Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Δημήτρης Κούτουλας: «Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από αυτά που μπορούμε να προσφέρουμε»

«Οφείλουμε να κάνουμε σωστή διαχείριση προσδοκιών μέσα από το μάρκετινγκ. Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από αυτά που μπορούμε να προσφέρουμε και να υπερκαλύπτουμε τις προσδοκίες», τονίζει ο Επίκουρος καθηγητής στο μάρκετινγκ και στο μάνατζμεντ, στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών, Δημήτρης Κούτουλας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο kathimerini.gr.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Κούτουλα:

1. «Ακόμα και σήμερα απουσιάζει μια συγκροτημένη πολιτική στο χώρο του τουριστικού μάρκετινγκ. Παρότι δαπανώνται σημαντικά κονδύλια για προβολή, αυτά δεν διατίθενται με τον επιθυμητό επαγγελματισμό και έχουν περιορισμένη αποτελεσματικότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι, ενώ τα τελευταία τρία χρόνια υπάρχει έκρηξη στις τουριστικές αφίξεις, δεν υπάρχει αντίστοιχη εξέλιξη στις τουριστικές εισπράξεις. Παρά τη σημαντική πρόοδο που έχει σημειώσει τα τελευταία χρόνια ο ΕΟΤ, δεν έχουμε φτάσει στα επίπεδα που ασκείται το μάρκετινγκ από άλλους εθνικούς οργανισμούς τουρισμού».

2. «Κατ’ αρχάς, θα πρέπει κάθε ξενοδοχείο να αναπτύσσει μια ξεκάθαρη ταυτότητα, αυτό που λέμε brand. Στην Ελλάδα έχουμε πολλά ξενοδοχεία χωρίς χαρακτήρα, άχρωμα και άοσμα, με αποτέλεσμα ο πελάτης να μην έχει έναν ξεκάθαρο λόγο να προτιμήσει ένα ξενοδοχείο. Έπειτα, αυτό που πουλάει στην τουριστική αγορά είναι οι δυνατές εικόνες. Έχω βρεθεί πολλές φορές σε εξαιρετικά ξενοδοχεία, που όμως αδικούνται από τη διαδικτυακή τους εικόνα. Ουσιαστικά, κάθε ξενοδοχειακή μονάδα είναι δισυπόστατη. Έχει μια υλική και κτιριακή υπόσταση και μια εικονική. Χρειάζεται λοιπόν μια διαδικτυακή εικόνα εξίσου φροντισμένη, για να προσελκύσει τον πελάτη. Το τρίτο σημείο θα μου επιτρέψετε να το διατυπώσω στα αγγλικά: under-promise and over-deliver. To διαδίκτυο έχει παρασύρει πολλούς ξενοδόχους να παρουσιάζουν μια ωραιοποιημένη εικόνα με φωτογραφίες που κολακεύουν τις μονάδες τους, χωρίς να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Ή υπόσχονται υπηρεσίες που στην πράξη δεν τις παρέχουν στην επιθυμητή ποιότητα. Αυτή είναι μια κοντόφθαλμη προσέγγιση. Οφείλουμε να κάνουμε σωστή διαχείριση προσδοκιών μέσα από το μάρκετινγκ. Να μην υποσχόμαστε περισσότερα από αυτά που μπορούμε να προσφέρουμε και να υπερκαλύπτουμε τις προσδοκίες».

3. «Μόλις ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην Τουρκία και στην Αίγυπτο, η έκρηξη αφίξεων των τελευταίων τριών χρόνων στην Ελλάδα θα αναστραφεί. Διότι αυτή δεν είναι δική μας πελατεία, εγώ την ονομάζω χαρακτηριστικά «δανεική πελατεία». Είναι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για φθηνές διακοπές και, επειδή λόγω πολιτικής αστάθειας αποφεύγουν χώρες όπως η Τουρκία και η Αίγυπτος, ήρθαν προσωρινά σ’ εμάς. Όταν η κατάσταση σταθεροποιηθεί, θα στραφούν πάλι εκεί γιατί θα βρουν φθηνές διακοπές. Για να έχουμε μια καλή πορεία στο μέλλον, θα πρέπει να εστιάσουμε στα στοιχεία που μας καθιστούν μοναδικούς. Να προσφέρουμε διακοπές ήλιου και θάλασσας μεν, αλλά με αυθεντικότητα και υψηλότερη ποιότητα».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Κούτουλα στο kathimerini.gr.