«Μέχρι στιγμής η αγορά της Βρετανίας παρουσιάζει κινητικότητα και αξιοποιεί ήδη τις προσφορές των προκρατήσεων. Αντίθετα, αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η γερμανική, αλλά και οι αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, εμφανίζονται πιο συγκρατημένες και τηρούν στάση αναμονής», αναφέρει, μεταξύ άλλων, ο Γρηγόρης Τάσιος, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), σε άρθρο του στην εφημερίδα «Πρωινή της Ηλείας», με τίτλο: «Οι τουριστικές προκλήσεις του 2023».
Ο κ. Τάσιος, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
«Τα καλά νέα είναι πως μετά την πανδημία, το ταξίδι έχει γίνει προτεραιότητα. Το διαπιστώσαμε στην καλοκαιρινή σεζόν του ‘22, το βλέπουμε και με τον εγχώριο τουρισμό στους χειμερινούς προορισμούς για τις ημέρες των γιορτών.
Μέχρι στιγμής η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας παρουσιάζει κινητικότητα και αξιοποιεί ήδη τις προσφορές των προκρατήσεων.
Αντίθετα, αγορές της Κεντρικής Ευρώπης όπως η γερμανική, αλλά και οι αγορές της Ανατολικής Ευρώπης, εμφανίζονται πιο συγκρατημένες και τηρούν στάση αναμονής.
Η ενίσχυση του ρεύματος από την αγορά των ΗΠΑ θα είναι επίσης ένα στοίχημα, όπως και η διαφαινόμενη επιστροφή της «κανονικότητας» στις αγορές της Ασίας, ώστε να δούμε ξανά Ινδούς και Κινέζους επισκέπτες στη χώρα μας.
Το πώς θα εκφραστεί στη σεζόν του ‘23 αυτή η δυναμική, θα εξαρτηθεί κατά κύριο λόγο από το πώς θα βγει ο χειμώνας στις ευρωπαϊκές χώρες, που αποτελούν και τις κύριες αγορές μας.
Το ενεργειακό κόστος και οι πληθωριστικές πιέσεις δεν παύουν να είναι μια διαρκής πρόκληση για όλα τα ευρωπαϊκά νοικοκυριά.
Συνεπώς για να έχουμε μια πληρέστερη εικόνα, θα πρέπει να περιμένουμε το τέλος του Ιανουαρίου που ολοκληρώνεται ο πρώτος κύκλος του «early booking» και το τέλος Μαρτίου, όταν πλέον θα έχουμε αφήσει το χειμώνα πίσω μας».