Παρασκευή 18 Ιανουαρίου 2019

Μεγάλη ταλαιπωρία για 201 επιβάτες της πτήσης Λονδίνο – Θεσσαλονίκη της Ryanair

 

Από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ανακοινώθηκε ότι με πρωτοβουλία του Υπουργού Χρήστου Σπίρτζη ναυλώθηκε αεροσκάφος της Aegean Airlines για να πραγματοποιήσει σήμερα έκτακτη πτήση με προορισμό το αεροδρόμιο της Τιμισοάρα στη Ρουμανία, προκειμένου να επιβιβάσει και να επιστρέψει στην Ελλάδα τους επιβάτες της πτήσης RYR8582 της Ryanair, της οποίας το αεροσκάφος δεν μπόρεσε να προσγειωθεί χθες στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Σημειώνεται, ότι σύμφωνα με τον ισχύοντα Ευρωπαϊκό Κανονισμό 261/2004 το εν λόγω περιστατικό χαρακτηρίζεται ως «εξαιρετική περίπτωση» και τη φροντίδα των επιβατών έχει η υπεύθυνη κάθε φορά αεροπορική εταιρεία. Η Ryanair, σύμφωνα με την ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, επέλεξε με δική της ευθύνη, στην περίπτωση που κατά τη διαδικασία της προσγείωσης επισυμβεί οποιαδήποτε εμπλοκή προβλεπόταν ως πρώτο εναλλακτικό αεροδρόμιο αυτό της Τιμισοάρας, ενώ ως δεύτερο εναλλακτικό το αεροδρόμιο της Αθήνας. Είναι προφανές ότι η επιλογή της εταιρείας να δηλώσει το αεροδρόμιο της Τιμισοάρας χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά από τον προορισμό των επιβατών, αντί για ένα από τα δεκάδες αεροδρόμια της Ελλάδας και αρκετά σε μικρή απόσταση από τη Θεσσαλονίκη, οφείλεται στην πολιτική προτεραιότητας χαμηλού κόστους της αεροπορικής εταιρείας.

Τέλος και σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από τον εκπρόσωπο επίγειας εξυπηρέτησης της Ryanair, στο αεροσκάφος επέβαιναν 182 ενήλικες και δύο παιδιά. Οι 88 επιβάτες μεταφέρονται στην Ελλάδα με πούλμαν. Οι 89 επιβάτες θα ταξιδέψουν με την έκτακτη πτήση της Aegean και οι υπόλοιποι επτά επιβάτες πιθανότατα κανόνισαν τη μεταφορά τους προσωπικά με άλλες πτήσεις.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επικοινώνησε με επιβάτες που βρίσκονται στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα και έπειτα από προφορικές καταγγελίες επιβατών έδωσε εντολή στις αρμόδιες υπηρεσίες για τη διερεύνηση του εν λόγω περιστατικού σε σχέση με τον αν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες που αφορούν τη μέριμνα που έπρεπε να είχε ληφθεί για τη φροντίδα των επιβατών.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ευχαριστεί θερμά την Aegean που ανταποκρίθηκε άμεσα στο αίτημα του κ. Σπίρτζη για τη δρομολόγηση έκτακτης πτήσης, που θέτει οριστικό τέλος στην περαιτέρω ταλαιπωρία των πολιτών.


Όπως αναφέρει το portal voria.gr, οι 201 επιβάτες της πτήσης, μεταξύ αυτών ηλικιωμένοι και βρέφη περίμεναν για αρκετή ώρα στο αεροδρόμιο χωρίς να έχουν καμία ενημέρωση. «Μετά από παράπονα ορισμένοι επιβάτες έφυγαν οδικώς με λεωφορεία για τη Θεσσαλονίκη. Όλα είναι παγωμένα και το ταξίδι διαρκεί 22 ώρες σε ένα λεωφορείο χωρίς θέρμανση. Ορισμένοι επιλέξαμε να μείνουμε εδώ», τονίζει επιβάτης της πτήσης, ενώ  δημοτική σύμβουλος του δήμου Νεάπολης – Συκεών καταγγέλλει: «Μας πέταξαν πάνω από 200 άτομα, όλων των ηλικιών, στο αεροδρόμιο της Τιμισοάρα χωρίς να μας εξασφαλίσουν την αυριανή μας μετακίνηση. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει».

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ρουμανικές αρχές υποχρέωσαν τους επιβάτες της πτήσης να παραμείνουν σε έναν μικρό διάδρομο αναμονής του αεροδρομίου, όπου επικρατούσαν πολικές θερμοκρασίες υπό του μηδενός.


«Το περιστατικό ήταν τραγικό. Είναι προφανές πως η αεροπορική εταιρεία επέλεξε αυτό το δρομολόγιο για λόγους κόστους, αυτή είναι η προσωπική μου γνώμη και αυτό το πιστεύω γιατί τη στιγμή που ήταν αδύνατη η προσγείωση στο αεροδρόμιο Μακεδονία λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, υπήρξαν πολλά αεροδρόμια ως επιλογή. Ήταν ανοιχτά όλα τα αεροδρόμια της χώρας μας. Μάλιστα, ενημερώθηκα ότι ήταν και άθλια η αντιμετώπιση της εταιρείας προς τους ταλαιπωρημένους επιβάτες», ανέφερε ο κ. Σπίρτζης μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6.


Ανακοίνωση σχετικά με την πτήση από το Λονδίνο προς τη Θεσσαλονίκη, που προσγειώθηκε στην Τιμισοάρα της Ρουμανίας, εξέδωσε η Ryanair

«Η πτήση από το Λονδίνο (Στάνστεντ) προς τη Θεσσαλονίκη εκτράπηκε προς την Τιμισοάρα εξαιτίας των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Θεσσαλονίκη. Tο αεροσκάφος προσγειώθηκε κανονικά στην Τιμισοάρα και οι πελάτες μας είτε μεταφέρθηκαν με λεωφορείο που οργανώθηκε άμεσα προς τη Θεσσαλονίκη ή οι πελάτες μπορούσαν να περιμένουν να οργανωθεί μια εναλλακτική πτήση. Όσοι επέλεξαν να μην επωφεληθούν από τη μεταφορά με πούλμαν, τους προσφέρθηκε διαμονή σε ξενοδοχείο στην Τιμισοάρα. Έκτοτε οι πελάτες αποχώρησαν αεροπορικώς ή επωφελήθηκαν από την εναλλακτική μεταφορά που οργανώθηκε και θα φτάσουν στη Θεσσαλονίκη αργότερα σήμερα το απόγευμα. Η Ryanair ζητά ειλικρινά συγγνώμη για την εκτροπή της πτήσης αυτής, η οποία ήταν εξ ολοκλήρου εκτός ελέγχου μας».


Ανακοίνωση της Fraport Greece για τη λειτουργία του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη, το οποίο διαχειρίζεται από τον Απρίλιο του 2017

«Με αφορμή τις δυσμενείς καιρικές συνθήκες που επικρατούν τις τελευταίες 48 ώρες στη Βόρεια Ελλάδα, η Fraport Greece ενημερώνει ότι:

– Οι διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης στο αεροδρόμιο Μακεδονία έχουν παραμείνει ανοικτοί καθ’ όλη τη διάρκεια της έντονης χιονόπτωσης. Χάρη στην πλήρη αξιοποίηση διευρυμένου στόλου εννέα αποχιονιστικών μηχανημάτων, αποπαγοποιητικού εξοπλισμού, αλλά και της πρόσφατης άσκησης ετοιμότητας που έλαβε χώρα το Νοέμβριο του 2018, οι διάδρομοι παρέμειναν και θα παραμείνουν ανοικτοί.

– Οι όποιες καθυστερήσεις, εκτροπές ή ακυρώσεις πτήσεων παρουσιάστηκαν, οφείλονται αποκλειστικά και μόνο σε χαμηλή νέφωση που επικρατεί στο αεροδρόμιο και ήταν αποτέλεσμα αποφάσεων των αεροπορικών εταιριών σύμφωνα με τις επιχειρησιακές τους διαδικασίες και ανάγκες.

– Παρουσιάζεται σταδιακή εξομάλυνση του πτητικού προγράμματος και αναμένεται πως τις επόμενες ώρες θα έχει αποκατασταθεί πλήρως».

Post Tags
Share Post
Δεν υπάρχουν σχόλια

Γράψτε το σχόλιο σας