Την Κυριακή 8 Μαρτίου διάβασα σε έγκυρο διεθνές μέσο που ασχολείται αμιγώς με θέματα του κλάδου της φιλοξενίας άρθρο συναδέλφου, εξ Αμερικής ορμώμενου, που προέτρεπε εμάς τους επαγγελματίες του τουρισμού να μην σταματήσουμε να ταξιδεύουμε.
Είχα ήδη προγραμματίσει ταξίδι στα Δωδεκάνησα και προβληματιζόμουν για το αν θα ήταν φρόνιμο να το ακυρώσω.
Τελικά την Τρίτη 10/03 το απόγευμα αποφάσισα να το πραγματοποιήσω μειώνοντας τη διάρκειά του.
Τετάρτη 11 Μαρτίου. Νωρίς το πρωί μπήκα σε ένα κατάμεστο αεροπλάνο, έκπληκτος για το πόσοι πολλοί συνταξιδιώτες μου είχαν πάρει ο καθένας για τους δικούς του λόγους μια απόφαση που για άλλους ήταν λιγότερο ή καθόλου και για άλλους περισσότερο παράτολμη.
Πέμπτη 12 Μαρτίου. Μετά από πέντε εξαιρετικές συναντήσεις και μια γεμάτη ημέρα, το απόγευμα περιμένοντας στην πύλη επιβίβασης του αεροδρομίου στη Ρόδο είχα ήδη μετανιώσει που έκανα το ταξίδι.
Λίγο πριν προσεγγίσω το αεροδρόμιο πληροφορήθηκα για θετικό κρούσμα στον πολύ στενό μας κύκλο. Θα μπορούσα να είμαι κι εγώ φορέας του ιού. Στο αεροπλάνο της επιστροφής και πάλι δεν υπήρχε ούτε μία κενή θέση.
Στη διαδρομή από το αεροδρόμιο στο σπίτι ακούω στο ραδιόφωνο την Ελληνίδα από την Ιταλία που εκλιπαρεί όλους εμάς στην Ελλάδα να μείνουμε σπίτι και να μην υποτιμήσουμε τον κίνδυνο, όπως έκαναν οι γείτονές μας εκεί.
Ήμουν ήδη ράκος ψυχολογικά πριν μπω στο σπίτι μου αργά το βράδυ, για το πόσο ανεύθυνα φέρθηκα προς την οικογένειά μου, όλους όσους συνάντησα – παρότι δεν τους ακούμπησα – προς τους συνεπιβάτες μου στο αεροπλάνο…
Παρασκευή 13 Μαρτίου. Ξεκινάει η καμπάνια «μένουμε σπίτι» και συζητάμε τι θα κάνουμε σε περίπτωση που εγώ ή η σύζυγός μου (τετραμελής η οικογένειά μας) βρεθεί θετικός.
Σήμερα Σάββατο 14/03 είμαστε – ελπίζω και όλοι οι Έλληνες – στο σπίτι μας και μένουμε εκεί και μόνο εκεί.
Ο χρόνος και οι εξελίξεις θα καθιστούν διαρκώς ότι λέμε και ότι πιστεύουμε ανεπίκαιρο. Η εξάπλωση του ιού είναι τελικά μια μάχη με το χρόνο και για να την κερδίσουμε πρέπει χωρίς δισταγμό να ακολουθήσουμε τις συμβουλές των ειδικών και των ηγετών.
Παρότι δεν έχουμε συνηθίσει, αυτή τη φορά πρέπει να πειθαρχήσουμε. Είναι δική μας και μόνο δική μας η ευθύνη για να προστατέψουμε τον εαυτό μας, τους δικούς μας ανθρώπους, τους εργοδότες μας, τις επιχειρήσεις που τόσο κόπο, ρίσκο και θυσίες έχουμε δημιουργήσει, αλλά κι ολόκληρη την χώρα τελικά ώστε να σταματήσουμε όσο γίνεται συντομότερα το κακό.
Ας προετοιμαστούμε για το πως θα αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργεί η επιδημία στην επιχείρησή μας σήμερα.
Ας επεξεργαστούμε με τα στελέχη μας, τους συνεργάτες μας και τους ειδικούς σενάρια ενεργειών που πρέπει να κάνουμε άμεσα, αλλά και όταν η κρίση θα διαφαίνεται ότι θα φεύγει.
Για πολλούς από εμάς μπορεί να είναι μια ευκαιρία να μάθουμε να αξιολογούμε τα δεδομένα, να ανακαλύψουμε νέα εργαλεία και υπηρεσίες που θα μας επιτρέψουν να επιστρέψουμε στη δράση ακόμα πιο δυνατοί.
Μπορεί να είναι μια περίοδος που θα αξιολογήσουμε και τους συνεργάτες μας, ανάλογα με τη στάση που θα κρατήσουν, τις επιλογές που θα κάνουν και πιθανώς να γνωρίσουμε και νέους συνεργάτες που βλέπουν και τις ευκαιρίες που δημιουργεί η κρίση.
Σήμερα κανένας δεν γνωρίζει με σιγουριά τι θα συμβαίνει σε πέντε ημέρες στη χώρα μας, ούτε στις γειτονικές μας χώρες, αλλά ούτε και στις αγορές που είχαμε επενδύσει να χτίσουμε το Brand Name των ξενοδοχείων μας.
Θα υπερθεματίσω τη ρήση του προέδρου του ΣΕΤΕ, Γ. Ρέτσου ότι πρέπει σε κυβερνητικό επίπεδο για παρθεί απόφαση σχετικά με την πιθανή αναβολή λειτουργίας των ξενοδοχείων στην Ελλάδα, καθώς και την ανάγκη για προβολή που θα χρειαστεί η Ελλάδα ως προορισμός, όταν και όπως κριθεί κατάλληλα.
Στις δύσκολες περιστάσεις ξεχωρίζουν οι πραγματικοί ηγέτες. Time to separate the Men from the Boys.
Ο Νίκος Γκιόκας είναι Business Development Manager της www.revitup.direct
Σημαντική σημείωση: Το παραπάνω κείμενο το λάβαμε από τον κ. Γκιόκα χθες το μεσημέρι. Ήταν τελικά λάθος μας που δεν το αναρτήσαμε αμέσως, καθώς «τα γεγονότα μας πρόλαβαν» και χθες το βράδυ έγινε γνωστό ότι αποφασίστηκε η αναβολή της λειτουργίας των εποχικών ξενοδοχείων στην Ελλάδα…