Σάββατο 15 Μαρτίου 2025

Τα Κοινωνικά Δίκτυα μιας τουριστικής επιχείρησης

DULAC1της Φωτεινής Βαβίτσα, Marketing Consultant

Με την ανάπτυξη του διαδικτύου υπήρξε μεγάλη διαφοροποίηση του τρόπου με τον οποίο τα άτομα που σκοπεύουν να ταξιδέψουν αναζητούν πληροφορίες.

Είναι γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια, η πλειοψηφία των τουριστών βρίσκονται στο διαδίκτυο από το οποίο αντλούν πληροφορίες για τον προορισμό που σκοπεύουν να επισκεφθούν.

Τρανταχτή απόδειξη αυτής της κατάστασης είναι η ραγδαία ανάπτυξη ιστοτόπων όπως το Tripadvisor, ή το Booking, καθώς και άλλων. Κοινό χαρακτηριστικό των ιστοτόπων αυτών είναι η δυνατότητα που έχει ένας επισκέπτης τους να δει την άποψη άλλων τουριστών, που έτυχε να βρεθούν στον προορισμό που πρόκειται να επισκεφθεί.

Οι τουρίστες που αναζητούν πληροφορίες μέσα από το διαδίκτυο, συνηθίζουν να ψάχνουν και να σχηματίζουν άποψη μέσα από τις προηγούμενες εμπειρίες άλλων επισκεπτών μίας τοποθεσίας, ή μίας επιχείρησης. Δεν είναι κάτι το παράλογο, δεδομένου ότι οι προηγούμενες εμπειρίες άλλων τουριστών αποτελούν κάτι σαν ένα πρόσθετο αίσθημα ασφάλειας για κάποιον που πρόκειται να επισκεφθεί ένα άγνωστο μέρος για πρώτη φορά.

Δεδομένου φυσικά ότι η επιχείρησή σας πληροί τις προϋποθέσεις και είναι άξια για να αποκομίσει θετικά σχόλια από τους προηγούμενούς της πελάτες, υπάρχει τρόπος να χρησιμοποιήσετε τα Κοινωνικά Δίκτυα και για να βελτιώσετε την εμπειρία των επισκεπτών σας, αλλά και να χρησιμοποιήσετε σωστά τις δικές τους εμπειρίες, για να προσελκύσετε και νέους πελάτες.

Αφουγκραστείτε τις ανάγκες του κοινού, όπου στοχεύετε.

Βρείτε και ακολουθείστε groups που υπάρχουν στα διάφορα Κοινωνικά Δίκτυα και έχουν σαν αντικείμενο τον τουρισμό. Μελετήστε τις συζητήσεις και, ακόμα καλύτερα, γίνετε μέρος τους, ώστε να συζητήσετε και να μάθετε απόψεις γύρω από θέματα που αφορούν την επιχείρησή σας.

Παράλληλα, μπορείτε να πάρετε απαντήσεις που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρετε μέσα από το κοινό που σας ακολουθεί στα Κοινωνικά Δίκτυα. Το μόνο που έχετε να κάνετε, είναι να ρωτήσετε.

Αλληλεπιδράστε με το κοινό σας.

Δημιουργήστε έναν ισχυρό δεσμό με τον κόσμο που σας ακολουθεί στα Κοινωνικά Δίκτυα. Συζητήστε μαζί τους, μοιραστείτε ενδιαφέροντα νέα και πληροφορίες από την τοποθεσία και την επιχείρησή σας. Ακόμη καλύτερα ρωτήστε τους την άποψή τους για την ποιότητα των προϊόντων/υπηρεσιών που προσφέρετε.

Μπορείτε επίσης ανά διαστήματα να προσφέρετε προσφορές και δώρα επιβραβεύοντας έτσι την εμπιστοσύνη τους σε εσάς. Ένα είναι σίγουρο: Αν τους κάνετε να αισθανθούν σημαντικοί, δεν πρόκειται να σας ξεχάσουν ούτε στην επόμενη επίσκεψή τους, αλλά ούτε και στην επόμενη συζήτηση που θα έχουν με κάποιον που σκοπεύει να επισκεφθεί την περιοχή σας.


Ανακαλύψτε τους Buyer Personas   σας.

Από όλους τους τουρίστες που βρίσκονται στην αγορά, υπάρχουν σίγουρα ομάδες τουριστών με κοινά χαρακτηριστικά, που μπορείτε να δώσετε πρόσθετη αξία κατά την επίσκεψή τους στην περιοχή σας. Είναι οι τουρίστες που πρέπει να στοχεύσετε, γιατί αν σας ανακαλύψουν, αποκλείεται να μη σας προτιμήσουν.

Για κάθε επιχείρηση είναι θησαυρός το να ανακαλύψει ποιο είναι αυτό το κομμάτι της αγοράς, που ουσιαστικά τους ανήκει και αξίζει να επενδύσει σε αυτό.

Χρησιμοποιήστε λοιπόν τα Κοινωνικά Δίκτυα για να αποκτήσετε μία πρώτη εικόνα για τα χαρακτηριστικά αυτά που καθιστούν έναν τουρίστα και δικό σας Buyer Persona. Δείτε ποιοι αλληλεπιδρούν περισσότερο με τις αναρτήσεις σας και ποιοι δείχνουν μεγαλύτερο και πιο συχνό ενδιαφέρον. Σίγουρα κάτι τέτοιο αποτελεί ένα πρώτο δείγμα ενδιαφέροντος, το οποίο καλό είναι να μην αφήσετε να πάει χαμένο.

Ενισχύστε το Customer Service σας.

Ο τρόπος με τον οποίον διαχειρίζεται μία τουριστική επιχείρηση τις ανάγκες των πελατών της έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να γίνει το ισχυρότερο ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Οι σελίδες που διατηρεί μία τουριστική επιχείρηση στα Κοινωνικά Δίκτυα μπορούν να ενισχύσουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το Customer Service της. Χρησιμοποιήστε τα λοιπόν για να:

  • Απαντήσετε άμεσα σε ερωτήματα πελατών σας ή άτομα που ενδιαφέρονται για την επιχείρησή σας και αυτό που προσφέρει.
  • Δώσετε χρήσιμες πληροφορίες για την περιοχή σας.
  • Να επικοινωνήσετε με κάποιον πελάτη σας μετά την επίσκεψή του στην τοποθεσία σας, προτείνοντάς του να μοιρασθεί την εμπειρία του μέσα από τη σελίδα σας. Είναι ένας έμμεσος αλλά πολύ αποτελεσματικός τρόπος για να αποσπάσετε το επιθυμητό testimonial που θα λειτουργήσει στη συνέχεια και σαν θετικό Word of Mouth   για την επιχείρησή σας.

Φωτογραφία: Hotel Du Lac Congress Center & Spa  – Ιωάννινα (www.hoteldulac.gr)

Share Post