«Δεν έχω καμία αμφιβολία: Ο τουρισμός θα ανακάμψει. Έχουμε ήδη αρχίσει να πουλάμε διακοπές για το καλοκαίρι του 2021. Όμως για πλήρη ανάκαμψη θα χρειαστεί να περιμένουμε έως το 2022».
Τα παραπάνω ανέφερε σε συνέντευξή του στο «Βήμα» ο διευθύνων σύμβουλος του TUI Group, Fritz Joussen.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Joussen
– «Ο τουρισμός στην Ευρωπαϊκή Ένωση επανεκκινεί σταδιακά, καθώς όλο και περισσότερες χώρες αίρουν τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Η Ελλάδα ήταν από τις πρώτες χώρες που παρουσίασαν σχέδιο για την επανεκκίνηση. Αυτό είναι πολύ σημαντικό μήνυμα για τους παραθεριστές, τις ταξιδιωτικές εταιρείες, τους προορισμούς και τις χιλιάδες των Ελλήνων που εργάζονται στον κλάδο. Ο τουριστικός τομέας πέρασε μια άνευ προηγουμένου κρίση. Αλλά με την επανεκκίνηση έχουμε κάνει ήδη ένα μεγάλο βήμα εξόδου από την κρίση».
– «Τα πράγματα πήγαιναν πολύ καλά πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας. Υπήρχε μεγάλη ζήτηση και οι κρατήσεις μας είχαν διψήφια αύξηση. Η Ελλάδα ως προορισμός διακοπών είχε εξαιρετικές επιδόσεις και ήμασταν πολύ αισιόδοξοι ότι θα είχαμε ένα νέο ρεκόρ επισκεπτών της TUI στην Ελλάδα. Όλα αυτά ξαφνικά σταμάτησαν και έπρεπε να αναστείλουμε όλες τις ταξιδιωτικές μας δραστηριότητες το Μάρτιο. Τώρα η υγεία και η ασφάλεια είναι το «κλειδί» για να διασφαλιστεί ότι ο τουρισμός μπορεί να επανέλθει στο δεύτερο εξάμηνο του έτους. Προσωπικά πιστεύω ότι τα ταξίδια εμπειριών και οι δύο πτυχές – η ασφάλεια και οι εμπειρίες – μπορούν να συνδυαστούν σε περιόδους πανδημίας».
– «Βλέπουμε ότι η ζήτηση επανέρχεται όσο περισσότερες χώρες χαλαρώνουν σταδιακά τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα εμφανές όταν εξετάζουμε την online κίνηση στις ηλεκτρονικές ταξιδιωτικές πύλες μας. Υπάρχει καλή ζήτηση σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές, τόσο για ταξίδια εντός των χωρών όσο και εντός της Ευρώπης. Η Ελλάδα είναι και πάλι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς διακοπών για τους επισκέπτες της TUI. Βλέπουμε στη Γερμανία, αλλά και σε άλλες αγορές, ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα. Η Μεσόγειος γενικότερα θα δει αύξηση στις κρατήσεις, ενώ η ανάκαμψη για προορισμούς μεγάλων αποστάσεων εκτός Ευρώπης θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο».
– «Ποτέ πριν ο τουρισμός δεν έχει βιώσει μια τέτοια υπαρξιακή πρόκληση. Ωστόσο, η ελληνική τουριστική βιομηχανία βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να ανακάμψει και να επανέλθει ισχυρότερη από ό,τι πριν. Το ίδιο ισχύει και για την TUI. Έχουμε ένα ισχυρό και ανθεκτικό επιχειρηματικό μοντέλο. Ως εταιρεία θα προσαρμοστούμε σε αυτή τη νέα κατάσταση. Μετά την πανδημία η επιχείρησή μας θα είναι απλούστερη, πιο λιτή, πιο ψηφιακή από ό,τι πριν».
– «Η Ελλάδα κατατάσσεται μεταξύ των τριών κορυφαίων προορισμών για τους επισκέπτες της TUI. Λειτουργούμε 49 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, έξι από τα οποία προσθέσαμε πέρυσι. Σε λίγες ημέρες ανοίγουμε ένα νεόκτιστο Robinson Club στην Ιεράπετρα Κρήτης, το οποίο θα είναι το τρίτο Robinson Club στην Ελλάδα».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Joussen.