οχημάτων.

Στις γωνίες των οικοδομικών τετραγώνων καθώς και σε επιλεγμένα σημεία κάθετης διέλευσης πεζών, διαμορφώνονται κατάλληλα, με κατά μήκος κλίση 5%, ράμπες για την διευκόλυνση της κίνησης των ΑΜΕΑ, ενώ στις ίδιες θέσεις τοποθετούνται εμπόδια στάθμευσης.

Τέλος, προβλέπονται οι απαραίτητες ηλεκτρομηχανολογικές εργασίες για τον ηλεκτροφωτισμό της ποδηλατικής διαδρομής.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media