Περισσότερα από τα μισά ξενοδοχεία της Κρήτης, που συνολικά φθάνουν τα 1.650, επιλέγουν τοπικά προϊόντα του νησιού για τους πελάτες τους.
«Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια μεγάλη στροφή στα ντόπια ποιοτικά προϊόντα γιατί δίνουν προστιθέμενη αξία στις παροχές της ίδιας της μονάδας», είπε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων Γιώργος Πελεκανάκης επισημαίνοντας ότι αφορούν σε όλη τη γκάμα της εγχώριας παραγωγής, από το ελαιόλαδο και το μέλι, μέχρι τα αυγά, το κρέας, τα λαχανικά, τα γαλακτοκομικά.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι θερμότεροι υποστηρικτές τους είναι οι μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες που τα διαφημίζουν και τα πουλάνε στους ξένους επισκέπτες οι οποίοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον για την κρητική γαστρονομία.
Το μεγάλο, ωστόσο, πρόβλημα το οποίο διογκώνεται συνεχώς, είναι η μειωμένη παραγωγή. Οι ίδιοι οι παραγωγοί ενημερώνουν ότι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες παραγγελίες, κυρίως γιατί έχει μειωθεί το εργατικό δυναμικό τους και οι ξένοι που τους βοηθούσαν φεύγουν ο ένας μετά τον άλλο.
Για να καταλάβουμε τα μεγέθη των αναγκών, ένα ξενοδοχείο 1.300 κλινών, χρειάζεται στη διάρκεια μιας σεζόν περίπου 75 τόνους κρέατος εκ των οποίων οι 25 τόνοι είναι ντόπιας παραγωγής.
Ακόμη, πέντε τόνους λάδι, 300 κιλά μέλι, επτά τόνους γαλακτοκομικών προιόντων από τα οποία ο 1,5 τόνος γάλα, γιαούρτι και τυριά προέρχονται από την τοπική παραγωγή και 1 εκατ. αυγά για την παρασκευή φαγητών, αλλά και για χρήση στη ζαχαροπλαστική, για τα γλυκά που προσφέρει στους μπουφέδες του το ξενοδοχείο.
Πηγή: www.patris.gr