Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Χαρά Γεωργιάδου: «Tο διαδίκτυο έχει κάνει τους ταξιδιώτες πιο ανεξάρτητους, έξυπνους και απαιτητικούς»

«Το διαδίκτυο έχει καταφέρει να κάνει τους ταξιδιώτες πιο ανεξάρτητους, έξυπνους και απαιτητικούς! Το διαδίκτυο εξασφαλίζει για τον ταξιδιώτη μια ανεξάρτητη και αυτόνομη διαδικασία από το στάδιο της έμπνευσης έως και το στάδιο μετά την πραγματοποίηση του ταξιδιού του. Δικαίως λοιπόν και αποτελεί πλέον τη βασική και κύρια πηγή για τον ταξιδιώτη», αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξη που παραχώρησε στο eTravel News, η Industry Manager της trivago για Ελλάδα, Κύπρο και Τουρκία, Χαρά Γεωργιάδου.

 

1. Πότε ξεκίνησε η trivago, πότε λανσαρίστηκε η ελληνική εκδοχή της πλατφόρμας και τι στόχο έχει;

Η ιδέα της trivago γεννήθηκε το 2005 από τρεις φίλους, πρώην συμφοιτητές, τον Rolf Schrömgens, τον Peter Vinnemeier και τον Stephan Stubner στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας. Ο κ. Stubner έφυγε από την εταιρεία το 2006 και ο Malte Siewert, ένας άλλος συμφοιτητής, μπήκε στην ιδρυτική ομάδα.

Με μόλις 1,4 εκατομμύρια ευρώ ως αρχική επένδυση, η trivago εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια, κερδίζοντας πάνω από 650 εκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια των εννιά μηνών του Σεπτεμβρίου (έως τις 30 Σεπτεμβρίου 2016).

Αυτό που κάποτε ήταν ένας διαδικτυακός τόπος, ο οποίος ήταν διαθέσιμος μόνο στη Γερμανία, τώρα λειτουργεί σε 55 αγορές σε όλο τον κόσμο.

Η ελληνική πλατφόρμα στήθηκε, ολοκληρώθηκε και λανσαρίστηκε το 2008 και αποτέλεσε από τις πρώτες αγορές στην οποία η trivago αποφάσισε να προωθήσει το προϊόν της.

Η αποστολή μας είναι να είμαστε: η πρώτη και ανεξάρτητη πηγή πληροφόρησης για τον ταξιδιώτη, προκειμένου να βρει το ιδανικό για αυτόν ξενοδοχείο στην καλύτερη δυνατή τιμή.

 

2. Πως λειτουργεί η μηχανή σύγκρισης ξενοδοχειακών τιμών της trivago;

Η trivago αποτελείται από μια ομάδα από περισσότερους από 1.000 δημιουργικούς και επιχειρηματικούς συνεργάτες, από όλες τις γωνιές του πλανήτη, οι οποίοι ξυπνάνε καθημερινά για να δημιουργήσουν μια αναζήτηση ξενοδοχείων που είναι απλή, γρήγορη και αμερόληπτη.

Μετά από χρόνια δοκιμών, επαναλήψεων και ανάπτυξης, η trivago εξελίχθηκε σε ένα ισχυρό παγκόσμιο brand εμπνευσμένο από μια διαφανή και αυθεντική κουλτούρα, η οποία επηρεάζει την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της καθημερινής μας ενασχόλησης.

Για εμάς, όλα έχουν να κάνουν με την αναδιαμόρφωση του τρόπου με τον οποίο οι ταξιδιώτες αναζητούν και συγκρίνουν ξενοδοχεία. Ταυτόχρονα, εστιάζουμε στο να επιτρέψουμε στους διαφημιστές ξενοδοχείων να αναπτύσσουν τις επιχειρήσεις τους παρέχοντας τους πρόσβαση σε ένα ευρύ κοινό ταξιδιωτών.

Όσον αφορά τη διαδικασία της αναζήτησης και σύγκρισης ξενοδοχειακών τιμών της trivago, μέσα από μια γρήγορη και διαισθητική λειτουργία αναζήτησης, ο χρήστης μπορεί να δει 1,3 εκατομμύρια ξενοδοχεία σε περισσότερες από 190 χώρες με διαφορετικές τιμές για σύγκριση.

Οι πληροφορίες, οι φωτογραφίες, οι αξιολογήσεις, οι κριτικές, τα φίλτρα και άλλα χαρακτηριστικά του ξενοδοχείου είναι διαθέσιμα για να τον βοηθήσουν να πάρει τη σωστή απόφαση. Θέλουμε να διασφαλίσουμε ότι λαμβάνει όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένες πληροφορίες πριν φύγει από τη σελίδα μας για να κάνει την κράτηση του.

 

3. Μιλήστε μας για την πλατφόρμα trivago Hotel Manager

Η ειδικά διαμορφωμένη για τους ξενοδόχους πλατφόρμα trivago Hotel Manager αποτελεί μια δωρεάν υπηρεσία μέσα από την οποία, οι ξενοδόχοι μπορούν να διαχειριστούν το διαδικτυακό τους προφίλ εντελώς δωρεάν. Εμείς μέσα από αυτή την πλατφόρμα βοηθάμε τους ξενοδόχους να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες και οι ίδιοι μέσα από την ολοκλήρωση του προφίλ τους μας βοηθούν να βελτιώσουμε τα αποτελέσματα αναζήτησης για τους χρήστες μας.

Οι ξενοδόχοι μπορούν να ξεκινήσουν με βασικά βήματα. Να δημιουργήσουν δηλαδή, ένα δωρεάν προφίλ στην trivago και να προσθέσουν λεπτομερείς πληροφορίες για το ξενοδοχείο και τις παροχές τους. Η τεχνολογία της trivago μπορεί τότε να τους προωθήσει στους ιδανικούς για αυτούς ταξιδιώτες μιας και το εξαιρετικό περιεχόμενο – πληροφορίες επικοινωνίας, ελκυστικές φωτογραφίες, παροχές και θελκτικές περιγραφές – είναι το κλειδί για να προσελκύσουν περισσότερους επισκέπτες. Αυτή τη στιγμή περισσότεροι από 310.000 ξενοδόχοι παγκοσμίως μας εμπιστεύονται για την προώθηση των επιχειρήσεών τους.

Παράλληλα, προκειμένου να ενισχύουμε τη γνώση των ξενοδόχων και να τους κρατάμε ενήμερους και ανταγωνιστικούς, έχουμε δημιουργήσει το trivago Hotel Manager Blog, μέσω του οποίου τους ενημερώνουμε συστηματικά για όλες τις νέες τάσεις της βιομηχανίας της φιλοξενίας και τους παρέχουμε λύσεις και συμβουλές αναφορικά με την αύξηση των κρατήσεών τους, τη βελτίωση της φήμης τους και τη δημιουργία σωστού, ξενοδοχειακού, διαδικτυακού περιεχομένου.

 

4. Όλο και πιο συχνά ακούγεται η φράση: «Οι διακοπές ξεκινάνε από το διαδίκτυο». Πόσο έχει επηρεάσει το internet τις ταξιδιωτικές συνήθειες και τις απαιτήσεις των ανθρώπων;

Θεωρώ πως το γεγονός ότι πλέον ένας στους δύο ταξιδιώτες χρησιμοποιεί κάποιο metasearch για την αναζήτηση ξενοδοχείου επιβεβαιώνει τη φράση πως «Οι διακοπές ξεκινάνε από το διαδίκτυο». Αυτό το οποίο τονίζω πολύ συχνά, είναι το γεγονός πως το διαδίκτυο έχει καταφέρει να κάνει τους ταξιδιώτες πιο ανεξάρτητους, έξυπνους και απαιτητικούς! Οι προηγμένες και καινοτόμες τεχνολογικές λύσεις, καθώς και τα εργαλεία που τους προσφέρονται σε συνδυασμό με τον όγκο των λεπτομερών πληροφοριών, δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες – ταξιδιώτες να έχουν τον έλεγχο της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας από την πολύ αρχή μέχρι και το τέλος αυτής. Και η αλήθεια είναι πως είτε πρόκειται για κάποιον ταξιδιώτη αναψυχής, είτε πρόκειται για κάποιον business traveller, κανείς δε θέλει δυσάρεστες εκπλήξεις στο ταξίδι του. Το διαδίκτυο λοιπόν εξασφαλίζει για τον ταξιδιώτη μια ανεξάρτητη και αυτόνομη διαδικασία από το στάδιο της έμπνευσης έως και το στάδιο μετά την πραγματοποίηση του ταξιδιού του. Δικαίως λοιπόν και αποτελεί πλέον τη βασική και κύρια πηγή για τον ταξιδιώτη.

 

5. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του Έλληνα online (ψηφιακού) ταξιδιώτη;

Παρόλο που ολοένα και περισσότεροι Έλληνες χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την πραγματοποίηση της αναζήτησης των καταλυμάτων τους, το αντιμετωπίζουν ακόμα με δυσπιστία και ειδικά το κομμάτι της ηλεκτρονικής οικονομικής συναλλαγής. Η χρήση του online payment δεν είναι τόσο δημοφιλής ακόμα στη χώρα μας, με αποτέλεσμα πολλοί Έλληνες ταξιδιώτες να αναζητούν μεν online, να κάνουν κρατήσεις δε, offline. Επιπλέον, αυτό που έχουμε διαπιστώσει από τις διάφορες έρευνες που έχουμε κάνει, είναι το γεγονός, πως ο Έλληνας χρήστης έχει την ανάγκη της άμεσης επικοινωνίας με τον ξενοδόχο, ακόμα κι αν έχει κάνει ήδη την κράτησή του διαδικτυακά.

 

6. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία του ελληνικού τουρισμού;

Όπως έχουμε ακούσει πολλές φορές, ο τουρισμός αποτελεί τη βαριά βιομηχανία της χώρας και αυτό ισχύει. Δε σημαίνει όμως πως έχουμε βρει τις απόλυτες λύσεις όσον αφορά την οργάνωση, την προώθηση και τον εκσυγχρονισμό του τουρισμού. Κάνουμε βήματα προς τα εμπρός όσον αφορά τη χρήση του διαδικτύου, τις προωθητικές ενέργειες και τις νέες αγορές, αλλά θα πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειές μας, δεδομένου πως και άλλες ανταγωνίστριες χώρες κάνουν αντίστοιχες ενέργειες ακόμα πιο συλλογικά και συστηματικά.

Συγκεκριμένα στο κομμάτι της διαδικτυακής προώθησης αυτό που παρατηρήσαμε είναι πως η οικονομική κρίση στην Ελλάδα, αποτέλεσε μια αφορμή για τους ξενοδόχους να αναζητήσουν νέες λύσεις προβολής και προώθησης των επιχειρήσεών τους και να στραφούν έτσι στο διαδίκτυο και την τεχνολογία. Το γεγονός αυτό βοήθησε στο να δημιουργηθεί μια καλύτερη και ελκυστικότερη προβολή των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων διαδικτυακά και να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί και ως προορισμός. Αυτό όμως είναι μόνο ένα από τα κομμάτια του παζλ του τουρισμού.

Πιστεύοντας λοιπόν, πως υπάρχει ακόμα ένα μεγάλο περιθώριο βελτίωσης στο κομμάτι του τουρισμού, δε μπορώ παρά να είμαι αισιόδοξη.