Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Γιάννης Γιαννάτος: Άδικος ο φόρος 2% επί της διαφημιστικής δαπάνης για τα ξενοδοχεία

Τα online media αποτελούν το σημαντικότερο πλέον κομμάτι της διαφημιστικής δραστηριότητας των ξενοδοχείων. Θα έλεγα ότι πλέον αποτελούν το κύριο σημείο επαφής με τον υποψήφιο πελάτη / επισκέπτη.

Μέσω της διαφήμισης είτε είναι μέσω της Google είτε είναι προωθημένα Posts στο Facebook / Instagram είτε σε οποιοδήποτε μέσο, το ξενοδοχείο επικοινωνεί με τον υποψήφιο πελάτη.

Πρόσφατα η κυβέρνηση ψήφισε έναν νόμο ο οποίος υποχρεώνει το διαφημιζόμενο (και μάλιστα αναδρομικά από το 2017) μέσω του συστήματος taxis net να πληρώσει 2% επί της δαπάνης προώθησης. Ποσό το οποίο πηγαίνει στον ενιαίο δημοσιογραφικό οργανισμό επικουρικής ασφάλισης και περίθαλψης.

 

Πληροφορίες για το νόμο στο παρακάτω link: https://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/41612

 

Το μέτρο αυτό είναι άδικο για τις τουριστικές επιχειρήσεις και κυρίως τα ξενοδοχεία.

Τα ξενοδοχεία προβάλλονται στο εξωτερικό προσελκύοντας επισκέπτες που αποδίδουν συνάλλαγμα στη χώρα και δεν είναι κλασσική διαφήμιση καταναλωτικού ενδιαφέροντος και εσωτερικής κατανάλωσης.

Στη διεθνή διαφήμιση ανταγωνίζονται ξένους μεγάλους κολοσσούς όπως Booking, airbnb, expedia κ.λπ. ως εκ τούτου τους δυσχεραίνει τη θέση στο διεθνή ανταγωνισμό εφόσον διαπραγματεύονται στο διεθνές περιβάλλον ως εξαγώγιμο προϊόν.

Τα ξενοδοχεία με την Online διαφήμιση, προωθούν έμμεσα και τον εκάστοτε προορισμό παρέχοντας τεράστια οφέλη στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και στην εθνική οικονομία γενικότερα. Μπορώ να αναφέρω ενδεικτικά παραδείγματα, όπως το Sani Resort που έχει πάρει επάνω μεγάλο μέρος από την προώθηση της Χαλκιδικής, το Costa Navarino για τη Μεσσηνία, το Kensho για τη Μύκονο, το Astra Suites ή το Canaves για τη Σαντορίνη κλπ. Εν τω συνόλω λοιπόν η διαφήμιση των ξενοδοχείων στο εξωτερικό, προάγει τη χώρα και προσελκύει επισκέπτες προστιθέμενης αξίας.

Επίσης ο παραλογισμός του μέτρου έγκειται και στο ότι η οποιαδήποτε μορφής φορολογία πρέπει να εφαρμόζεται επάνω σε έσοδα και όχι επάνω σε δαπάνες.

Για τους παραπάνω λόγους πιστεύω ότι απ’ το μέτρο πρέπει να εξαιρεθούν οι τουριστικές επιχειρήσεις και κυρίως τα ξενοδοχεία. Τόσο το ΣΕΤΕ όσο και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο θα πρέπει να πιέσουν άμεσα για την εξαίρεση των ξενοδοχείων από το μέτρο. Διαφορετικά θα είναι άλλη μία δυσχέρεια στον Έλληνα ξενοδόχο και στον τουρισμό γενικότερα.

 


Ο Γιάννης Γιαννάτος είναι ο Διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Panadvert. Η Panadvert διαχειρίζεται την Online προώθηση σε δεκάδες μεγάλα ξενοδοχεία και ομίλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.