Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Δήμος Ρόδου: Η επικοινωνιακή στρατηγική για την καθιέρωση του τουριστικού «brand» της Ρόδου στη μετά κορονοϊού εποχή

 

Ο Δήμος Ρόδου έχει αναθέσει σε εξειδικευμένη εταιρεία ειδική επιστημονική μελέτη (πλάνο επικοινωνίας) συλλογής στατιστικών δεδομένων και εξαγωγής πορισμάτων, με στόχο τη βελτίωση της «τοποθέτησης» του προορισμού «Ρόδος» στον παγκόσμιο διαδικτυακό χάρτη.

Η μελέτη βασίζεται σε ειδική επιστημονική μεθοδολογία εύρεσης στατιστικών δεδομένων από φορείς του τουρισμού της Ρόδου και σε καταγραφή και αποτύπωση των κρίσιμων παραμέτρων που θα δώσουν προστιθέµενη αξία στα σημεία – κλειδιά της στρατηγικής επικοινωνιακής καμπάνιας.

Έτσι, σε εξέλιξη βρίσκονται οι ενέργειες στο δήμο της Ρόδου, για την εφαρμογή μιας ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής για την καθιέρωση του τουριστικού «brand» της Ρόδου, στη μετά κορονοϊού εποχή.

• Καθιέρωση για πρώτη φορά μιας συγκροτημένης εταιρικής ταυτότητας (brand identity) για τη Ρόδο, η οποία θα είναι κοινώς αποδεκτή και θα διακρίνεται από συνέχεια, συνέπεια και σαφήνεια.

• Αξιοποίηση των σύγχρονων τάσεων στην καταναλωτική συμπεριφορά των τουριστών είναι να αναζητούν «εμπειρίες» και όχι υπηρεσίες. Ιδιαίτερη άνοδος υπάρχει στην αναζήτηση μοναδικών δραστηριοτήτων.

Η στρατηγική είναι να συμπληρωθούν «επικοινωνιακά» το «ήλιος – θάλασσα», με περισσότερες εκδοχές του τι σημαίνει Ρόδος, οι οποίες μπορούν να μεταφραστούν σε τουριστικές εμπειρίες (π.χ. ήλιος θάλασσα και πολιτισμός, ήλιος θάλασσα και φύση, ήλιος θάλασσα και περιπέτεια κ.ά.).

• Ο Δήμος Ρόδου, για πρώτη φορά, διαθέτει τις δικές του υποδομές συλλογής και επεξεργασίας στατιστικών στοιχείων που θα σκιαγραφούν τη συμπεριφορά των επισκεπτών της Ρόδου, προκειμένου να υπάρχει συνεχής επαναπροσαρμογή της τουριστικής στρατηγικής του.

• Ενέργειες για την εφαρμογή μιας στρατηγικής διαχείρισης ψηφιακής φήμης («online reputation management») του προορισμού, προκειμένου η Ρόδος να μην έχει παθητικό, αλλά αντίθετα ενεργό ρόλο στον τρόπο που δημιουργείται και διανέμεται η πληροφορία στο διαδίκτυο.

• Δημιουργία, διαμόρφωση και αύξηση τόσο σε ποσότητα όσο και σε ποιότητα του «ψηφιακού περιεχομένου» (online content) για το νησί της Ρόδου και ιδιαίτερα σε δημοφιλείς πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων και διαμοιρασμού περιεχομένου.

• Τοποθέτηση του brand μέσω δημιουργικού περιεχομένου («creative content») στο στάδιο «ονειροπόλησης» του ενδιαφερόμενου ταξιδιώτη, δηλαδή στο πρώτο στάδιο που ακολουθεί κάποιος προκειμένου να καταλήξει στην επιλογή του προορισμού (στάδιο «σχεδιασμού»).

• Εκτεταμένη χρήση των ψηφιακών καναλιών διαφήμισης (PPC, PPV Ads) με σκοπό την «επιθετική» προβολή του προορισμού με διαφοροποίηση ανά υποκατηγορία των κοινών – στόχων (target group segments), ώστε ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και το είδος διακοπών που αναζητά ο ενδιαφερόμενος, να εμφανίζεται και η αντίστοιχη «όψη» της Ρόδου ως τουριστικός προορισμός.

• Διαμόρφωση μιας «επικοινωνιακής γραμμής» για τον τρόπο που οι ιδιώτες θα αντιμετωπίζουν το brand, προκειμένου να υπάρχει πάντα ομοιογένεια στον τρόπο προβολής του προορισμού και να διαμορφωθεί ένα υψηλό brand equity.

• Έμφαση στη χρήση των κοινωνικών δικτύων, ως εργαλείων επικοινωνίας με τους ενδιαφερόμενους και τους τουρίστες, προκειμένου μέσα από αυτά να λαμβάνουν χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν στην παραμονή τους στον προορισμό.

• Μελέτη ενός σχεδίου διαχείρισης κρίσεων ώστε σε περίπτωση αύξησης κρουσμάτων κατά την παραμονή, ο προορισμός να είναι σε θέση να διαχειριστεί την εικόνα του επικοινωνιακά.

 

Πηγή: www.dimokratiki.gr

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media

Post Tags
Share Post