Κυριακή 14 Αυγούστου 2022

Γρ. Τάσιος: Ρεαλιστικό πλέον ενδεχόμενο τα 20 δισ. ευρώ έσοδα από τον τουρισμό

«Είναι πολύ πιθανό, αν καταφέρουμε να επιμηκύνουμε τη σεζόν μέσα στο φθινόπωρο, τα τουριστικά έσοδα να φτάσουν ή ακόμη και να ξεπεράσουν το ρεκόρ του 2019 και να φτάσουν τα 20 δισ. ευρώ. Είναι ένα ρεαλιστικό πλέον ενδεχόμενο στο βαθμό που δεν μεσολαβήσει οποιοδήποτε δυσάρεστο απρόοπτο».

Τα παραπάνω έγραψε σε άρθρο του στη εφημερίδα «Το Ποντίκι», ο Γρηγόρης Τάσιος, ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ).

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του κ. Τάσιου

 

To ελληνικό ξενοδοχείο και ο τουρισμός για άλλη μια φορά «βάζουν πλάτη», σε μια δύσκολη συγκυρία για τη χώρα και τους πολίτες.

Μπροστά στο δύσκολο χειμώνα που έρχεται για την παγκόσμια και ευρωπαϊκή οικονομία, δεν είναι καθόλου λίγο εσύ να βάζεις μέσα στη χώρα ζεστά 15 δισ. ευρώ, με τις πιο μετριοπαθείς και προσγειωμένες εκτιμήσεις για τη φετινή σεζόν.

Είναι πολύ πιθανό, αν καταφέρουμε να επιμηκύνουμε τη σεζόν μέσα στο φθινόπωρο, τα τουριστικά έσοδα να φτάσουν ή ακόμη και να ξεπεράσουν το ρεκόρ του 2019 και να φτάσουν τα 20 δισ. ευρώ. Είναι ένα ρεαλιστικό πλέον ενδεχόμενο στο βαθμό που δεν μεσολαβήσει οποιοδήποτε δυσάρεστο απρόοπτο.

Αυτό ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει πως λύθηκαν ως δια μαγείας όλα τα προβλήματα για τον τουρισμό και το ελληνικό ξενοδοχείο. Μπορεί ο τουρισμός να δίνει μια ισχυρή τονωτική ένεση στα δημόσια ταμεία, αλλά το τι θα μείνει στο ταμείο του ξενοδοχείου είναι άγνωστο.

Διότι ερχόμαστε από δυο συνεχόμενες χρονιές μεγάλων απωλειών, εξαιτίας της πανδημίας και μπαίνουμε σε μια σεζόν που ναι μεν υπάρχει υψηλή ζήτηση, αλλά ο πληθωρισμός έχει αυξήσει κατά 30% το κόστος ανά δωμάτιο – διανυκτέρευση και οι περισσότερες προαγορές είναι με τιμές του 2019.

Ο τουρισμός έχει δείξει τι μπορεί να προσφέρει στην οικονομία και την κοινωνία. Το έδειξε στη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης όταν όλα γύρω μας κατέρρεαν, το δείχνει και το τώρα που αναδεικνύεται σε πρωταγωνιστή της ανάκαμψης.

Μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα. Αλλά το «καύσιμο» για να φύγει με δύναμη μπροστά είναι οι λύσεις.

Λύσεις καθαρές: Ένα χωροταξικό που θα ορίζει με σαφήνεια που και τι μπορεί να γίνει, έτσι ώστε να αξιοποιηθεί σωστά το έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει αυτή τη στιγμή για τουριστικές επενδύσεις στην Ελλάδα.

Λύσεις ορθολογικές: Η ανεξέλεγκτη βραχυχρόνια μίσθωση έχει «μπουκώσει» τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών και απειλεί να τινάξει στον αέρα την τουριστική εικόνα της χώρας. Χρειάζεται ρύθμιση και κανόνες όπως συμβαίνει σε όλες τις τουριστικές χώρες του δυτικού κόσμου.

Λύσεις έξυπνες: Η αντιμετώπιση του ενεργειακού κόστους για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις περνάει μέσα από την επιδοτούμενη εγκατάσταση φωτοβολταικών συστημάτων για ίδια χρήση, όχι μόνο στις στέγες και τα παρακείμενα οικόπεδα αλλά ακόμη και σε απόσταση από την ξενοδοχειακή μονάδα, παράλληλα με τις κατάλληλες τεχνολογικές εφαρμογές αποθήκευσης και μεταφοράς.

Λύσεις για την κοινωνία: Ο προορισμός πρέπει πρώτα να εγγυάται την ποιότητα ζωής στους μονίμους κατοίκους του για να μπορεί να τη μοιράζεται και με τους επισκέπτες του. Αυτό σημαίνει υποδομές. Από τη διαχείριση των απορριμμάτων και την ανακύκλωση μέχρι τα οδικά δίκτυα και τις παροχές ενέργειας.

Το μεγάλο μάθημα της πανδημίας ήταν πως η καλή συνεργασία φέρνει καλά αποτελέσματα.

Μπροστά στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε ως χώρα μέσα σε ένα ρευστό γεωπολιτικό και οικονομικό περιβάλλον, η καλή συνεργασία όλων των εμπλεκομένων μερών μπορεί να απελευθερώσει τις δυνατότητες του ελληνικού ξενοδοχείου, μεγιστοποιώντας την προσφορά του και σε άλλους τομείς και κλάδους της οικονομίας.

Όπως κάνει ήδη επενδύοντας 1 δισ. κάθε χρόνο για αναβάθμιση των ξενοδοχείων. Όπως αποδεικνύει στην πράξη ότι στηρίζει τον πρωτογενή τομέα, με το 88% της δαπάνης προμηθειών να αφορά τρόφιμα και ποτά ελληνικής παραγωγής και το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά.

Ο τουρισμός και το ξενοδοχείο διαχέουν μεγάλο μέρισμα ευημερίας στην οικονομία και την κοινωνία. Προκλήσεις πάντα υπήρχαν και θα υπάρχουν.

Το ζητούμενο για τον ελληνικό τουρισμό δεν είναι να συζητάμε διαρκώς για τα προβλήματα, αλλά να εστιάσουμε στις λύσεις και να τις δώσουμε συνεργατικά και γρήγορα, προκειμένου να ανήκουμε στους κερδισμένους της «επόμενης μέρας».