Σάββατο 28 Μαϊου 2022

Γρ. Τάσιος: Αύξηση 10% – 15% από Γερμανία, Βρετανία φέτος στη Χαλκιδική

 

Αύξηση των προκρατήσεων έως 15% καταγράφεται μέχρι στιγμής στα ξενοδοχεία της Χαλκιδικής, σε σχέση με τις κρατήσεις που είχαν γίνει το Μάρτιο του 2016, αναφέρει ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής και του Τουριστικού Οργανισμού Χαλκιδικής, Γρηγόρης Τάσιος σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «Μακεδονία της Κυριακής».

 

Τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Τάσιου:

 

1. H πολιτική κατάσταση στην Τουρκία «στέλνει» τους Δυτικοευρωπαίους στη Μεσόγειο και από αυτή την κατάσταση επωφελείται τα μέγιστα η χώρα μας. Ουσιαστικά, η Τουρκία είναι μια αποκλεισμένη αγορά.

 

2. Το 2016 έκλεισε με 170.000 αφίξεις Γερμανών στη Χαλκιδική και 60.000 αφίξεις Άγγλων, αγορές από τις οποίες με βάση τα σημερινά δεδομένα των προκρατήσεων αναμένεται αύξηση της τάξης του 10% – 15%, που μεταφράζεται σε 20.000 – 35.000 περισσότερους τουρίστες μόνο από αυτές τις δύο αγορές. Το Βέλγιο και η Ολλανδία «άνοιξαν» ως αγορές τα τελευταία χρόνια και από περίπου 2.000 – 3.000 αφίξεις το 2014 έφτασαν τις 8.000 – 10.000 πέρσι και η ανοδική αυτή τάση αναμένεται να συνεχιστεί και φέτος. Οι αφίξεις από τη Ρωσία θα παραμείνουν σταθερές στα περσινά επίπεδα των 70.000.

 

3. Η Χαλκιδική περιμένει πολλά και από τους τουρίστες που έρχονται οδικώς από τα Βαλκάνια, κυρίως Σερβία και Ρουμανία και δευτερευόντως Βουλγαρία και Σκόπια και οι οποίοι είναι σταθεροί πλέον επισκέπτες της περιοχής. Βέβαια, η «βαλκανική σεζόν» διαρκεί 100 – 110 ημέρες, από τον Ιούνιο μέχρι τα μέσα Σεπτεμβρίου, ενώ η σεζόν στη Χαλκιδική ξεκινάει στα τέλη Απριλίου και ολοκληρώνεται περίπου στα μέσα Οκτωβρίου.

 

4. Η αύξηση των προκρατήσεων είναι θετική μεν, γιατί από νωρίς δίνει ανάσα ρευστότητας στους ξενοδόχους, αυτό όμως έχει επίπτωση στα συνολικά έσοδα. Οι προκρατήσεις που γίνονται μέχρι τα τέλη Απριλίου γίνονται με έκπτωση 20% στις κανονικές τιμές.

Το πραγματικό στοίχημα είναι όχι μόνο τα έσοδα, αλλά και η κερδοφορία, καθώς τα κέρδη εξανεμίζονται από την υπερφορολόγηση. Για να κερδηθεί αυτό το στοίχημα, εκτός από παρεμβάσεις στον τομέα της φορολογίας θα έπρεπε να χαραχθεί στρατηγική που να οδηγεί σε επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου κατά δύο εβδομάδες στην αρχή της σεζόν και δύο στη λήξη της.

 

5. Υπάρχουν 2.000 σπίτια στη Χαλκιδική που νοικιάζονται απευθείας (ή επινοικιάζονται από μεσίτες) σε τουρίστες, που σε αντίθετη περίπτωση θα διέμεναν σε ξενοδοχεία. Η σεζόν σε αυτά τα καταλύματα διαρκεί 100 ημέρες και αν υπολογιστεί ότι σε κάθε σπίτι μένουν κατά μέσο όρο τέσσερα άτομα, αυτό μεταφράζεται σε απώλεια 800.000 διανυκτερεύσεων.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη του κ. Τάσιου στο makthes.gr