Παρασκευή 14 Μαρτίου 2025

Cosco: Θέλουμε να κάνουμε τον Πειραιά κορυφαίο λιμάνι κρουαζιέρας

CRUISE1

 

Το στρατηγικό πρόγραμμα της εταιρείας «Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά – ΣΕΠ» (Cosco) για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας, ώστε ο Πειραιάς να γίνει το υπ’ αριθμόν ένα λιμάνι της Μεσογείου, αποκάλυψε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Αναστάσιος Βαμβακίδης.

«Το όραμά μας για την κρουαζιέρα είναι ο Πειραιάς να γίνει ξανά το υπ΄ αριθμόν 1 λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο. Θέση την οποία κατείχε πριν από 10 χρόνια, ενώ τώρα έχει αντικατασταθεί από τη Βαρκελώνη. Έχοντας δεδομένη από την υπογραφείσα συμφωνία, τη δέσμευση της Cosco για επενδύσεις στο Cruise terminal είναι υποχρέωσή μας οι επενδύσεις αυτές να στοχεύουν άμεσα και σε βάθος χρόνου, στην εξυπηρέτηση των φιλοξενούμενων πελατών της κρουαζιέρας αλλά και των πληρωμάτων των κρουαζιερόπλοιων ανεξαρτήτως μεγέθους και δραστηριότητας», επεσήμανε ο κ. Βαμβακίδης μιλώντας στο 4ο ναυτιλιακό συνέδριο που πραγματοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα.

Στα σχέδια της Cosco είναι η ανάπτυξη του home porting στον Πειραιά: «Στοχεύουμε σε συνεργασία με εταιρείες κρουαζιέρας μαζί με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να αναπτύξουμε το home porting στον Πειραιά. Είναι σημαντικό, αλλά και επιβεβλημένο να δημιουργηθούν απευθείας συνδέσεις της Ελλάδας με άλλες ηπείρους με υπερατλαντικές πτήσεις».

Επιπλέον, ο κ. Βαμβακίδης ανέφερε ότι ιδιαίτερο βάρος θα δώσει η Cosco στην προσέλκυση τουριστών από την Κίνα: «Έχουμε προσβάσεις σε αυτή την αγορά η οποία αριθμεί 100 εκατομμύρια τουρίστες. Ένα έστω και μικρό, αρχικά, ποσοστό να πάρουμε θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Όμως θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης visa».

Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη, οι παράμετροι για την ( επιπλέον) ανάπτυξη της κρουαζιέρας στον Πειραιά είναι:

1. Η καθιέρωση και η γνωστοποίηση ενιαίας πολιτικής «bearth allocation» (προ-εξασφάλιση θέσεων ελλιμενισμού) που αφορά όλους τους πελάτες. Ο χρονικός ορίζοντας για την υλοποίηση του στόχου αυτού είναι ο προσεχής Οκτώβριος.

2. Ο Πειραιάς, ως κεντρικό λιμάνι και σχεδόν το μοναδικό στο home porting, θα πρέπει να δημιουργήσει συνέργιες με άλλα ελληνικά λιμάνια για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

3. Σημαντικός παράγοντας επιλογής μία εταιρείας κρουαζιέρας ενός λιμανιού είναι η ασφάλεια που παρέχει πρωτίστως στον φιλοξενούμενο αλλά και στο πλοίο. Και δε φθάνει μόνο να υπάρχει σχέδιο ISPS αλλά πρέπει ο επιβάτης να μπορεί να βλέπει ένστολους οι οποίοι του δίνουν τη σιγουριά της ασφάλειας του λιμανιού.

4. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεργασία για την επαρκή διάθεση προσωπικού των αρμόδιων Αρχών, δηλαδή, Λιμεναρχείου, Τελωνείου, Ελληνικής Αστυνομίας για τον έλεγχο διαβατηρίων, για την κάλυψη των αναγκών των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας.

Πηγή: www.newmoney.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr

Post Tags
Share Post