Προχωράει το μεγαλύτερο σε εξέλιξη σιδηροδρομικό έργο της χώρας που αναμένεται να μειώσει σε τρεισήμισι ώρες το χρόνο διαδρομής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη.
Η παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που τοποθετείται για τα μέσα Νοεμβρίου, θα οδηγήσει στη μείωση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά μία ώρα, με το συνολικό χρόνο να υπολογίζεται πλέον σε τεσσεράμισι ώρες.
To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.
Η νέα γραμμή έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 – 200 χλμ./ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.
Η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός το 2018, θα οδηγήσει στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες.
Πηγές: www.capital.gr, www.ergose.gr