Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Παύλος Παπαδάκης: Καθημερινές προκλήσεις στο ξενοδοχειακό εργασιακό περιβάλλον

Ένα ξενοδοχείο αντιμετωπίζει καθημερινά πολλές προκλήσεις, οι οποίες θα πρέπει να αντιμετωπιστούν όσο το δυνατόν αποτελεσματικότερα και όσο το δυνατόν πιο ήπια.

Παρακάτω θα αναφέρουμε ελάχιστες, αλλά σημαντικές προκλήσεις αν και ο κατάλογος «ανανεώνεται» καθημερινά, όπως θα αναγνωρίσουν και όσοι εργάζονται στον ξενοδοχειακό κλάδο.

 

1. Να προσλάβεις προσωπικό είναι εύκολο, όμως να προσλάβεις το «σωστό» προσωπικό είναι πάρα πολύ δύσκολο. Θα έλεγε κανείς ότι τα τελευταία χρονιά και με την τόσο αυξημένη ανεργία και την οικονομική ύφεση θα υπήρχαν επιλογές, όμως έχει συμβεί ακριβώς το αντίθετο, πολλοί νέοι που στρέφονται στον τουρισμό λόγω οικονομικής ανάγκης και λόγω πίεσης του οικογενειακού περιβάλλοντος, το βλέπουν σαν περιστασιακή εργασία και όχι σαν τη βασική εργασία όπως θα πρέπει κάθε ξενοδοχοϋπάλληλος να αισθάνεται.

2. Όσο προετοιμασμένη και να είναι η διοίκηση του ξενοδοχείου κάποια στιγμή τα πράγματα θα πάνε «στραβά», π.χ. κακές καιρικές συνθήκες, κάποια βλάβη σε εξοπλισμό, κάποια απουσία για ιατρικούς λόγους κ.λπ. Ο προγραμματισμός είναι σωστός για τα απλά καθημερινά που συμβαίνουν, όμως η ικανότητα των στελεχών ενός ξενοδοχείου να αντιδράσουν σε κάτι απρόσμενο είναι ίσως πιο σημαντικό. Όταν συμβεί το έκτακτο θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με ηρεμία και χωρίς υπερβολές και στρες λόγω της κατάστασης.

3. Κάθε τμήμα του ξενοδοχείου και κυρίως το Food and Beverage Department έχει στο καθημερινό πρόγραμμα κάποιους στόχους είτε οικονομικούς είτε ικανοποίησης πελατών, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να υπάρχει μια συνεχής προσπάθεια ώστε αυτοί οι στόχοι να ικανοποιούνται σε καθημερινή βάση.

4. Δεν έχει σημασία πόσο καλά πάει το ξενοδοχείο, πάντα θα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, με αλλαγή διαδικασιών, καλύτερο εργασιακό περιβάλλον, περισσότερη προσοχή στη λεπτομέρεια κ.λπ. Αν ποτέ φτάσει ένα στέλεχος ξενοδοχείου να πει ότι δεν υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στον τομέα του τότε ίσως ήρθε η ώρα να αλλάξει εργασία.

 

5. Η σωστή διαχείριση των παράπονων και η επίλυση αυτών είναι μια ακόμα πρόκληση η οποία καλείται να αντιμετωπίσει καθημερινά η διεύθυνση ενός ξενοδοχείου και δεδομένης της ευκολίας που σου δίνουν τα social media και οι διάφορες πλατφόρμες ώστε να εκφράζουν δημοσίως τη γνώμη τους, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να παρέχουν άψογη εξυπηρέτηση των πελατών ώστε να αντιμετωπίζονται όσο το δυνατόν γίνεται «ηπιότερα».

6. Η επιβράβευση του προσωπικού που αποδίδει καλύτερα στην εργασία του, αλλά και η καθοδήγηση και εκπαίδευση αυτών που δυσκολεύονται να προσαρμοστούν στο συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον θέλει καθημερινή παρακολούθηση και άμεσες επεμβάσεις όποτε είναι αναγκαίο από τον προϊστάμενο του τμήματος.

7. Οι καθημερινές προμήθειες ενός ξενοδοχείου από τα διαφημιστικά σπίρτα και το μοσχαρίσιο φιλέτο μέχρι και τα καθαριστικά, πρέπει να ελέγχονται αν πληρούν τις προδιαγραφές και την τιμή που έχουν συμφωνηθεί από τον υπεύθυνο αγορών.

 

Αναφέραμε περιληπτικά ελάχιστες από τις καθημερινές προκλήσεις που υπάρχουν στη λειτουργία ενός ξενοδοχείου, όμως θεωρούμε ότι καλύψαμε τις σημαντικότερες.


Σημείωση: Ο Παύλος Παπαδάκης είναι Food & Beverage Manager των Smile Hotels Greece.