Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Τι φέρνει η εξαγορά της Olympic από την Aegean

Ο ενιαίος εθνικός αερομεταφορέας είναι έτοιμος να… ανοίξει φτερά, μετά το «πράσινο φως» που άναψε η Κομισιόν στην εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines και αφού ολοκληρωθεί και η μεταβίβαση των μετοχών της πρώτης μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες.

Η εταιρεία του Θεόδωρου Βασιλάκη, με ένα στόλο 45 αεροπλάνων συνολικά και εξυπηρετώντας σε πρώτη φάση καθημερινά 80 προορισμούς σε εσωτερικό και εξωτερικό, θα «μονοπωλεί» τους αιθέρες.

Όμως, πάνω της θα είναι συνεχώς «στραμμένο το βλέμμα» της Κομισιόν, για την αποφυγή τυχόν φαινομένων κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης. Στο… μικροσκόπιό της μπαίνουν πέντε δρομολόγια (Αθήνα – Χανιά, Αθήνα – Μυτιλήνη, Αθήνα – Κέρκυρα, Αθήνα – Σαντορίνη και Αθήνα – Κως), με συνολική κίνηση κοντά στους 1 εκατ. επιβάτες, τα οποία εξυπηρετούνταν μέχρι σήμερα μόνο από τις δύο εταιρείες και εκεί ελλοχεύει ο κίνδυνος για στρέβλωση του ανταγωνισμού μελλοντικά.  

Ανησυχίες έχουν διατυπωθεί στην αγορά και για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί, αφού σε διαδρομές που δεν υπάρχει ανταγωνισμός, μέχρι σήμερα η ιστορία έχει διδάξει ότι το κόστος για μια πτήση είναι «αλμυρό». Διαβεβαίωση βέβαια, του Θεόδωρου Βασιλάκη είναι πως «οι οικονομίες κλίμακος που θα δημιουργηθούν από τη συνένωση με την Olympic Air, θα επιτρέψουν στην νέα εταιρεία να προσφέρει ακόμη πιο χαμηλούς ναύλους στο εσωτερικό, ιδιαίτερα προς τα μικρά νησιά της χώρας».

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς, θα αρχίσει η ενοποίηση των διοικητικών υπηρεσιών, γεγονός το οποίο αναμένεται να φέρει μια ετήσια εξοικονόμηση της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ για το νέο όμιλο, ενώ σε δεύτερη φάση θα επανεξετασθούν το δίκτυο, η σύνθεση του στόλου, η επίγεια εξυπηρέτηση και η συχνότητα των δρομολογίων, ειδικά στις περιοχές, όπου οι εταιρείες διέθεταν κοινό πτητικό έργο μέχρι σήμερα.

Η κάθε εταιρεία θα διατηρήσει το σήμα και το πτητικό της έργο, καθώς η Olympic θα λειτουργεί ως θυγατρική της Aegean, ενώ στόχος του κ. Βασιλάκη είναι να δημιουργήσει έναν αερομεταφορέα με σημαίνοντα ρόλο στην ευρωπαϊκή αγορά, με σκοπό η εκπροσώπηση της Ελλάδας να φτάσει τουλάχιστον στο 30% της αγοράς εξωτερικού από και προς τη χώρα.

Πηγή: www.dealnews.gr

Αφίσα: www.facebook.com/olympicair

Share Post