Παρασκευή 11 Οκτωβρίου 2024

Τρένα – υπερταχείες με ταχύτητες 200 χλμ. στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Μέσα στη διετία 2018 – 2019 αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους και στην Ελλάδα, υπερταχείες που με 200 χιλιόμετρα την ώρα θα κάνουν τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε τεσσερισήμισι ώρες, αντί για έξι σήμερα, μετά την εξαγορά της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον τρίτο μεγαλύτερο σιδηροδρομικό όμιλο στην Ευρώπη, τον ιταλικό Ferrovie.

Όπως επισημαίνει ο Ρενάτο Ματσοντσίνι, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο βασικός λόγος που επενδύει ο ιταλικός όμιλος στην Ελλάδα, είναι η λειτουργία μέσα στο 2018 της διπλής γραμμής ηλεκτροκίνησης Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Η νέα γραμμή θα αλλάξει αισθητά την εικόνα που έχει το ελληνικό κοινό για το σιδηρόδρομο, εξηγεί ο Ιταλός μάνατζερ και επικαλείται την εμπειρία της χώρας του, όπου χάρη στην ταχύτητα και την αναβάθμιση των υπηρεσιών το τρένο έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς από το αυτοκίνητο, το λεωφορείο και το αεροπλάνο.

Η Ferrovie προγραμματίζει επενδύσεις με βάθος πενταετίας ύψους 500 εκατ. ευρώ σε τροχαίο υλικό, δηλαδή σε περίπου 20 – 30 νέα γρήγορα τρένα, τα οποία θα αξιοποιηθούν κυρίως στη νέα γραμμή και όχι μόνο.

«Δεν είναι μόνο θέμα ταχύτητας», προσθέτει ο κ. Ματσοντσίνι, «αλλά και παροχής υψηλών ψηφιοποιημένων υπηρεσιών που θα προηγηθούν της αναβάθμισης των συρμών και αφορούν την ηλεκτρονική έκδοση εισιτηρίων, τα νέα συστήματα πληροφορικής, τον έλεγχο διαχείρισης και μάρκετινγκ».

Επιπλέον, ο κ. Ματσοντσίνι τονίζει ότι για να κερδίσει το επιβατικό κοινό, η εταιρεία θα ακολουθήσει τιμολογιακή πολιτική συμβατή με τα δεδομένα της αγοραστικής δύναμης του Έλληνα. Φέρνει δε ως παράδειγμα το γεγονός ότι στη γραμμή Ρώμη – Μιλάνο υπάρχουν εισιτήρια για τις υπερταχείες στα 40 ευρώ, τιμή που θεωρείται χαμηλή για τη μέση αγοραστική δύναμη στην Ιταλία.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο κ. Ματσοντσίνι, σημειώνει ότι ο ιταλικός όμιλος θα ήθελε να συνδυάσει την παρουσία του στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με την είσοδο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ, μπλε λεωφορεία, τρόλεϊ), καθώς όπως αναφέρει «μόνο με έναν συνδυασμό σιδηροδρόμου, μέσων σταθερής τροχιάς και αστικών συγκοινωνιών θα κερδίσουμε τη μάχη κόντρα στο αυτοκίνητο, άλλωστε στην Ελλάδα το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι πολύ μικρό, μόλις 2.200 χλμ.».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Γιώργου Φιντικάκη στο tanea.gr.

 

Πληροφορίες για τα έργα στη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη

 

Σε τρεισήμισι ώρες με τρένο από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη το 2018