Τετάρτη 21 Φεβρουαρίου 2024

Σε τρεισήμισι ώρες με τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη το 2018

Προχωράει το μεγαλύτερο σε εξέλιξη σιδηροδρομικό έργο της χώρας που αναμένεται να μειώσει σε τρεισήμισι ώρες το χρόνο διαδρομής από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη.

Η παράδοση του νέου τμήματος της γραμμής, ανάμεσα σε Τιθορέα και Λιανοκλάδι, που τοποθετείται για τα μέσα Νοεμβρίου, θα οδηγήσει στη μείωση της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη κατά μία ώρα, με το συνολικό χρόνο να υπολογίζεται πλέον σε τεσσεράμισι ώρες.

To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.

Η νέα γραμμή έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160 – 200 χλμ./ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Η ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός το 2018, θα οδηγήσει στη μείωση του χρόνου διαδρομής της γραμμής Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες.

 

Πηγές: www.capital.gr, www.ergose.gr