Συνέντευξη του κ. Γιάννη Γιαννάτου, CEO & Founder της Panadvert Online Marketing & Advertising
Το Online Marketing γίνεται ολοένα και πιο προσωποκεντρικό. Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Panadvert.com, κ. Γιάννης Γιαννάτος, εξηγεί πώς αλλάζουν τα δεδομένα στην τουριστική διαφήμιση στη συνέντευξη που παραχώρησε στο e – Travel News.
1. Ποιές είναι οι υπηρεσίες που παρέχει η εταιρεία σας και σε ποιους κλάδους;
Η Panadvert είναι μια εταιρία εξειδικευμένη στην παροχή υπηρεσιών Online Marketing και Online διαφήμισης στον Τουρισμό, με έμφαση σε ξενοδοχεία κυρίως 5 αστέρων ή μεγάλους ξενοδοχειακούς ομίλους. Στόχος της είναι η βελτίωση της εμπορικής και κοινωνικής εικόνας των πελατών μας μέσα από τα ψηφιακά μέσα, με απώτερο σκοπό τη μεγιστοποίηση των απευθείας κρατήσεων και εν γένει πωλήσεων.
2. Συμπληρώνουμε σχεδόν επτά χρόνια, από το 2009, της ελληνικής οικονομικής κρίσης. Πόσο επηρέασε την εταιρεία σας;
Δεν μας έχει επηρεάσει. Αντιθέτως ξεκινήσαμε τη δραστηριότητα μας στην Ελλάδα το 2010 εν μέσω κρίσης, ακριβώς γιατί πιστεύω ότι η κρίση δίνει ευκαιρίες σε αυτούς που στηρίζονται στην ποιότητα. Η ποιότητα είναι το διαχρονικό χαρακτηριστικό ανεξαρτήτως πολιτικής, οικονομικής ή ιστορικής συγκυρίας. Πίστεψα πραγματικά ότι η Ελλάδα θα κάνει στροφή προς την ουσία και επένδυσα στη χώρα μας, ενώ η εταιρία μας είχε ήδη πετυχημένη πορεία στο εξωτερικό.
3. Ποιό είναι το «μυστικό» της επιτυχίας σας;
Σε προσωπικό επίπεδο θα έλεγα ότι αναγνώρισα πολύ νωρίς ότι βιώνουμε ιστορικά την τρίτη μεγάλη επανάσταση, μετά την αγροτική και τη βιομηχανική, αυτήν της πληροφορίας. Επένδυσα στη νέα οικονομία και το Internet και αυτό με βοήθησε να βρίσκομαι το σωστό χρόνο στο σωστό σημείο. Τώρα σε εταιρικό επίπεδο, η Panadvert ακολουθεί πιστά το Αμερικανικό μοντέλο «Dot com», το οποίο στηρίζεται στο πελατοκεντρικό σύστημα και στην καινοτομία. Ο Πελάτης είναι το κέντρο του δικού μας επιχειρηματικού κόσμου.
4. Έχετε μεγάλο πελατολόγιο εκτός Ελλάδας. Πως μπορεί μια ελληνική εταιρεία Online marketing να προσελκύσει πελάτες από το εξωτερικό;
Διατηρούμε περίπου το 50% του πελατολογίου μας στο εξωτερικό. Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Βουλγαρία, Τουρκία και Κύπρος είναι μερικές από τις αγορές των πελατών μας. Χρειάζεται ανάπτυξη δικτύου πωλήσεων βασισμένη στα αποτελέσματα. Είμαστε μια performance marketing εταιρία και τα αποτελέσματα των πελατών μας εγγυούνται τις αποδόσεις προς τους νέους πελάτες. Θα έλεγα ότι δεν είναι εύκολο, αλλά από την άλλη δεν είναι και δύσκολο, όταν έχεις κάνει αυτά που πρέπει.
5. Έχει ακουστεί ότι έχετε αυστηρά κριτήρια επιλογής πελατών. Αν και ακούγεται οξύμωρο για περίοδο κρίσης ποια είναι τα χαρακτηριστικά και ποιος ο λόγος αυτής της αξιολόγησης;
Υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια επιλογής πελατών με κυρίαρχο το τζίρο, αλλά και το επικοινωνιακό και επαγγελματικό υπόβαθρο. Θέλουμε να έχουμε αποτέλεσμα στη δουλειά μας και να δημιουργούμε αξιόλογα case studies. Αν το επιχειρηματικό περιβάλλον του υποψήφιου πελάτη δεν μπορεί να το υποστηρίξει, δεν αξίζει να ασχοληθούμε. Για παράδειγμα το marketing budget να είναι επαρκές, να στηρίξει τη δουλειά μας και να έχει και αποτελέσματα. Πρέπει να ξεπερνάει τα κρίσιμα μεγέθη που εμείς τα γνωρίζουμε, ενώ ο πελάτης όχι. Οι προδιαγραφές για τους πελάτες μας δεν είναι θέμα prestige, αλλά θέμα ουσίας.
6. Μιλήστε μας για τα χαρακτηριστικά της ομάδας που αποτελεί το προσωπικό της Panadvert…
Είναι μια ομάδα νέων επιστημόνων, όλοι με μεταπτυχιακό και με αγάπη προς το αντικείμενο μας. Λέμε μεταξύ μας ότι «ἀγεωμέτρητος μηδεὶς εἰσίτω» και κυρίως δίνουμε μεγάλη έμφαση στο χαρακτήρα. Το σημαντικό είναι να είναι κάποιος καλός άνθρωπος, όλα τ’ άλλα μαθαίνονται.
7. Μας προκαλεί μεγάλη εντύπωση, κάτι που αναφέρετε στο site σας, ότι δηλαδή κάθε φορά που προσλαμβάνετε ένα νέο συνεργάτη στην εταιρεία σας, περνάει από συνέντευξη από όλους τους συνεργάτες της Panadvert, ώστε να διαπιστώσουν αν «δένει» με το πνεύμα της ομάδας. Δεν γνωρίζουμε αν αυτό γίνεται σε άλλη ελληνική εταιρεία…
Ναι έτσι είναι και κυρίως συνέντευξη από τα στελέχη του ιδίου τμήματος. Ξέρετε… μια εταιρία είναι μια μικρή κοινωνία. Μέσα σε αυτή την κοινωνία τόσο οι επιχειρηματίες όσο και οι απασχολούμενοι δαπανούν τη μισή τους ζωή και ίσως και παραπάνω. Έχει νόημα στη ζωή να είσαι ευτυχισμένος ή τουλάχιστον ευχαριστημένος στον εργασιακό σου χώρο. Κι αν αυτό συμβεί, αργά η γρήγορα τα χρήματα θα έρθουν. Θα έρθουν από τη θετική ενέργεια που εκπέμπουν όλοι οι συνεργάτες και ο πελάτης μακροπρόθεσμα το εισπράττει και έτσι δημιουργείται ένας «ενάρετος κύκλος». Δεν είμαστε μια κλασσική εταιρία του 20ου αιώνα, αλλά μια εταιρία του 21ου. Το επιχειρηματικό περιβάλλον στην Ελλάδα είναι απογοητευτικό, όμως αλλάζεις κάτι αλλάζοντας πρώτα τον εαυτό σου. Εμείς θα επιμείνουμε σε αυτό το μοντέλο ακόμα κι αν δεν έχει τα ιδεατά κέρδη. Αν παραμείνουμε ως κοινωνία και ως αντίληψη εγκλωβισμένοι στα του χθες, όχι μόνο θα αναπαράγουμε τις αποτυχίες του παρελθόντος, αλλά δεν θα συναντήσουμε ποτέ το αύριο.
8. Πείτε μας λίγο για τα τελευταία εργαλεία προώθησης και διαφήμισης που έχετε στη διάθεση σας και πως βλέπετε το μέλλον του Online Marketing;
Ένα από τα εργαλεία το οποίο προβλέπουμε ότι θα κυριαρχήσει στο μέλλον της διαφήμισης είναι η διαφήμιση μέσω Facebook. Δίνει στους διαφημιστές τεράστιες δυνατότητες στόχευσης με βάση δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα, αλλά ακόμη και πρόσφατες συμπεριφορές. Για παράδειγμα μια αρραβωνιασμένη γυναίκα που κάνει Like σε νυφικά, είναι πολύ πιθανόν να ψάχνει να βρει χώρο εκδηλώσεων για γάμους κ.λπ. Γενικά βλέπουμε το Online marketing να πηγαίνει προς το personalization, δηλαδή με βάση τις ατομικές ανάγκες και χαρακτηριστικά. Επίσης η τεχνολογία θα μπορεί στο μέλλον να διαμορφώσει και υπηρεσίες που δεν συσχετίζονται με αυτήν. Για παράδειγμα το Mini Bar ενός ξενοδοχείου. Σήμερα προσφέρει σε όλους τους επισκέπτες τα ίδια ποτά και πολλές φορές «άκυρα» ανάλογα τον επισκέπτη. Στο μέλλον μέσω της τεχνολογίας θα μπορεί να διαμορφώνεται ανάλογα από τα στοιχεία της κράτησης. Π.χ. όταν πρόκειται για οικογένεια με παιδιά θα έχει χυμούς και αναψυκτικά, ενώ αν πρόκειται για παρέα φίλων ενεργειακά ποτά και κοκτέιλς.
9. Δηλαδή κ. Γιαννάτο ο κάθε χρήστης θα μπορεί να έχει το μοναδικό προσωποποιημένο του προϊόν ή υπηρεσία με βάση τα δικά του χαρακτηριστικά;
Ακριβώς. Εκεί βρίσκεται το μέλλον του Online Marketing. Εμείς στην Panadvert σε συνεργασία με εταιρίες mobile application προωθούμε υπηρεσίες όπου ανάλογα με το γεωγραφικό σημείο που βρίσκεται ο πελάτης να του έρχεται και το αντίστοιχο βοηθητικό μήνυμα. Για παράδειγμα όταν είσαι στην Αρχαία Θήρα θα έχεις με Push notification στο κινητό σου τις απαραίτητες αρχαιολογικές πληροφορίες, ενώ αν στη Μύκονο κοιτάς τη Δήλο να σου έρχονται πληροφορίες για τη Δήλο. Η πληροφορία στο μέλλον θα διαφοροποιείται με βάση το φύλλο και την ηλικία. Έτσι αν είσαι υπερήλικας πιθανόν να μην σε ενδιαφέρει η νυκτερινή ζωή ή τα clubs της Μυκόνου κ.ο.κ.
10. Έχετε να προσθέσετε κάτι τελευταίο γι’ αυτό το θαυμάσιο ψηφιακό κόσμο και τον κόσμο των Social Media που «υπηρετείτε»;
Αφού μου δίνετε την ευκαιρία θα πω ότι είμαι τυχερός που έζησα, ζω και υπηρετώ την εποχή της επανάστασης της πληροφορίας και τις σαρωτικές αλλαγές τις οποίες επέφερε η πληροφορική και η τεχνολογία των επικοινωνιών. Είναι συναρπαστική η ευκολία στη διασύνδεση, η διευκόλυνση στην επικοινωνία και η δημόσια και ελεύθερη έκθεση γνώσης που συντελούν να υπάρξει πραγματική δημοκρατία μέσα από την ελευθερία του λόγου και του διαδικτύου. Αν υπήρχαν Social Media στο παρελθόν οι μαύρες στιγμές της ιστορίας μας, όπως το ολοκαύτωμα και άλλες μπορεί να μην είχαν συμβεί. Ο ιστορικός του μέλλοντος θα καταγράψει καλύτερα την πραγματική αλλαγή κάτι που εμείς το βιώνουμε προσωπικά και επαγγελματικά καθημερινά. Είναι ο θαυμαστός κόσμος του μέλλοντος που συντελείται στο σήμερα.
Δείτε ΕΔΩ περισσότερες πληροφορίες για την Panadvert