Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2022

Το επόμενο βήμα των Google Analytics: Έρχεται το GA4

Καθώς οδεύουμε προς ένα (διαδικτυακό) κόσμο με μείζονα σημασία στο GDPR και λιγότερη εξάρτηση σε cookies τρίτων, τα Universal Analytics αλλάζουν και βελτιστοποιούν τη συλλογή και την ανάλυση δεδομένων της ιστοσελίδας σας.

Παρακάτω θα βρείτε τέσσερις σημαντικές αλλαγές που φέρουν τα νεοσύστατα GA4 και πως μπορείτε να τις αξιοποιήσετε στο έπακρο για το κατάλυμά σας.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Καταρχάς, τι είναι τα Google Analytics;
Τα Google Analytics αποτελούν αναπόσπαστο εργαλείο των ξενοδόχων για την παρακολούθηση, μέτρηση και τροποποίηση των ιστοσελίδων τους, στοχεύοντας στη μέγιστη αποδοτικότητα της διαδικτυακής παρουσίας (website performance). Από τον Ιούλιο του 2023, έρχεται παγκοσμίως η νεότερη έκδοση που υπόσχεται προηγμένη τεχνολογία machine learning και ταυτόχρονη απλοποίηση των data analysis reports. Το GA4 έρχεται ανανεωμένο για να σας προσφέρει ένα απλουστευμένο, αλλά συνάμα δυνατό μέσο εποπτείας της πλοήγησης του χρήστη στην ιστοσελίδα σας.

 

Τι αλλάζει με το GA4;
Η μετάβαση από τα Universal Analytics στα GA4 στα μέσα του επόμενου καλοκαιριού φέρει μαζί της σημαντικές αλλαγές που θα βοηθήσουν σε μεγάλο βαθμό τη διαφημιστική στρατηγική και το μάρκετινγκ του ξενοδοχείου σας. Παρακάτω θα δούμε μαζί πως αλλάζει το πολυαγαπημένο μας εργαλείο και που πρέπει να εστιάσουμε για να εκμεταλλευτούμε στο 100% τις νέες δυνατότητες του.

 

Τέσσερα σημαντικά features των GA4:

1. Εστίαση σε events
Τα GA4 αλλάζουν πλώρη από τον προκάτοχό τους, εμβαθύνοντας στο χρήστη αυτόν καθ’ αυτόν και όχι απλά στα session data του. Τι σημαίνει αυτό για εμάς; Σημαίνει ότι η ανάλυση αναπτύσσεται γύρω από τα events που πραγματοποίησε, δηλαδή, σε απλά ελληνικά, εστιάζει ευρύτερα στο καταναλωτικό ταξίδι κι όχι απλά στις ιστοσελίδες που επισκέφτηκε μέχρι να φτάσει στη δικιά σας. Μέσω παραμέτρων που έχετε θέσει ανάλογα τα events του χρήστη, είστε σε θέση τώρα να διαχειρίζεστε εις βάθος τα κοινά σας (audiences) π.χ. να συλλέξετε λίστες remarketing από χρήστες που έχουν δει τουλάχιστον 10 δευτερόλεπτα από το βίντεο σας.

 

2. Καλύτερο tracking σε cross-device & cross-platform
Δεν είναι μυστικό ότι μία καλή εποπτεία των χρηστών σας μπορεί να εμπλουτίσει τη στρατηγική σας σε επίπεδο πώλησης, μάρκετινγκ αλλά και περιεχομένου. Σας έχουμε λοιπόν καλά νέα: Το GA4 θα προσφέρει περισσότερες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την πηγή των επισκέψεων στην ιστοσελίδα σας ανάμεσα σε πλατφόρμες κράτησης (όπως το WebHotelier), σε διάφορες συσκευές, αλλά και social media (Facebook, Instagram, κλπ.) και εφαρμογές κινητών, χωρίς επιπλέον κώδικα. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε καλύτερο έλεγχο και κατάλληλη ενημέρωση στο να προσφέρετε προϊόντα και υπηρεσίες που πραγματικά ενδιαφέρουν τους χρήστες σας. Επιπλέον, μπορείτε να το πάτε ένα βήμα παραπέρα και να συνδέσετε το app του ξενοδοχείου σας με το GA4 για το απόλυτο integration σε όλο το φάσμα της άμεσης και έμμεσης επικοινωνία με τον πελάτη σας.

 

3. Περιεκτική δομή – layout
Οι παραπάνω αλλαγές περιγράφουν μια μεταβολή της φιλοσοφίας της Google από μία αριθμητική καταμέτρηση των επισκέψεων της ιστοσελίδας σε μία ολοκληρωμένη προσέγγιση του χρήστη, οι οποίες θα απεικονιστούν και στο interface του GA4. Αναφορικά, η δομή του layout θα γίνει πιο περιεκτική με μεγαλύτερη έμφαση στην αριστερή στήλη, ενώ παρατηρούμε και την εμβάθυνση στα προαναφερθείσα events. Επιπλέον, τα νεοσύστατα data streams σε εύρος συσκευών και πλατφορμών θα πάρουν τη θέση των απλοποιημένες μετρήσεις views του GA3. Τι σημαίνει αυτό για εμάς; Τα Google Analytics θα γίνουν πιο στοχευμένα, πιο περιεκτικά, πιο απλά, γεγονός που βοηθάει κατά πολύ τους νέους χρήστες που θέλουν να «βουτήξουν» στα βαθιά.

 

4. Καλύτερη ενσωμάτωση με Google Ads
Αναμφίβολα τα Google Analytics παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο στα Google Ads, με το GA4 να προχωράει ένα βήμα παραπέρα ως προς την τμηματοποίηση των κοινών (audience segmentation). Μέσω μίας σύντομης και συνάμα περιεκτικής ανάλυσης δημογραφικών στοιχείων, αλλά και συμπεριφορών του χρήστη μέσα στην ιστοσελίδα, οι ξενοδόχοι βρίσκονται στην πλεονεκτική θέση να επεκτείνουν την revenue management στρατηγική τους ανάλογα με τα κοινά που θέλουν να στοχεύσουν. Δίνεται λοιπόν μεγαλύτερη έμφαση σε advanced reporting features και explorations, τα οποία θα σας προσφέρουν συνδυαστικά δεδομένα για την πλοήγηση και συμπεριφορά των χρηστών σας. Πως μεταφράζεται αυτό στην πράξη; Μπορείτε με ακόμη μεγαλύτερη ακρίβεια να διαχειριστείτε τα room rates και τα τμήματα – facilities (εστιατόριο, μπαρ, κλπ.) του ξενοδοχείου σας ανάλογα με το demand που εμφανίζουν, αυξάνοντας έτσι την κερδοφορία.

Και τώρα τι;
Όλα αυτά ακούγονται πολύ ενδιαφέροντα, ωστόσο ο χρόνος είναι ο μεγαλύτερος σας εχθρός. Καθώς η Google στρέφεται ολοένα και περισσότερο σε προηγμένη τεχνολογία machine learning, είναι στο συμφέρον σας να «τρέχετε» το GA4 όσο πιο νωρίς γίνεται, ώστε ο αλγόριθμος να συλλέξει επαρκή δεδομένα για να δουλέψει σωστά.

Επιπλέον, συμβουλεύουμε από τώρα τους επιχειρηματίες να αναβαθμίσουν την πλατφόρμα τους, μιας και τα δεδομένα από τα Universal Analytics και του GA4 ακολουθούν τελείως διαφορετική φιλοσοφία.

Μπορείτε όμως να πειραματιστείτε ανάμεσα σε GA3 και GA4 σας και να μάθετε στην πράξη τα νέα κατατόπια των Google Analytics.

Μην ξεχνάτε όμως ότι μετά τον Ιούλιο του 2023 θα χάσετε τα δεδομένα από το GA3, μιας και η πλατφόρμα των Universal Analytics θα εγκαταλειφθεί και δεν θα υφίσταται πια τεχνική υποστήριξη.

Συνεπώς, καλό είναι να γίνουν export τα ιστορικά δεδομένα σας (σε μορφή xlsx, google sheets, csv, κλπ.) για μελλοντική χρήση.

Ωστόσο, η παραπάνω διαδικασία δεν είναι αυτοματοποιημένη και πρέπει να γίνει χειροκίνητα ανά χρονική περίοδο κι ανά τύπο δεδομένων.

Σε άμεση συνεργασία μαζί σας, η EyeWide/Revitup προσφέρει υπηρεσία έρευνας και λήψης των δεδομένων σας, ώστε να διατηρήσετε τις πληροφορίες που πραγματικά σας είναι χρήσιμες για το κατάλυμά σας κατά τη μετάβαση από GA3 σε GA4.

Εν ολίγοις…
Κάθε αρχή και δύσκολη όμως στην περίπτωση των GA4 δεν έχετε να φοβηθείτε τίποτα. Πιο στοχευμένα, πιο περιεκτικά, πιο απλά. Άλλωστε, όπως όλα δείχνουν, οδεύουμε σε ένα τέλος εποχής, όπου το server-side tracking θα πάρει τα ηνία του διαδικτυακού κόσμου.

Καλωσορίζουμε λοιπόν το επόμενο βήμα των Google Analytics κι αναμένουμε να δούμε απτά αποτελέσματα στον κλάδο του τουρισμού.

 

Πηγές:

1. www.phocuswire.com/a-hotelier-guide-to-google-analytics-4

2. www.avvio.com/google-analytics-4-what-is-it-and-what-do-i-need-to-know

 

Σημείωση: Το παραπάνω κείμενο αναρτήθηκε στο site της Eyewide Digital Marketing Agency