του Παύλου Παπαδάκη
Μερικά από αυτά που περιμένει ένας ταξιδιώτης από ένα ξενοδοχείο κατά τη διαμονή του σε αυτό είναι διαχρονικά. Τα τελευταία χρόνια όμως που έχει μπει δυναμικά η τεχνολογία στη ζωή μας και στο σπίτι μας, ο ταξιδιώτης περιμένει αυτές τις τεχνολογίες και παροχές και στις διακοπές του.
Ακολουθούν τα βασικότερα εξ αυτών που περιμένει ο σύγχρονος Traveller το 2019.
Συνδεσιμότητα
Μετά την τιμή του δωματίου και το location, το γρήγορο internet είναι βασικός παράγοντας για να προχωρήσει σε κράτηση ένας ταξιδιώτης. Σύμφωνα με έρευνες μετά το πρωινό και το parking το δωρεάν γρήγορο internet είναι πολύ σημαντική παροχή όμως σημαντικό ποσοστό αυτών θα πληρώνανε extra για ακόμα πιο γρήγορο internet από αυτό που παρέχεται με μια ίσως πιο exclusive γραμμή.
Smart Room
Η τεχνολογία έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και πολλές καινοτομίες μπορούν να εφαρμοστούν και στο ξενοδοχείο όπως, είσοδος στο δωμάτιο μέσω του κινητού, smart tv, tablet – παιχνιδομηχανή μέσα στο δωμάτιο, online check in – check out, ρύθμιση θερμοκρασίας, φωτισμοί δωματίου από το κινητό, ένα σύγχρονο γυμναστήριο και πολλά άλλα. Είναι βέβαιο ότι ο ταξιδιώτης θα εκτιμήσει και θα επιβραβεύσει αυτές τις καινοτομίες.
Value for Money
Με αρκετούς «παίχτες» πλέον στη φιλοξενία (airbnb & Home away) τα ξενοδοχεία πρέπει να δώσουν το κάτι παραπάνω από ότι αν έμενε ο ταξιδιώτης σε ένα διαμέρισμα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με πλούσια γεύματα, θεματικές βραδιές, pool activities, μαθήματα μαγειρικής και γενικά οτιδήποτε δεν μπορεί να γίνει σε ένα μη οργανωμένο περιβάλλον διαμονής.
Οικολογική Συνείδηση
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης έχει συνεχώς στο μυαλό του την κλιματική αλλαγή και θα εκτιμήσει όταν κατά την επίσκεψη του σε ένα ξενοδοχείο δει ότι αυτό κάνει ενέργειες οι οποίες βοηθάνε το περιβάλλον. Εδώ θα θέλαμε να αναφέρουμε ότι αυτές οι ενέργειες εκτός του ότι βοηθάμε το ξενοδοχείο στα μάτια του ταξιδιώτη, βοηθάνε και στο να γίνει οικονομία σε ρεύμα, νερό κλπ.
Eat and Drink Local
Ο σύγχρονος ταξιδιώτης αναζητάει γεύσεις που προέρχονται από τον προορισμό που επισκέπτεται. Οι σεφ που εντάσσουν στο μενού ντόπιες καθαρές γεύσεις με φρέσκες πρώτες ύλες από ντόπιους παράγωγους θα πρέπει σε συνεργασία με το τμήμα marketing να το γνωστοποιούν στον πελάτη, καθώς είναι κάτι που μόνο θετικά μπορεί να αξιολογηθεί από αυτόν.
Amenities
Ανάμεσα στα amenities που προσφέρει το ξενοδοχείο μέσα στο δωμάτιο άλλα είναι χρήσιμα και άλλα είναι αδιάφορα. Η λίστα είναι μεγάλη αλλά αυτό που ζητάει ο σύγχρονος ταξιδιώτης είναι η ποιότητα και όχι η ποσότητα, ένα αφρόλουτρο για παράδειγμα δεν θα πρέπει να αφήνει το δέρμα ξηρό, το ίδιο θα πούμε και για το σαμπουάν ή ακόμα και για το χαρτί υγείας το όποιο θα πρέπει να είναι υψηλής ποιότητας και μαλακό.
Θα θέλαμε να πούμε και για τα αδιάφορα πράγματα τα οποία συνηθίζεται να υπάρχουν στα δωμάτια όπως το μπουρνούζι, το οποίο έρευνες δείχνουν ότι δεν θα επηρεάσει θετικά υπάρχει – δεν υπάρχει σαν παροχή στο δωμάτιο.
Το trip advisor επίσης σε πρόσφατη έρευνα είχε ανάμεσα στα πέντε πράγματα που δεν ενδιαφέρεται καθόλου ο ταξιδιώτης αν υπάρχει ή όχι σαν παροχή το Mini Bar.
Ένα ξενοδοχείο πρέπει να ακολουθεί τα trends της εποχής που διανύουμε και να μην μένει πίσω, καθώς αυτό θα έχει αργά ή γρήγορα αντίκτυπο στις κρατήσεις και στη βιωσιμότητα του.
Ο Παύλος Παπαδάκης είναι Food & Beverage Manager των Smile Hotels Greece.