Δευτέρα 6 Φεβρουαρίου 2023

Ξενοδοχεία στην Αθήνα: Το concept και η νέα λογική ανάπτυξής τους

 

Με το βλέμμα στραμμένο στη μετά Covid-19 εποχή, πολλά νέα ξενοδοχεία αναπτύσσονται στην Αθήνα, εισάγοντας μια αναβαθμισμένη εμπειρία διαμονής που περιστρέφεται γύρω από τις εμπειρίες και την υψηλή αισθητική.

Παρ’ όλη τη σύγχυση που έχει προκαλέσει η πανδημία του Covid-19 στον τουριστικό κλάδο τα τελευταία σχεδόν δύο χρόνια, η Αθήνα φαίνεται να μην έχει χάσει το «άστρο» της και παραμένει στο στόχαστρο πολλών επενδυτών.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Μάλιστα, η τουριστική ανάπτυξη της πόλης συμβαίνει με τόσο ταχύ ρυθμό, που αναμένεται σύντομα να σταθεί ανάμεσα στους κορυφαίους city break προορισμούς στην Ευρώπη, αναδεικνύοντας μία νέα καθημερινότητα ακόμη και για τους κατοίκους της πόλης.

Καθώς τα πράγματα φαίνεται να αποκτούν και πάλι τους φυσιολογικούς τους ρυθμούς, πολλά νέα ξενοδοχεία αναμένεται να ανοίξουν το επόμενο διάστημα στην Αθήνα, εκ των οποίων τα περισσότερα θα στεγαστούν σε παλιά, εγκαταλελειμμένα κτίρια στο κέντρο της πόλης, αναβαθμίζοντας το αστικό τοπίο και δημιουργώντας περισσότερα σημεία ενδιαφέροντος και ανάπτυξης για επισκέπτες, αλλά και μόνιμους κατοίκους.

Πώς, όμως, όλα αυτά τα ξενοδοχεία θα καταφέρουν να επιβιώσουν και τι είναι αυτό που θα τα διαφοροποιήσει πραγματικά;

Αναγνωρίσιμο design, προσωποποιημένες εμπειρίες και μία concept-driven λογική, φαίνεται να είναι οι τρεις πυλώνες επιτυχίας που θα αναδιαμορφώσουν την ξενοδοχειακή σκηνή της Αθήνας. Ταυτόχρονα, εισάγεται ένας αναβαθμισμένος τύπος διαμονής, που περιστρέφεται γύρω από τις διαφοροποιημένες εμπειρίες και την υψηλή αισθητική.

Με λίγα λόγια, ξενοδοχεία φτιαγμένα για συγκεκριμένο σκοπό, με στοχευμένα κοινά, αφήνουν πίσω την έννοια της μαζικότητας και αποκτούν ένα δικό τους αφήγημα, που θα δώσει μοναδικότητα τόσο στο design του καταλύματος όσο και σε όλες τις εμπειρίες που θα ζήσει ο ταξιδιώτης σε αυτό.

Εμπειρίες που πηγάζουν όχι μόνο από το ξενοδοχείο, αλλά και μέσα από την ίδια την πόλη και τη ζωή και την κουλτούρα του κάθε επιχειρηματία.

Άλλωστε, ο στόχος των σύγχρονων ξενοδόχων δεν είναι να έχουν απλώς ένα κατάλυμα με σωστές προδιαγραφές, αλλά ένα ξενοδοχείο με μοναδική φιλοσοφία, που θα δημιουργεί ένα πλούσιο μωσαϊκό από διαφορετικές επιλογές στην πόλη. Κοινώς, φαίνεται να μπαίνει, επιτέλους, ένα τέλος στην κουλτούρα του copy paste και της βαρετής ομοιογένειας.

Ποια είναι όμως η νέα λογική ανάπτυξης των ξενοδοχείων της Αθήνας;

Είναι δεδομένο ότι η Αθήνα έχει έντονη ξενοδοχειακή ανάπτυξη. Πράγμα που είναι ιδιαίτερα ευχάριστο, καθώς εγκαταλελειμμένα κτίρια παίρνουν και πάλι ζωή, δίνοντας την αίσθηση της «ανακαίνισης» της ίδιας της πόλης. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλο κενό σε ξενοδοχεία με ξεχωριστό storytelling, αλλά και πιο ιδιαίτερα facilities, που να εστιάζουν περισσότερο σε μια συνολική εμπειρία, παρά σε έναν απλό ύπνο.

Η Αθήνα είναι ένας πλούσιος πολιτιστικά προορισμός με έντονη κουλτούρα και οι νέοι ξενοδόχοι οφείλουν να το λάβουν σοβαρά υπ’ όψιν τους, αλλά και να το αντικατοπτρίσουν μέσα στα καταλύματά τους.

Τα ξενοδοχεία δεν πρέπει να προσεγγίζονται ως «κτίρια με κρεβάτια», αλλά ως τα προσωρινά «σπίτια» των ταξιδιωτών, που θα τους καλωσορίσουν σαν να είναι στο δικό τους σπίτι.

Άλλωστε, αυτό αποτελεί και την ουσία της Ελληνικής Φιλοξενίας. Όταν, μάλιστα, συνδυαστεί με την τοπική γαστρονομία – μιας και ο σύγχρονος ξενοδόχος λέει πλέον «όχι» στο bacon και φροντίζει να προσφέρει αυθεντικές τοπικές συνταγές, η έννοια της εντοπιότητας ενισχύεται, ακόμη και αν πρόκειται για το απόλυτα μοντέρνο design ξενοδοχείο.

 

Διαβάστε περισσότερα για τα key-points που θα χαρακτηρίσουν την ξενοδοχειακή ανάπτυξη στην Αθήνα τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με το Destsetters, την πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με εξειδίκευση στη δημιουργία ξενοδοχειακών concepts, ΕΔΩ.