Ο τουρισμός εισέρχεται στην εποχή της εξειδίκευσης, με τη φήμη να παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης και της ζήτησης κατ΄ επέκταση. Στις νέες απαιτήσεις του σύγχρονου ταξιδιώτη καλούνται να ανταποκριθούν προορισμοί και επιχειρήσεις.
«Ο λεγόμενος μαζικός τουρισμός έχει τελειώσει. Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι ένας πολύπλευρος τουρισμός καθώς υπάρχουν πολλές διαφορετικές ομάδες τουριστών οι οποίοι αναζητούν εμπειρίες προσαρμοσμένες στις επιθυμίες τους. Κάθε επιχείρηση (προορισμός, ξενοδοχείο, εστιατόριο ή αξιοθέατο) δεν είναι σε θέση να ικανοποιεί όλα τα διαφορετικά είδη τουρίστα», αναφέρει ο territory manager του TripAdvisor, της μεγαλύτερης ταξιδιωτικής ιστοσελίδας στον κόσμο με πάνω από 315 εκατ. μοναδικούς επισκέπτες κάθε μήνα, Τζιανλούκα Λατέρτζα, υπεύθυνος για Ιταλία, Τουρκία, Ελλάδα, Ανατολική Ευρώπη, Κύπρο και Μάλτα.
Με αφορμή την ομιλία του στην ετήσια συνάντηση της HotelBrain, στο πλαίσιο της έκθεσης HORECA, σημειώνει ότι «κάθε επιχείρηση πρέπει πρώτα απ΄ όλα να ειδικεύεται σε ένα συγκεκριμένο είδος τουρίστα ή εμπειρίας». Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναρωτηθεί «τί είδους τουρίστα θέλω να ικανοποιήσω;».
Η απόφαση σχετικά με το κοινό – στόχο είναι κομβικής σημασίας σήμερα καθώς «καθορίζει την ταυτότητα. Επιπλέον θα πρέπει η ταυτότητα να επικοινωνηθεί στην αγορά λέγοντας μια ωραία ιστορία», για την επιχείρηση, εξηγεί.
«Η Ελλάδα είναι μια καταπληκτική χώρα, εξαιρετικά πλούσια σε τουριστικούς πόρους», σχολιάζει. Από τουριστική άποψη «η Ελλάδα είναι οπωσδήποτε ένας γίγαντας». Αλλά «υπάρχει ένας κίνδυνος που αντιμετωπίζουν τα άτομα καθώς και οι χώρες που είναι πλούσιες σε φυσικούς και ιστορικούς πόρους: δεν έχουν συνείδηση των δυνατοτήτων τους. Ελπίζω ότι αυτό δεν θα είναι το σφάλμα του ελληνικού τουρισμού».
Baidu: Πάνω από 600.000 αναζητήσεις το μήνα για Ελλάδα
«Ο σημαντικότερος, αποτελεσματικότερος και οικονομικότερος τρόπος προσέγγισης της κινεζικής τουριστικής αγοράς είναι το Διαδίκτυο», τονίζει ο account manager της Baidu Κώστας Παντής της κυρίαρχης μηχανής αναζήτησης για την Κίνα, με μερίδιο αγοράς που ξεπερνά το 70%. «Το 57% των Κινέζων χρησιμοποιούν το Internet προκειμένου να επιλέξουν προορισμό και να προγραμματίσουν τις διακοπές τους» λέει και τονίζει ότι η παρουσία τουριστικών και ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στα διαδικτυακά μέσα της Κίνας «είναι εκ των ων ουκ άνευ, εφόσον στοχεύουν τη συγκεκριμένη αγορά».
Η Baidu έχει πάνω από 600 εκατ. χρήστες και καθημερινά πραγματοποιούνται 22,5 εκατ. αναζητήσεις σχετικές με τον τουρισμό. «Οι ημερήσιες αναζητήσεις στην Baidu για τον ελληνικό τουρισμό ξεπερνούν τις 20.000 και είναι περισσότερες από 600.000 το μήνα» αποκλειστικά και μόνο στην αγορά της Κίνας, σημειώνει. Οι αναζητήσεις με τον όρο «Ελλάδα» ανέρχονται στις 5.000 καθημερινά, για το Αιγαίο ξεπερνούν τις 4.000 ανά ημέρα, ενώ από μήνα σε μήνα καταγράφεται σημαντική αύξηση.
«Πρωταθλητές» αναζητήσεων αναδεικνύονται τα νησιά του Αιγαίου, με κορυφαία τη Σαντορίνη, η Κρήτη και η Αττική.
Πηγή: www.tovima.gr
Ολόκληρο το άρθρο της Χριστίνας Πουτέτση:
http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=674821