Ο Άρης Ίκκος, επιστημονικός διευθυντής του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), σε συνέντευξη που παραχώρησε στο kathimerini.gr, μίλησε για το προφίλ των επισκεπτών υψηλού εισοδήματος που επιλέγουν τη Μεσόγειο για τις διακοπές τους, εξηγώντας πώς θα καταφέρουμε να προσελκύσουμε ποιοτικότερο τουρισμό.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Ίκκου:
1. «Ως τουρισμό πολυτελείας ορίζουμε τον τουρισμό με μέση συνολική δαπάνη πάνω από 750 ευρώ κατ’ άτομο για μία έως τρεις διανυκτερεύσεις και πάνω από 500 ευρώ για περισσότερες διανυκτερεύσεις, δηλαδή πρόκειται για ταξίδια πολύ υψηλής ημερήσιας δαπάνης. Σε αυτά έξοδα συμπεριλαμβάνεται και το αεροπορικό εισιτήριο. Εδώ πρέπει να λάβουμε υπόψη ένα ακόμα ενδιαφέρον στοιχείο – λόγω της απόστασής της από την κεντρική και τη βόρεια Ευρώπη, το αεροπορικό εισιτήριο για Ελλάδα είναι από τα ακριβότερα σε σχέση με άλλους μεσογειακούς προορισμούς, συνεπώς οποιοδήποτε ταξίδι στην Ελλάδα δεν μπορεί να είναι φθηνό».
2. «Όσον αφορά το προφίλ των επισκεπτών που προτιμούν πολυτελή ταξίδια στη Μεσόγειο, λίγο περισσότεροι από τους μισούς (2,4 εκατ.) προέρχονται από μη ευρωπαϊκές χώρες (ΗΠΑ, Κίνα), ενώ σε 2 εκατ. ανέρχονται οι Ευρωπαίοι (κυρίως Βρετανοί, Γάλλοι και Γερμανοί). Περίπου 3 στους 4 προέρχονται από την ανώτερη οικονομική τάξη της χώρας τους και έχουν ανώτερη εκπαίδευση. Η πιο συχνή ηλικιακή ομάδα είναι άνδρες και γυναίκες 35 – 44 ετών, που ταξιδεύουν με την ή το σύντροφό τους. Σχεδόν ένας στους δύο καταλύουν σε ξενοδοχείο 4 αστέρων, συνεπώς ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων τους σε εστιατόρια, εκδρομές, αξιοθέατα και άλλες εμπειρίες».
3. «Δεν μπορεί ο επισκέπτης που ξοδεύει αυτά τα χρήματα να ταλαιπωρείται στο αεροδρόμιο ή να σκοντάφτει σε διαλυμένα πεζοδρόμια. Θα πρέπει επίσης ο προορισμός να διαθέτει ποικιλία εστιατορίων, καταστημάτων και άλλων τουριστικών επιχειρήσεων υψηλού επιπέδου. Όλα αυτά έχουν μεγάλη σημασία για την εμπειρία που ο ταξιδιώτης υψηλού εισοδήματος θα αποκομίσει από τις ακριβοπληρωμένες διακοπές του. Χρειάζεται να επενδύσουμε στην αισθητική. Ο τουρίστας πολυτελείας περιμένει να του προσφερθεί μια ολοκληρωμένη υπηρεσία πολυτελείας: από τις μετακινήσεις και την εστίαση μέχρι το φυσικό και αστικό περιβάλλον στο σύνολό του».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Ίκκου στο kathimerini.gr.