Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2019

Γρηγόρης Τάσιος: To 2019 είναι μια χρονιά που μοιάζει να προσεγγίζει τα επίπεδα του 2018 στην τουριστική κίνηση

 

Το 2019 θα είναι μια χρονιά που μοιάζει να προσεγγίζει τα επίπεδα του 2018 στην τουριστική κίνηση, αναφέρει μεταξύ άλλων σε συνέντευξη που παραχώρησε στο business-travelblog.com, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Τάσιου

 

1. «Είναι μια χρονιά που μοιάζει να προσεγγίζει τα επίπεδα του 2018 στην τουριστική κίνηση. Επειδή όμως όλα εξαρτώνται από τις γεωπολιτικές εξελίξεις, ο δικός μας κλάδος παραμένει συγκρατημένα αισιόδοξος. Γενικά αναμένουμε μια σεζόν κατά την οποία χρειάζεται ψυχραιμία στις τιμές και υπομονή. Μετά από ένα ανοδικό σερί που κράτησε μια επταετία, οι ενδείξεις από τη συμμετοχή μας στις μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού (Λονδίνο – Βερολίνο – Μόσχα) καταγράφουν διορθωτικές κινήσεις, αλλά και αναπλήρωση απωλειών, με το Μάιο ωστόσο να παραμένει ένας προβληματικός μήνας και ας μην ξεχνάμε ότι το 2019 είναι ένα εκλογικό έτος».

2. «Ενώ οι προκρατήσεις από τη γερμανική αγορά έδειχναν να πηγαίνουν καλά μέχρι τον Ιανουάριο, το επόμενο διάστημα παρουσίασαν κάμψη. Ωστόσο, μετά την παρουσία μας στην έκθεση του Βερολίνου, η γερμανική αγορά δείχνει να ανακάμπτει με αργούς, αλλά σταθερούς ρυθμούς και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε μια συντηρητική εγρήγορση. Στα περσινά επίπεδα αναμένεται να κινηθεί και η βρετανική αγορά, αν και υπάρχει προβληματισμός λόγω του Brexit. Όσον αφορά τους Ρώσους, εκεί η Τουρκία φαίνεται ότι έχει επανέλθει πλήρως σε αυτή τη μεγάλη αγορά και αν πιάσουμε τα περσινά νούμερα, θεωρώ ότι πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι».

3. «Το 2018 τα early bookings κυμάνθηκαν σε ένα ποσοστό της τάξης του 65% – 70% των κρατήσεων από την ευρωπαϊκή κυρίως αγορά. Φέτος έως τώρα είναι στο 55%».

4. «H στρατηγική μας για τον τουρισμό θα πρέπει να είναι ξεκάθαρη, να εξελίσσεται και να έχει και συνέχεια. Το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δεν πρέπει να αποτελεί πια το δυνατό μας χαρτί αν θέλουμε τουρισμό 365 το χρόνο, αλλά οφείλουμε να αναδείξουμε την ταξιδιωτική εμπειρία του τουρίστα στα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα ως χώρα, όπως για παράδειγμα στο κομμάτι της γαστρονομίας, της ιστορίας και του πολιτισμού».

5. «Δεν θα κουραστώ να το λέω, αλλά πρωτεύον ζήτημα για τον τουρισμό αποτελεί η βελτίωση των κύριων υποδομών της χώρας, όπως είναι το οδικό δίκτυο, η ύδρευση, η ηλεκτροδότηση, η απορρύπανση και η αποκομιδή των σκουπιδιών, η καθαριότητα, η αντιπλημμυρική θωράκιση και οι συγκοινωνίες που σε πολλές περιοχές είναι απαρχαιωμένες και δεν μπορούν να αντέξουν τον όγκο των τουριστών. Δεν μπορεί η χώρα να λειτουργεί και να πορεύεται με υποδομές της δεκαετίας του ’70».

6. «Πρώτο μας μέλημα είναι να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε ένα τουριστικό περιβάλλον που μεταβάλλεται και διαμορφώνεται κάτω από ισχυρές πιέσεις, αλλά και απρόβλεπτους παράγοντες. Δεν μπορούμε να είμαστε ανταγωνιστικοί ως προορισμός, όταν το τουριστικό πακέτο και το προφίλ της χώρας μας χαρακτηρίζεται από υψηλή φορολογία και όταν ο ΦΠΑ είναι 8 έως 10 μονάδες πιο πάνω από τους ανταγωνιστές μας. Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα είναι η «μαύρη οικονομία» τύπου airbnb».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Τάσιου στο business-travelblog.com της δημοσιογράφου Ζαφειρώς Χατζοπούλου.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στο Instagram