Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Αθήνα: Σε λειτουργία οι 10 πρώτες «έξυπνες» στάσεις λεωφορείων

Ενημέρωση για την ώρα διέλευσης, τη διάρκεια διαδρομής και τις κυκλοφοριακές συνθήκες μέσω έξυπνων κινητών, ηλεκτρονικών υπολογιστών ή συσκευών tablet θα έχουν στις αρχές του 2016 οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας. Χθες εγκαινιάστηκε η πιλοτική λειτουργία των 10 πρώτων «έξυπνων» στάσεων στη λεωφορειακή γραμμή 224 που συνδέει την Καισαριανή με τα δικαστήρια της Ευελπίδων.
Παράλληλα, έως τα Χριστούγεννα θα μπορούν οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών να αγοράζουν εισιτήρια μέσω του κινητού τηλεφώνου ή συσκευής tablet. Η νέα εφαρμογή, το mobile ticketing, θα αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο μέχρι την πλήρη λειτουργία του συστήματος του έξυπνου εισιτηρίου το οποίο δεν θα είναι έτοιμο πριν από την έλευση δύο ετών.
Ουσιαστικά ο επιβάτης θα «κατεβάζει» μια εφαρμογή στο smartphone ή το tablet του. Σε αυτήν θα βλέπει όλους τους τύπους εισιτηρίων και θα κλικάρει σε αυτό που επιθυμεί να αγοράσει. Η πληρωμή του εισιτηρίου θα γίνεται μέσω πιστωτικής, χρεωστικής ή προπληρωμένης κάρτας.
Μετά την πληρωμή του εισιτηρίου, ο επιβάτης θα το ενεργοποιεί με το πάτημα ενός κουμπιού ώστε να εμφανιστεί στην οθόνη ένας κωδικός, αλλά και η αντίστροφη μέτρηση του χρόνου διάρκειας του εισιτηρίου (70 λεπτά). Σε περίπτωση ελέγχου εισιτηρίων, ο επιβάτης απλώς επιδεικνύει το συγκεκριμένο κωδικό στην οθόνη του κινητού του και ο ελεγκτής σκανάρει την εγκυρότητά του με ένα ειδικό μηχάνημα.
Το σύστημα της τηλεματικής περιλαμβάνει την εγκατάσταση εξοπλισμού σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ, την κατασκευή 1.000 «έξυπνων στάσεων» για την παρακολούθηση του συγκοινωνιακού έργου σε πραγματικό χρόνο και την πληροφόρηση του επιβατικού κοινού για τα δρομολόγια από το Κέντρο Διαχείρισης Συστήματος, Κέντρα Εποπτείας Οχημάτων και Κέντρο Εποπτείας Συγκοινωνιών Αθηνών.
Στόχος της τηλεματικής είναι η ενημέρωση του επιβατικού κοινού στις στάσεις, σε πραγματικό χρόνο, για τις αφίξεις των οχημάτων, αλλά και η βελτίωση της διαχείρισης του στόλου σε σχέση με τις κυκλοφοριακές συνθήκες από τις συγκοινωνιακές εταιρείες. Οι επιβάτες, εκτός από τις οθόνες στις στάσεις, θα ενημερώνονται και εντός του οχήματος, ενώ θα υπάρχει άμεση πληροφόρηση για έκτακτα γεγονότα.

Πηγές: www.ethnos.gr, www.kathimerini.gr

Share Post