Μεγάλος αριθμός τουριστών στη Θεσσαλονίκη είναι «επαναλαμβανόμενοι πελάτες» (repeaters), όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας ικανοποίησης πελατών και απόδοσης ξενοδοχείων για το 2015, που διενήργησε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) σε συνεργασία με την εταιρεία «GBR Consulting».
Περίπου ένας στους δύο επισκέπτες αναψυχής (ποσοστό 43%) δηλώνει ότι είχε ξανάρθει στη Θεσσαλονίκη και αποφάσισε να επαναλάβει το ταξίδι του, «επιβραβεύοντας» για ακόμα μια φορά τον προορισμό με ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία κυρίως για τη διασκέδαση, τη συμπεριφορά των κατοίκων και τον πολιτισμό. Μάλιστα η συντριπτική πλειοψηφία όσων επισκέπτονται τη Θεσσαλονίκη είτε για αναψυχή (ποσοστό 95%) είτε για επαγγελματικούς σκοπούς και συνέδρια (ποσοστό 94%) θα πρότεινε ανεπιφύλακτα τον προορισμό σε φίλους και συγγενείς.
Η παρουσίαση της έρευνας πραγματοποιήθηκε από τον Πρόεδρο του Δ.Σ. της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης Αριστοτέλη Θωμόπουλο και τον Managing Consultant της GBR Stefan Merkenhof, σε ειδική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο «The Met», παρουσία εκπροσώπων της Πολιτείας, της Αυτοδιοίκησης, τουριστικών και άλλων φορέων της πόλης. Στην παρουσίαση της έρευνας παρέστησαν τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΞΘ και την παρακολούθησαν δημοσιογράφοι και ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης.
Στην ομιλία του ο Πρόεδρος της ΕΞΘ, μεταξύ άλλων, ανέφερε ότι οι επισκέπτες της πόλης δηλώνουν πολύ ικανοποιημένοι από τις ξενοδοχειακές υποδομές και υπηρεσίες, όμως αυτό δεν αρκεί για να βελτιώσει τα οικονομικά στοιχεία των ξενοδοχείων, τα οποία παραμένουν σε μη ικανοποιητικά επίπεδα. «Παρά την ελαφρά αύξηση που σημείωσαν τα επίπεδα πληρότητας, η μέση τιμή δωματίου και τα έσοδα ανά διαθέσιμο δωμάτιο (RevPAR), τα μεγέθη αυτά εξακολουθούν να κινούνται σε χαμηλά επίπεδα και να κατατάσσουν τη Θεσσαλονίκη στην τελευταία θέση της κατάταξης συγκρινόμενη με αντίστοιχες ευρωπαϊκές πόλεις», πρόσθεσε.
«Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, η Θεσσαλονίκη αποτελεί έναν ελκυστικό προορισμό. Η προσωπικότητα της πόλης αναδεικνύεται από τους ταξιδιώτες αναψυχής ως ο βασικός λόγος που την επισκέφθηκαν και όπως προκύπτει από τη βαθμολογία του κοινού, είναι πολύ ικανοποιημένοι από την εμπειρία τους στη Θεσσαλονίκη, αξιολογώντας την με 8,2 οι ταξιδιώτες αναψυχής και με 8,1 οι ταξιδιώτες για δουλειά», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Merkenhof. «Το συμπέρασμα είναι ότι η αξιολόγηση των πελατών για τα ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης, όσον αφορά στη σχέση ποιότητας / τιμής ήταν πολύ υψηλή, ωστόσο οι τιμές χρήζουν βελτίωσης ώστε να καταστεί ο προορισμός υγιής και από επιχειρηματική άποψη», κατέληξε.
Για την πραγματοποίηση της έρευνας συνέβαλαν ουσιαστικά, τόσο τα ξενοδοχεία-μέλη της ΕΞΘ που συμμετείχαν σε αυτήν, όσο και οι επισκέπτες που δέχθηκαν να απαντήσουν στο σχετικό ερωτηματολόγιο, ενώ σημαντική ήταν η χορηγία της εταιρείας «Golden Chemicals».
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρη την έρευνα