Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Θα μπορούσε να αποφευχθεί (η μέχρι τώρα) μείωση του ελληνικού τουρισμού το 2019;

του Παύλου Παπαδάκη

 

Η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι ότι ίσως να μην μπορούσε να αποφευχθεί, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να είναι μικρότερη η μείωση.

Αν ανατρέξετε σε άρθρα τα όποια δημοσιεύτηκαν από έγκυρες ιστοσελίδες το πρώτο 4μηνο του 2019 και έρθετε στη θέση του τότε αναγνώστη θα υποθέσει κάποιος ότι η χώρα πάει για άλλη μια φορά να σπάσει τα ρεκόρ στον τουρισμό σε όλους τους τομείς.

Όμως έγινε ακριβώς το αντίθετο και όταν διαπίστωσαν οι επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό την πικρή πραγματικότητα ήταν πολύ αργά για να αντιδράσουν μέσω διαφόρων προωθητικών ενεργειών.

Μήπως θα έπρεπε επιτέλους όσοι δραστηριοποιούνται στον κλάδο του τουρισμού να ενωθούν μέσω ενός φορέα και να παρακολουθούν τις τάσεις και να γίνονται διορθωτικές κινήσεις πριν να είναι αργά;

 

Επαναπαυτήκαμε όταν η Αίγυπτος ήταν εκτός αγοράς και η Τουρκία φέτος έχει μια τεραστία αύξηση (έως και σήμερα που γράφεται το άρθρο αυτό) στον τουρισμό της τάξεως του +11,3%, επίσης η Ισπανία βλέπει αύξηση της τάξεως του 11% για το 2019.

Αξίζει εδώ να αναφέρουμε επίσης ότι παρόλη την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας και την αβεβαιότητα που υπάρχει, δεν είναι λόγος μείωσης του τουρισμού στη χώρα μας, καθώς οι χώρες από τις οποίες προέρχονται οι τουρίστες στην Ελλάδα έχουν ένα ευνοϊκό οικονομικό περιβάλλον.

Χρειαζόμαστε ένα καλύτερο επίπεδο οργάνωσης, συνεργασίας, προγραμματισμού και εκτέλεσης ενός προκαθορισμένου (σε βάθος χρόνου) τουριστικού σχεδίου.

Πρέπει να καταλάβουμε ότι κάποιος δεν διαλέγει τον προορισμό των διακοπών του με βάση μόνο του πόσο καλή θάλασσα έχει, αλλά για ένα πλήθος άλλων κριτηρίων που μόνο με καλή οργάνωση θα μπορέσει ένας τόπος να παρέχει.


Ο Παύλος Παπαδάκης είναι Food & Beverage Manager των Smile Hotels Greece.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στο Instagram