Η είσοδος της τεχνολογίας στη βιομηχανία της φιλοξενίας είναι καθολική και καλό θα ήταν οι επιχειρηματίες του κλάδου να ακολουθήσουν ή να αντιγράψουν τις πρακτικές και τη στρατηγική των πλατφορμών τύπου Airbnb, καθώς έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα διεισδυτικές και αποτελεσματικές, επισημαίνει ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΞΕΕ), Γιώργος Τσακίρης, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο dimokratiki.gr.
Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Τσακίρη:
1. «Τα πρόσφατα μηνύματα για το 2018, από τους tour operators και τις αεροπορικές εταιρείες, είναι μάλλον ενθαρρυντικά. Η θετική συγκυρία για τον ελληνικό τουρισμό, όπως τη βιώνουμε τα τελευταία 4 – 5 χρόνια, δείχνει ότι θα συνεχιστεί, Θεού θέλοντος και συγκυριών επιτρεπόντων και το 2018».
2. «Το τι θα κάνουμε και πώς θα εισπράξουμε το τέλος διανυκτέρευσης, είναι οι παράμετροι της εφαρμογής του φόρου που μας δημιουργούν προβληματισμούς αλλά όχι τους περισσότερους. Αναμφισβήτητα επιβαρύνεται, διαχειριστικά και γραφειοκρατικά, η λειτουργία των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, γεγονός που μεταφράζεται σε επιπλέον κόστος για τα ξενοδοχεία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουμε είναι η αναστάτωση που θα προκληθεί στην αγορά, στις συνεργασίες με τους tour operators και βεβαίως η ζημιά που θα προκαλέσει η επιβολή του στην τουριστική ανταγωνιστικότητα της χώρας. Παράλληλα ο φόρος θα αποτελέσει ακόμη μια επιβάρυνση που θα «φορτωθεί» στους συνήθεις υπόπτους, δηλαδή τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, ενώ όλα τα υπόλοιπα καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια, σπίτια και διαμερίσματα θα αποκτήσουν ένα ακόμη ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε σχέση με εμάς που είμαστε οι νόμιμοι και αδειοδοτημένοι επαγγελματίες.
Είτε τα ξενοδοχεία μετακυλήσουν το φόρο στον καταναλωτή, είτε, παρά τη δυσχερή θέση στην οποία ευρίσκονται και με εξαντλημένη τη φοροδοτική τους δυνατότητα, απορροφήσουν τελικώς το φόρο, οι συνολικές απώλειες για την ελληνική οικονομία θα ξεπεράσουν τα 340 εκατομμύρια ευρώ».
3. «Συνεχώς, τον τελευταίο καιρό ακούμε για αλλαγές και εξελίξεις που γίνονται ή και ακόμη που έρχονται, στον τομέα της φιλοξενίας. Εξελίξεις που θα αλλάξουν ριζικά τη δεδομένη εικόνα και αντίληψη που έχουμε για το κλάδο της φιλοξενίας. Τρεις είναι οι βασικές παράμετροι που προκαλούν αυτές τις αλλαγές. Κατά πρώτον, η εισβολή και καθιέρωση του μοντέλου φιλοξενίας της οικονομίας του διαμοιρασμού, σε συνδυασμό με την επικράτηση διεθνώς της οικονομικής τάσης του μηδενικού οριακού κόστους, αλλάζουν το ανταγωνιστικό μας περιβάλλον. Κατά δεύτερον η αλλαγή της πελατειακής μας βάσης ως αποτέλεσμα της καταναλωτικής ωρίμανσης των νεότερων γενεών και αναφέρομαι στους millennial και τη generation Z, γεγονός που αναπόφευκτα διαφοροποιεί τις απαιτήσεις και προσδοκίες των πελατών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες μας. Και τέλος η καθολική είσοδος της τεχνολογίας στη βιομηχανία της φιλοξενίας, κομμάτι στο οποίο καλό θα ήταν να ακολουθήσουμε ή ακόμη και να αντιγράψουμε τις πρακτικές και τη στρατηγική των πλατφορμών του sharing economy, καθόσον έχουν αποδειχθεί ιδιαίτερα διεισδυτικές και αποτελεσματικές».
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Τσακίρη στο dimokratiki.gr.