Διώχνει ταξιδιώτες, μαζί και κέρδη, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ), που συντηρεί ιδιαίτερα υψηλά τέλη χρήσης αεροδρομίου, πλήττοντας ευθέως τον τουρισμό της Αθήνας.
Μπορεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΔΑΑ να είναι υψηλό, ωστόσο οι αεροπορικές εταιρείες επιλέγουν τα φθηνότερα περιφερειακά αεροδρόμια, που στην πλειονότητά τους εμφανίζουν ελλειμματικές υποδομές, αλλά σημαντικά ανταγωνιστικές τιμές.
Αξίζει μόνο να αναφέρει κανείς ότι στο δίκτυο εσωτερικού ο φόρος που επιβάλλεται για δρομολόγια από το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» προς Χίο, Σάμο, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Ρόδο, Κέρκυρα, Ιωάννινα, Κω και Μυτιλήνη ανέρχεται στα 30,64 ευρώ, τη στιγμή που το ταξίδι της επιστροφής επιβαρύνεται με φόρο μόλις 12 ευρώ. Όσον αφορά δε τα άγονα δρομολόγια, ο φόρος που επιβάλλεται στο ταξίδι από τον ΔΑΑ στη Νάξο και την Πάρο διαμορφώνεται στα 18,64 ευρώ, έναντι μηδενικών χρεώσεων από τα αντίστοιχα αεροδρόμια, προς την Αθήνα. Ο φόρος για το επίσης άγονο δρομολόγιο από την Αθήνα προς την Ικαρία ανέρχεται στα 9,03 ευρώ.
Τα τέλη του αεροδρομίου ενσωματώνονται στην τελική τιμή του εισιτηρίου, γεγονός που προκαλεί και τη μεγαλύτερη αντίδραση των αεροπορικών εταιρειών, οι οποίες προσφέρουν στον επιβάτη μια τιμή, η οποία εκτός από το ναύλο που καθορίζεται από την εταιρεία, περιλαμβάνει και τα τέλη του αεροδρομίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα αεροπορικό εισιτήριο για το Λονδίνο επιβαρύνεται με φόρο μόλις 11,44 ευρώ εάν πραγματοποιηθεί από την Κωνσταντινούπολη, έναντι 32,15 ευρώ εάν το αεροδρόμιο αναχώρησης είναι το «Ελ. Βενιζέλος». Αντιστοίχως ένα ταξίδι προς το Παρίσι επιβαρύνεται με 23,80 ευρώ φόρους εάν πραγματοποιηθεί από τη Ρώμη, με μόλις 11,44 ευρώ από την Κωνσταντινούπολη και με 32,15 ευρώ εάν αυτό γίνει από την Αθήνα.
Πηγή: www.kathimerini.gr
Ολόκληρο το άρθρο της Αλεξάνδρας Κασσίμη:
http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_26/10/2013_524937