«Η πίεση των τραπεζών και οι πολιτικές του κράτους καθιστούν αναγκαία μια αναδιαμόρφωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον κλάδο των ξενοδοχείων. Συνέργειες, συγχωνεύσεις και εξαγορές θα αποτελέσουν ειδήσεις για αρκετά πρωτοσέλιδα», αναφέρει μεταξύ άλλων ο εντεταλμένος σύμβουλος του ομίλου Aldemar Resorts και μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) Αλέξανδρος Αγγελόπουλος, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο portal euro2day.gr.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Αγγελόπουλου:
1. «Υπάρχει πράγματι σημαντική ροή προκρατήσεων προς τη χώρα μας. Να θυμόμαστε βέβαια ότι οι προκρατήσεις, αν και είναι εξαιρετικά ενθαρρυντικές, αφορούν σε κατηγορίες πελατείας που έχουν χαμηλότερα βαλάντια και εκπτωτικές κρατήσεις. Μιλάμε δηλαδή, για το λεγόμενο early booking.
Η θετική αυτή ροή είναι προς όφελος του συνόλου της χώρας, αλλά επιτυγχάνεται χάρη σε μια σειρά ευνοϊκών, για εμάς, συνθηκών και δεν αποτελεί αποτέλεσμα κάποιας πολιτικής μας. Εν συντομία, η κρίση σε όλες τις γειτονικές χώρες, η ανασφάλεια που επικρατεί, αλλά και η συντριβή τιμών τα τελευταία χρόνια, καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική, ή έστω υπολογίσιμη στο πλάνο διακοπών του μέσου Ευρωπαίου».
2. «Δεν χρειάζεται να είναι κανείς αστέρας των οικονομικών για να διακρίνει το αδιέξοδο μεταξύ του κόστους εξυπηρέτησης της αυξημένης ζήτησης και της μείωσης των εσόδων.
Είναι δύσκολο να εκτιμήσει κάποιος πώς η συνεχής συρρίκνωση των αποδοχών του μέσου Ευρωπαίου επηρεάζει το μοντέλο και τη συχνότητα των διακοπών του. Σίγουρα, όμως, επηρεάζει το τι ξοδεύει. Ως γενική θεώρηση πάντως, έχουμε μειωμένα έσοδα, αυξημένη κίνηση, μεγαλύτερο κόστος και υψηλότερο δανεισμό».
3. «Η πίεση των τραπεζών και οι πολιτικές του κράτους καθιστούν αναγκαία μια αναδιαμόρφωση του επιχειρηματικού περιβάλλοντος στον κλάδο των ξενοδοχείων. Συνέργειες, συγχωνεύσεις και εξαγορές θα αποτελέσουν ειδήσεις για αρκετά πρωτοσέλιδα. Καθένας πρέπει να εκτιμήσει τα γεγονότα της δικής του πραγματικότητας και να διαλέξει τη στρατηγική του. Αυτό θα πράξουμε κι εμείς. Η αρχή έχει ήδη γίνει».
4. «Η κύρια επένδυση του ομίλου Aldemar, έγινε στην «επιβίωση», στη βιώσιμη ανάπτυξη και στον εκσυγχρονισμό. Η σειρά με την οποία αναφέρονται δεν είναι τυχαία, αφού ως γνωστόν η επιχειρηματικότητα -και κατά συνέπεια η παραγωγή προστιθέμενης αξίας για την ελληνική οικονομία- έχουν ενοχοποιηθεί. Εκτός της σφιχτής διαχείρισης κόστους και της συνεχούς προσπάθειας να παραμένουμε ανταγωνιστικοί, επενδύσαμε σε ενέργειες που από τη μία μειώνουν το ενεργειακό και κοινωνικό μας αποτύπωμα και από την άλλη, προκαλούν συνέργειες ουσίας και όχι εντυπώσεων. Τέλος, συνεχίσαμε τις ετήσιες ανακαινίσεις και τον εκσυγχρονισμό των μονάδων, αφού ο πελάτης μας είναι απαιτητικός και η παροχή υπηρεσιών δεν μπορεί να υστερεί έναντι διεθνών προτύπων ποιότητας».
5. «Ο ελληνικός τουρισμός παραμένει καράβι χωρίς καπετάνιο και προορισμό, αλλά με μεγάλο φορτίο. Αναζητείται δε και πλοιοκτήτης -για να συνεχίσουμε την παρομοίωση-, αφού καμία κυβέρνηση ως σήμερα δεν έχει αντιληφθεί την προστιθέμενη αξία του τουρισμού στην οικονομία. Αρκούνται στο να απομυζούν τους ξενοδόχους, όταν το τουριστικό εισόδημα συντηρεί το σύνολο της οικονομίας, από τον οδηγό ταξί, τους παραγωγούς και προμηθευτές της τροφοδοτικής αλυσίδας, τους εργολάβους, μέχρι τις βιομηχανίες επίπλων, χρωμάτων, λινών κ.ο.κ.».
6. «Οι κοινωνικές μας δράσεις εντείνονται χρόνο με το χρόνο, όσο αυξάνονται και οι ανάγκες. Η βιώσιμη ανάπτυξη είναι μέρος του DNA της ALDEMAR και έχουμε μακρά διαδρομή. Στηρίζουμε τις τοπικές κοινωνίες, τους τοπικούς παραγωγούς και επαγγελματίες. Στηρίζουμε τους συνανθρώπους μας και είμαστε πάντα δίπλα τους, γιατί πιστεύουμε ότι μόνο με ενωμένες δυνάμεις θα μπορέσουμε να πορευθούμε».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Αγγελόπουλου στο euro2day.gr