Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Θεόδωρος Κόντες: Το 2019 η κρουαζιέρα στην Ελλάδα στα επίπεδα του 2018

Ο κλάδος της κρουαζιέρας στην Ελλάδα το 2019 θα παραμείνει στα επίπεδα του 2018, αναφέρει σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «δημοκρατική», ο Πρόεδρος της Ενώσεως Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

 

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Κόντε

1. «Είναι γεγονός ότι το 2017 υπήρξε μία πτώση της κρουαζιέρας της τάξεως περίπου 20% συγκριτικά με το 2016. Αναφέρεται πάντως ότι, οι λόγοι που υπήρξε αύξηση της κίνησης το 2016 οφείλονται σε διάφορα γεγονότα και κυρίως σε αυτά που συνέβησαν στην Τουρκία. Αριθμός κρουαζιερόπλοιων που είχαν προορισμό την Τουρκία οδηγήθηκαν, εξ αιτίας των γεγονότων αυτών, προς ελληνικούς λιμένες, μεταξύ των οποίων της Ρόδου, αλλά και του Πειραιά, αποκτώντας με τον τρόπο αυτό ένα σοβαρό μέρος του homeporting της Κωνσταντινούπολης, μια που τα πλοία ευρίσκοντο στην περιοχή και δεν ήταν καθόλου εύκολο να οδηγηθούν σε μακρινούς προορισμούς. Στη συνέχεια, το 2017, ικανός αριθμός πλοίων οδηγήθηκαν σε λιμένες της Δυτικής Μεσογείου – Βορειοδυτικής Ευρώπης, καθώς και της Ασίας. Αυτό εσήμανε και ανάλογη πτώση του αριθμού επιβατών – τουριστών στους ελληνικούς λιμένες. Όσον αφορά τη φετινή περίοδο, αναμένετο μία αύξηση του 2 – 2,5%, αλλά τελικά τα στοιχεία δείχνουν ότι, το ποσοστό αυτό θα αφορά μείωση στο ως άνω ποσοστό».

2. «Αναφερόμενοι τώρα για το 2019 οι προβλέψεις προς στιγμήν είναι στα επίπεδα του 2018. Είναι όμως πιθανόν να υπάρξει μικρή άνοδος σε ποσοστό περίπου 2% και ελπίζουμε να συμβεί αυτό. Βέβαια εδώ, αξίζει τον κόπο να σημειωθεί η προσπάθεια της γείτονος Τουρκίας, να ξαναπαίξει κύριο ρόλο προσέλκυσης στα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και την Κωνσταντινούπολη ως homeporting. Προς το σκοπό αυτό, ασκήθηκε πολιτική από πλευράς της γείτονας χώρας, για να δοθούν επιχορηγήσεις στις κρουαζιέρες – επισκέψεων προσεγγίσεων πλοίων τούρκικους λιμένες με ποσό από 25 ευρώ έως 45 ευρώ / επιβάτη, ανάλογα με την περίοδο. Δυστυχώς, από πλευράς ελληνικών λιμένων, εξακολουθεί να μην τηρείται η πολιτική ανταγωνισμού από πλευράς λιμενικών τελών».

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Κόντε στο dimokratiki.gr.