H ζήτηση και οι πρώτες ναυλώσεις ελληνικών σκαφών τουρισμού οδηγούν στην εκτίμηση πως, σε γενικές γραμμές, ο κλάδος καταγράφει άνοδο, μετά τα τελευταία δύσκολα χρόνια συνεχόμενης πτώσης, η οποία υπολογίζουμε ότι έφθασε το 23% την περίοδο 2010 – 2016», ανέφερε στο portal Euro2day.gr ο γενικός γραμματέας της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού (ΕΠΕΣΤ), Διογένης Βενετόπουλος.
Ο κ. Βενετόπουλος εκτιμά ότι:
1. Αν και πρόωρο, εφόσον διατηρηθεί ο θετικός ρυθμός ναυλώσεων, το 2017 ο κλάδος είναι πιθανό να ισοσκελίσει τις απώλειες του 2016 ή και να τις υπερκαλύψει.
2. Καθοριστική παράμετρος για την πορεία του θαλάσσιου τουρισμού αποτελούν οι εξελίξεις στην Τουρκία. O ελληνικός θαλάσσιος τουρισμός έχει πληγεί πάρα πολύ, καθώς οι περισσότεροι πελάτες των σκαφών θέλουν να συνδυάζουν την Ελλάδα με την Τουρκία. Ο κλάδος είναι ο μόνος που καταγράφει απώλειες εξαιτίας της κατάστασης στην Τουρκία, σε αντίθεση με το ελληνικό mainstream τουριστικό προϊόν.
3. Αυξημένη ζήτηση καταγράφουν τα σκάφη χωρίς πλήρωμα (ιστιοπλοϊκά, καταμαράν, μικρά yachts), καθώς η πελατεία τους είναι κατά βάση Ευρωπαίοι.
4. Τουλάχιστον επτά μικρά κρουαζιερόπλοια, μέσης χωρητικότητας έως 100 επιβατών, “σήκωσαν άγκυρα” από την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και τις ελληνικές θάλασσες «μεταναστεύοντας» σε πιο προσοδοφόρα νερά (Κροατία, Ισπανία, Πορτογαλία και χώρες της Βόρειας Ευρώπης).
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Παναγιώτη Υφαντή στο euro2day.gr