Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Accor: Oικονομικά αποτελέσματα έτους 2021

Από τον Απρίλιο του 2021, η Accor παρουσιάζει συνεχή ανάκαµψη, µε το RevPAR να βελτιώνεται κάθε µήνα. Αυτή η βελτίωση στη ζήτηση σηµαίνει ότι οι µέσες τιµές δωµατίων σε πολλούς προορισµούς στο τέλος του 2021 πλησίασαν, και σε πολλές περιοχές ξεπέρασαν, ακόµα και τα προ Covid-19 επίπεδα.

Παρόλο που οι συνέπειες της πρωτοφανούς αυτής κρίσης που σχετίζεται µε την πανδηµία της Covid-19 δεν έχουν ακόµα εξαλειφθεί πλήρως, όλες οι αγορές του Οµίλου φαίνεται να βρίσκονται σε σταθερή πορεία ώστε να επανέλθουν σε κανονικά επίπεδα.

 

 

Με την εξάπλωση της µετάλλαξης Όµικρον, ο Ιανουάριος σηµατοδότησε µια παύση στη µηνιαία βελτίωση του RevPar που παρατηρούνταν από τον Απρίλιο, ο Φεβρουάριος όµως διαφαίνεται ήδη ως σηµείο αναστροφής.

Κατά τη διάρκεια του 2021, η Accor εγκαινίασε 288 ξενοδοχεία, που αντιπροσωπεύουν 41.000 δωµάτια, µε αποτέλεσµα ένα net growth του δικτύου της κατά 3% στη διάρκεια της δωδεκάµηνης περιόδου.

Στο τέλος Δεκεµβρίου του 2021, ο Όµιλος είχε στο χαρτοφυλάκιο του 777.714 δωµάτια (5.298 ξενοδοχεία) και στο pipeline του 214.000 δωµάτια (1.218 ξενοδοχεία).

Το 2022 ο Όµιλος αναµένει net unit growth της τάξεως του 3.5%.

 

Ενοποιηµένα έσοδα

Το 2021, ο Όµιλος ανέφερε ενοποιηµένα έσοδα €2,204 εκατ., σηµειώνοντας άνοδο 34% σε like-for-like επίπεδο, έναντι του οικονοµικού έτους 2020. Ανά δραστηριότητα, η ανάπτυξη αυτή αναλύεται σε 36% αύξηση για τις υπηρεσίες Hotel Services και 29% για το Hotel Assets & Other.

Παρέχοντας µια σύγκριση µε το RevPAR (που παρουσιάζεται ως η αλλαγή σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2019 στο δελτίο αυτό), η like-for-like πτώση εσόδων σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2019 είναι (42%).

Οι αλλαγές στο εύρος της ενοποίησης (εξαγορές και πωλήσεις) συνέβαλαν θετικά µε €47 εκατ., που οφείλεται σε µεγάλο βαθµό στην πλήρη ενοποίηση της sbe από το 4ο τρίµηνο του 2020.

Οι συναλλαγµατικές επιδράσεις είχαν αρνητικό αντίκτυπο ύψους €13 εκατ., κυρίως λόγω του δολαρίου ΗΠΑ (-4%).

 

HotelServices

Το segment HotelServices, το οποίο περιλαµβάνει αµοιβές από Management & Franchise (M&F) καθώς και από Υπηρεσίες προς Ιδιοκτήτες (Services to Owners), κατέγραψε έσοδα €1,582 εκατ. αυξηµένα κατά 36% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2020, µειωµένο κατά 46% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2019.

Αυτή η αύξηση αντανακλά τη γρήγορη ανάκαµψη κατά το δεύτερο εξάµηνο του έτους.

Τα έσοδα Management & Franchise (M&F) ανήλθαν σε €518 εκατ., αυξηµένα κατά 74% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2020, µειωµένα κατά 51% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2019, µε τις περιφερειακές επιδόσεις να συσχετίζονται µε τις εξελίξεις στην υγειονοµική κρίση στις αντίστοιχες χώρες.

Γενικά, η εντονότερη µείωση στα έσοδα Μ&F σε σύγκριση µε το RevPAR (κατά 46%) το οικονοµικό έτος 2021 σε σύγκριση µε το οικονοµικό έτος 2019 µπορεί να αποδοθεί στην έντονη µείωση των incentive fees µε βάση το λειτουργικό περιθώριο κέρδους του ξενοδοχείου που προκύπτει από τα συµβόλαια management.

Το ενοποιηµένο RevPAR µειώθηκε συνολικά κατά 46% το 2021 σε σύγκριση µε το οικονοµικό έτος 2019.

Αυτή η µείωση αντανακλά ένα περιβάλλον που διαταράχθηκε από την αναζωπύρωση της πανδηµίας Covid-19, παρά την αξιοσηµείωτη βελτίωση στην επιχειρηµατική δραστηριότητα παγκοσµίως από τον Απρίλιο του 2021.

Η Νότια Ευρώπη, στη βάση και των επιδόσεων της Γαλλίας, σηµείωσε πτώση (41%) στο RevPAR κατά το οικονοµικό έτος 2021 σε σύγκριση µε το οικονοµικό έτος 2019.

Αυτός ο αριθµός δείχνει µια αξιοσηµείωτη διαδοχική βελτίωση σε αυτόν το δείκτη ο οποίος µειώθηκε κατά «µόνο» 17% κατά το τελευταίο τρίµηνο (δηλαδή +7 ποσοστιαίες µονάδες µεταξύ του τρίτου και του τέταρτου τριµήνου).

Tα έσοδα από το segment Services to Owners, το οποίο περιλαµβάνει τα τµήµατα Sales, Marketing, Distribution και Loyalty, καθώς και shared services και την αποζηµίωση των δαπανών του προσωπικού του ξενοδοχείου, ανήλθαν σε €1,064 εκατ. για το οικονοµικό έτος 2021, µειωµένα κατά 43% σε σύγκριση µε το οικονοµικό έτος 2019.

Η λήξη των loyalty points στο τέλος του έτους, µείωσε τον αντίκτυπο της µείωσης των εσόδων γι΄αυτόν τον τοµέα δραστηριότητας σε σύγκριση µε τη δραστηριότητα Management & Franchise (M&F).

 

Hotel Assets & Other

Τα έσοδα του segment Hotel Assets & Other αυξήθηκαν κατά 29% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2020 και µειώθηκαν κατά 35% σε like-for-like επίπεδο σε σχέση µε το οικονοµικό έτος 2019.

Αυτό το segment το οποίο συνδέεται στενά µε τη δραστηριοποίηση στην Αυστραλία, επωφελήθηκε ιδιαίτερα από την ανάκαµψη της ζήτησης τουρισµού αναψυχής κατά το πρώτο εξάµηνο του έτους και στο τέλος του οικονοµικού έτους 2021 στη βορειοανατολική ακτή της χώρας όπου βρίσκονται οι περισσότερες δραστηριότητες του Group Strata (π.χ. δραστηριότητες διαµονής δωµατίων και διαµερισµάτων και διαχειριζόµενα properties).

Από τις αρχές του 2021 το segment περιλαµβάνει New Businesses (υπηρεσίες concierge, ενοικιάσεις πολυτελών κατοικιών, ιδιωτικές πωλήσεις hotel stays και ψηφιακές υπηρεσίες για ιδιοκτήτες ξενοδοχείων) οι οποίες συνεχίζουν να επηρεάζονται µε διαφορετικούς τρόπους, που κυµαίνονται από επιχειρήσεις που σχετίζονται άµεσα µε τον ταξιδιωτικό τοµέα και επηρεάζονται σοβαρά, όπως οι ενοικιάσεις ιδιωτικών κατοικιών onefinestay, µέχρι ψηφιακές επιχειρήσεις, όπως οι υπηρεσίες που παρέχει η D-Edge.

Από το τέλος Δεκεµβρίου του 2021, το segment, το οποίο περιλαµβάνει ιδιόκτητα και µισθωµένα ξενοδοχεία αντιπροσώπευε 117 ξενοδοχεία και 23.309 δωµάτια.

Ο Sébastien Bazin, Πρόεδρος και CEO της Accor, δήλωσε:

«Παρά τη δύσκολη έναρξη του έτους λόγω των γενικών υγειονοµικών περιορισµών, το 2021 κατέδειξε από την άνοιξη σηµαντικές βελτιώσεις στον κλάδο µας, µε τις τάσεις να σηµειώνουν ανοδική πορεία κάθε µήνα, µέχρι το Δεκέµβριο. Οι σταθερές επιδόσεις µας επιτεύχθηκαν χάρη στη δύναµη των brands µας, την οικονοµική µας πειθαρχία και τις εξαιρετικές προσπάθειες των οµάδων µας που καθόλη τη διάρκεια του έτους επέδειξαν αποφασιστικότητα, επιµονή και γενναιοδωρία.

Χάρη στην κινητοποίησή τους, βγαίνουµε από την κρίση αυτή δυνατότεροι έχοντας κερδίσει µερίδια αγοράς σε όλες τις βασικές µας περιοχές. Επιπλέον, το pipeline µας εξακολουθεί να γνωρίζει άνθιση µε το Luxury & Upscale segment να αντιπροσωπεύει σχεδόν το 40% των µελλοντικών ανοιγµάτων, αύξηση της τάξης των 12 µονάδων τα τελευταία τέσσερα έτη. Καθώς η επιθυµία για αποδράσεις και για την επανέναρξη των ταξιδιών δεν ήταν ποτέ δυνατότερη, βρισκόµαστε ήδη στο σωστό δρόµο ώστε να αξιοποιήσουµε την ανάκαµψη αυτή στο έπακρο σε όλες µας τις αγορές.

Το 2022 θα συνεχίσουµε να κάνουµε πράξη το όραµά µας για ολοένα και περισσότερο βιωµατικό και βιώσιµο τουρισµό µε γνώµονα την εµπειρία και τη διευκόλυνση που παρέχουν οι ψηφιακές τεχνολογίες. Eφοδιασµένοι µε τις δυνάµεις αυτές, εµπιστευόµαστε την ικανότητά µας να συνεχίσουµε να δηµιουργούµε αξία για τους συνεργάτες καθώς και τους µετόχους µας».

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media

Post Tags
Share Post