Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2025

Τα σχέδια της COSCO για το λιμάνι του Πειραιά

MSC21

 

Το στρατηγικό πρόγραμμα της κινεζικής COSCO για γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, τις επενδύσεις με την κατασκευή τριών νέων προβλητών, τις επαφές με μεγάλες εταιρείες κρουαζιέρας, τη συνεργασία με άλλα ελληνικά τουριστικά λιμάνια και την προσέλκυση τουριστών από την Κίνα, αποκάλυψε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας Αναστάσιος Βαμβακίδης.

«Το όραμά μας για την κρουαζιέρα είναι ο Πειραιάς να γίνει ξανά το Νο. 1 λιμάνι κρουαζιέρας στη Μεσόγειο, θέση την οποία κατείχε πριν από 10 χρόνια, ενώ τώρα έχει αντικατασταθεί από τη Βαρκελώνη», επεσήμανε ο κ. Βαμβακίδης μιλώντας στο 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο που πραγματοποιήθηκε την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Οικονομικής Διοικήσεως.

Σύμφωνα με τον κ. Βαμβακίδη:

«1. Μία από τις παραμέτρους που έχει διατυπωθεί ότι πρέπει να προβλεφθεί άμεσα είναι η καθιέρωση και η γνωστοποίηση ενιαίας πολιτικής bearth allocation (προεξασφάλιση θέσεων ελλιμενισμού) που αφορά όλους τους πελάτες. Ο χρονικός ορίζοντας για την υλοποίηση του στόχου αυτού είναι ο προσεχής Οκτώβριος.

2. Στην ίδια στρατηγική με άξονα τη δυνατότητα ευελιξίας, ο Πειραιάς, ως κεντρικό λιμάνι και σχεδόν το μοναδικό στο home porting, θα πρέπει να δημιουργήσει συνέργειες με άλλα ελληνικά λιμάνια για την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος.

3. Σημαντικός παράγοντας επιλογής μιας εταιρείας κρουαζιέρας ενός λιμανιού είναι η ασφάλεια που παρέχει πρωτίστως στο φιλοξενούμενο, αλλά και στο πλοίο. Και δεν φτάνει μόνο να υπάρχει σχέδιο ISPS, αλλά πρέπει ο επιβάτης να μπορεί να βλέπει ένστολους οι οποίοι του δίνουν τη σιγουριά της ασφάλειας του λιμανιού.

4. Επιπροσθέτως πρέπει να εξασφαλιστεί η συνεργασία για την επαρκή διάθεση προσωπικού των αρμόδιων αρχών, δηλαδή Λιμεναρχείου, Τελωνείου, Ελληνικής Αστυνομίας για τον έλεγχο διαβατηρίων και την κάλυψη των αναγκών των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας.

5. Μια άλλη απαραίτητη, αλλά και επιβεβλημένη συνεργασία είναι αυτή με το Δήμο Πειραιά. Έχει ήδη ξεκινήσει η προσπάθεια δημιουργίας ομάδας εργασίας η οποία θα επεξεργαστεί προτάσεις και των δύο πλευρών για την τροχονομία της πόλης όλο το 24ωρο, με έμφαση τις ώρες αιχμής, αλλά και τις πολιτιστικές δράσεις για την παραμονή των φιλοξενουμένων στην πόλη του Πειραιά με στόχο την ενδυνάμωση της τοπικής αγοράς».

Ο κ. Βαμβακίδης εστίασε στην τεχνογνωσία της COSCO στα logistics, αλλά και στην ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης τονίζοντας: «Η τεχνογνωσία και η εμπειρία μας στον τομέα των logistics θα μας επιτρέψουν να προσφέρουμε ολιστικής μορφής υπηρεσίες και σε αυτόν τον τομέα σε όλους τους πελάτες μας, καθώς επίσης και της ναυπηγοεπισκευαστικής δυνατότητας που έχει ο Πειραιάς στη Ζώνη του Περάματος να παρέχει υπηρεσίες σε μεγάλο αριθμό κρουαζιερόπλοιων».

Στα σχέδια της COSCO είναι η ανάπτυξη του home porting στον Πειραιά: «Στοχεύουμε σε συνεργασία με εταιρείες κρουαζιέρας με το διεθνές αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και με μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να αναπτύξουμε το home porting στον Πειραιά. Είναι σημαντικό αλλά και επιβεβλημένο να δημιουργηθούν απευθείας συνδέσεις της Ελλάδας με άλλες ηπείρους με υπερατλαντικές πτήσεις».

Ιδιαίτερο βάρος θα δώσει η COSCO στην προσέλκυση τουριστών από την Κίνα: «Έχουμε προσβάσεις σε αυτή την αγορά η οποία αριθμεί 100 εκατομμύρια τουρίστες. Ένα έστω και μικρό, αρχικά, ποσοστό να προσελκύσουμε θα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Θα πρέπει να δοθεί λύση στο θέμα της χορήγησης βίζας».

Πηγή: www.newmoney.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr

Share Post