Ένα ευέλικτο έκτακτο πλάνο δράσης για τον τουρισμό για το 2020, που έχει τη δυνατότητα να μεταθέτει τα χρονοδιαγράμματα εφαρμογής του ανάλογα και με τις εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού και το οποίο έχει ως πρώτο σενάριο ότι η Κύπρος θα δεχθεί τους πρώτους τουρίστες της τον Ιούλιο, έχει καταρτίσει το Υφυπουργείο Τουρισμού, σύμφωνα με τον Υφυπουργό Σάββα Περδίο.
Σύμφωνα με τον κ. Περδίο, είναι πλέον μονόδρομος η νέα εθνική στρατηγική τουρισμού και η ανάγκη να γίνουν οι απαιτούμενες αλλαγές στο τουριστικό προϊόν της Κύπρου «αν θέλουμε να πετύχουμε την οποιαδήποτε μερική ανάκαμψη του τουρισμού το 2021». Σημειώνει ότι για φέτος αναμένεται, στην καλύτερη περίπτωση, μείωση στις αφίξεις κατά τουλάχιστον 60% ή κατά 1,5 εκατομμύριο, ενώ η ανάκαμψη αναμένεται στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια.
«Εάν για οποιονδήποτε λόγο δεν θα καταφέρουμε να δεχθούμε τους πρώτους μας επισκέπτες τον Ιούλιο και αυτοί θα έρθουν για παράδειγμα Αύγουστο ή Σεπτέμβριο τα χρονοδιαγράμματα του πλάνου δράσης μας θα μετακινούνται αναλόγως», είπε ο κ. Περδίος.
Ανέφερε ότι επί του έκτακτου πλάνου δράσης για το 2020 ενημερώθηκαν ήδη οι φορείς του τουρισμού, το οποίο θα λειτουργήσει μόνο υπό την προϋπόθεση, όπως τόνισε, «ότι τον Ιούλιο πάνε όλα καλά και θα μπορέσουμε να δεχθούμε τους πρώτους μας επισκέπτες δειλά – δειλά».
«Υπό την προϋπόθεση αυτή, η βασική μας διαφημιστική καμπάνια και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό προορίζεται για τέλη Μαϊου και ολόκληρο τον Ιούνιο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι προς το σκοπό αυτό «θα γίνει ψηφιακή διαφημιστική καμπάνια στο εξωτερικό και ψηφιακή, αλλά και έντυπη καμπάνια στην Κύπρο».
Είπε ακόμη ότι οι εξελίξεις στο μέτωπο του κορονοϊού «δεν θα αλλάζουν το τι θα κάνουμε αλλά πότε θα το κάνουμε», σημειώνοντας ότι σε περίπτωση όμως που τα πράγματα χειροτερέψουν πάρα πολύ τότε κάποιες δράσεις θα μείνουν εκτός».
Σε σχέση με την εθνική στρατηγική τουρισμού, ο κ. Περδίος ότι η θέση του Υφυπουργείου ήταν ότι χρειάζονται διαφοροποίηση σε εθνικότητες και ηλικίες οι ειδικές μορφές τουρισμού και πρόσθεσε ότι αυτή η θέση του Υφυπουργείου επαληθεύεται «πιο νωρίς από ό,τι περιμέναμε».
«Εάν μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου ήταν επιλογή μας η νέα εθνική στρατηγική τουρισμού, πλέον είναι μονόδρομος», υπογράμμισε και σημείωσε ότι «λόγω της μείωσης του τουριστικού ρεύματος προς την Κύπρο την επόμενη διετία επιβάλλεται να διευρύνουμε τους ορίζοντες μας σε όσα έχουν ενσωματωθεί στην εθνική στρατηγική για τον τουρισμό και να σκεφτούμε ο καθένας στον τομέα του πώς αλλάζουμε τον προϊόν μας για να διευρύνουμε τις αγορές μας και τη στόχευση μας».
Για το 2021, ο κ. Περδίος τόνισε ότι «αν θέλουμε να πετύχουμε την οποιαδήποτε μερική ανάκαμψη του τουρισμού, θα πρέπει ήδη όλοι μας να έχουμε προβεί στις απαιτούμενες αλλαγές στο τουριστικό μας προϊόν ούτως ώστε να μπορέσουμε να προσελκύσουμε κόσμο από διαφορετικές ηλικίες και εθνικότητες και για διαφορετικές ειδικές μορφές τουρισμού».
Αναφερόμενος πιο συγκεκριμένα σε σχέση με τις δράσεις του έκτακτου πλάνου για τον τουρισμό, ο κ. Περδίκος είπε το Υφυπουργείο ξεκίνησε από το Μάρτιο και συνεχίζει κατά τον τρέχοντα μήνα μία μικρή οπτικοακουστική καμπάνια κυρίως στο εξωτερικό με το χάσταγκ #staysafe και #betterdays arecoming που στόχο έχει, όπως είπε, να παραμείνει η Κύπρος στο μυαλό των ταξιδιωτών μέσω διάφορων μηνυμάτων ελπίδας και συμπαράστασης για τις δύσκολες στιγμές που περνούμε».
Ανέφερε επίσης ότι δεν αποφασίστηκε ακόμη σε ποιες αγορές θα στοχεύσουμε, κάτι που θα αποφασιστεί την τελευταία στιγμή.
Ο κ. Περδίος είπε ότι θα ξεκινήσει μετά το Πάσχα ένας κύκλος επαφών με αεροπορικές εταιρείες και οργανωτές ταξιδίων για να δούμε πώς προσανατολίζονται, κάτι που θα καταδείξει και σε ποιες αγορές θα στοχεύσουμε.
«Γνωρίζουμε με ποιο τρόπο θα προσελκύσουμε αυτές τις αγορές και με ποιον τρόπο θα διαφημίσουμε, αλλά ποιες είναι αυτές οι αγορές και πόσα θα δαπανηθούν στις καμπάνιες διαφημίσεις θα εξαρτηθεί και από τις διαβουλεύσεις μας με τις αεροπορικές εταιρείες και οργανωτές ταξιδίων, αλλά από και την κατάσταση της αγοράς μετά την πανδημία και κατά πόσον αυτή η αγορά είναι καθαρή από τον ιό.
Επιπλέον, ο Υφυπουργός είπε ότι στην καρδιά του καλοκαιριού θα προχωρήσουμε σε έκτακτες ενέργειες συνδιαφήμισης με οργανωτές ταξιδίων και αεροπορικές εταιρείες μέσω του επιπλέον κονδυλίου για τον τουρισμό, που έλαβε ως έκτακτο μέτρο το Υφυπουργείο από το Υπουργείο Οικονομικών.
Επιπλέον, ο κ. Περδίος είπε ότι κατά τη διάρκεια όλης της τρέχουσας χρονιάς, ξεκινώντας από τον Ιούνιο, θα έχουμε επίσης ένα σχέδιο για ενίσχυση του κοινωνικού τουρισμού που θα απευθύνεται σε συνταξιούχους, άτομα με κινητικές δυσκολίες και άπορες οικογένειες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
Ανέφερε επίσης ότι από τον Ιούνιο ξεκινά το σχέδιο οργανωμένων εκδρομών σε διάφορες περιοχές της Κύπρου, αλλά και επαναφορά του σχεδίου χορηγίας των μικρών αποδράσεων (2 – 3 ημερών), προσθέτοντας ότι «στόχος αυτών των κινήτρων είναι να ενισχυθεί ο εγχώριος τουρισμός και η επισκεψιμότητα σε όλες τις περιοχές της Κύπρου, συμπεριλαμβανομένων των ορεινών, της υπαίθρου και των ακριτικών περιοχών».
Είπε ακόμη ότι από τον Ιούνιο ενισχύουμε τα κίνητρα που δίνουμε για αθλητικό, προπονητικό, πολιτιστικό και συνεδριακό τουρισμό, προσθέτοντας ότι αυτού του είδους τα κίνητρα «ξεκινούσαν τις προηγούμενες χρονιές από τον Οκτώβριο, αλλά λόγω της φετινής κατάστασης τα επεκτείνουμε και αυτά ξεκινούν, νωρίτερα και συγκεκριμένα από τον Ιούνιο».
Ο Υφυπουργός Τουρισμού είπε ακόμη ότι θα καταβληθεί προσπάθεια να έρθουν εντός Ιουλίου και Αυγούστου δημοσιογράφοι από το εξωτερικό για να γνωρίσουν την Κύπρο, ενώ τέλος Σεπτεμβρίου θα κάνουμε έναν international street food festival στον Κάθηκα διάρκειας 3 – 4 ημερών με σκοπό, όπως είπε, «να εμπλουτίσουμε το γαστρονομικό προϊόν της Κύπρου και να ενισχύσουμε το τουριστικό ρεύμα προς ορεινά και ύπαιθρο τόσο μέσω του εισερχόμενου τουρισμού όσο και μέσω του εσωτερικού τουρισμού».
Ανέφερε επίσης ότι εντός Οκτωβρίου θα διοργανωθεί έκθεση για εξειδικευμένους οργανωτές ταξιδίων που δεν έχουν ξαναέλθει στην Κύπρο μέσω της οποίας θα παρέχεται η δυνατότητα συναντήσεων με κυπριακές τουριστικές επιχειρήσεις με στόχο να προωθήσουμε το χειμερινό προϊόν της Κύπρου και τις ειδικές μορφές τουρισμού.
Τέλος, ο κ. Περδίος είπε ότι το Δεκέμβριο του 2020, θα διοργανωθεί ένα ορεινό φεστιβάλ Χριστουγέννων το οποίο θα λάβει χώρα σε διάφορες κοινότητες ορεινές και της υπαίθρου, σημειώνοντας ότι αυτό αφορά το επιπλέον ένα εκατομμύριο ευρώ που έλαβε το Υφυπουργείο Τουρισμού ως έκτακτα μέτρα για τον τουρισμό.
«Ουσιαστικά θέλουμε να κάνουμε ένα χωριό όπως αυτά που βλέπουμε σε διάφορες χώρες στο οποίο διάφορες κοινότητες των ορεινών θα συνεργάζονται προσφέροντας εκδηλώσεις, όπως εκδρομές, χορό, γαστρονομία, πολιτισμό, θέατρο και άσκηση, έτσι ώστε να είναι πόλος έλξης τόσο για εσωτερικό όσο και για εξωτερικό τουρισμό».
Πηγή: economytoday.sigmalive.com