Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2025

Τα σχέδια της Cosco για το λιμάνι του Πειραιά

msc14

 

Σε σειρά κινήσεων προχωράει η κινεζική Cosco, που πρόσφατα εξαγόρασε τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά (ΟΛΠ), προκειμένου ο Πειραιάς να μετατραπεί σε μεγάλο home port λιμάνι κρουαζιέρας, δηλαδή με κρουαζιέρες που θα αρχίζουν και να καταλήγουν στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Οι τελευταίες ενδείξεις για μείωση 25% – 30% της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο το 2017, έχουν θορυβήσει την Cosco, που βλέπει τα σχέδιά της για ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά να κινδυνεύουν, εξαιτίας της τεταμένης κατάστασης που επικρατεί κυρίως στην Τουρκία.

Ως απάντηση οι Κινέζοι, που στα σχέδιά τους είναι σε βάθος πέντε – έξι ετών να φέρνουν ακόμα και 3 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας στον ΟΛΠ, έχουν έρθει ήδη σε επαφή με τους περισσότερους κολοσσούς του κλάδου προκειμένου να τους πείσουν να δώσουν ώθηση στην Ελλάδα.

Θέλοντας να κάμψει τις επιφυλάξεις των μεγάλων εταιρειών κρουαζιέρας, η Cosco εξετάζει και την περίπτωση δημιουργίας κοινοπραξιών για επενδύσεις για νέες λιμενικές υποδομές, σε έξι έως οκτώ δημοφιλείς προορισμούς.

Σε απανωτές συσκέψεις που έγιναν στην Κίνα, αποφασίστηκε ως κίνητρο προσέλκυσης να χρησιμοποιηθεί και η θέληση όλων σχεδόν των εταιρειών να αποκτήσουν μερίδια στην αγορά της Ασίας, που θεωρείται το νέο Ελ Ντοράντο για τον κλάδο. Ως ένα από τα ανταλλάγματα που ζητούν πλέον οι Κινέζοι στις διαπραγματεύσεις που κάνουν με τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο είναι η ενίσχυση του λιμανιού του Πειραιά και η ανάδειξή του σε μεγάλη βάση για την κρουαζιέρα στην περιοχή. Στα επιχειρήματά τους προσθέτουν ότι ήδη έχουν ξεκινήσει πολυδιάστατη καμπάνια προκειμένου να προσελκύσουν στην Ελλάδα για κρουαζιέρες εύπορους Κινέζους πολίτες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Carnival, η μεγαλύτερη εταιρεία κρουαζιέρας στον κόσμο, η οποία αναπτύσσεται ραγδαία στην αγορά της Κίνας, έχει ήδη ανταποκριθεί και έχει ζητήσει ακόμα και τη διαχείριση της νέας βάσης κρουαζιέρας που θα κατασκευάσει η Coscο στο λιμάνι του Πειραιά, αξίας περίπου 130 εκατ. ευρώ, προκειμένου να μπορέσει να φιλοξενήσει με άνεση τα πολύ μεγάλα κρουαζιερόπλοια των 4.000 και 5.000 επιβατών.

Ωστόσο, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, η Cosco δεν επιθυμεί να συνεργαστεί με μία μόνο μεγάλη εταιρεία, αλλά να προσελκύσει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό εταιρειών και κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά.

Παράλληλα, την έλλειψη οργάνωσης αλλά και υποδομών στους περισσότερους ελληνικούς προορισμούς κρουαζιέρας προβάλλουν κατά κύριο λόγο οι μεγάλες εταιρείες για να δικαιολογήσουν εν μέρει το δισταγμό τους να αποκτήσουν βάση και στην Ελλάδα. Για το σκοπό αυτό τα στελέχη της Cosco στη χώρα σχεδιάζουν να προτείνουν την ανάπτυξη ενός cluster κρουαζιέρας, στο οποίο όμως ο ΟΛΠ θα είναι ο leader.

Στα σχέδια της Cosco εξετάζει και την περίπτωση δημιουργίας κοινοπραξιών για επενδύσεις για νέες λιμενικές υποδομές, σε έξι έως οκτώ δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς.

Επιπλέον, η Cosco συζητάει με τις «Κινεζικές Ανατολικές Αερογραμμές», την τρίτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, με σκοπό να πετάει για Ελλάδα με απευθείας ναυλωμένες πτήσεις (charter) που θα φέρνουν γκρουπ Κινέζων τουριστών στη χώρα για να κάνουν κρουαζιέρες από τον Πειραιά στη Μεσόγειο.

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αντώνη Τσιμπλάκη στο naftemporiki.gr