Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

Τα εργαλεία μάρκετινγκ για την ανάπτυξη των 14 περιφερειακών αεροδρομίων

AIRPORTS1

 

Το άνοιγμα σε νέες αγορές, την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους, την επέκταση της τουριστικής σεζόν, την προώθηση της Ελλάδας ως ασφαλούς, οικονομικού και φιλικού προς την οικογένεια προορισμού και κυρίως την αξιοποίηση του ανεκμετάλλευτου έως σήμερα τουριστικού και ιστορικού αποθέματος περιλαμβάνει ο στρατηγικός σχεδιασμός της κοινοπραξίας Fraport – Slentel, η οποία αναλαμβάνει από το προσεχές Φθινόπωρο τη διαχείριση 14 περιφερειακών αεροδρόμια για 40 χρόνια.

Σύμφωνα με τη στρατηγική ανάλυση για τα περιφερειακά αεροδρόμια, η κοινοπραξία θα επιχειρήσει να αξιοποιήσει το πλεονέκτημα του ελληνικού κλίματος ως κύριο εργαλείο μάρκετινγκ για τους 14 προορισμούς (Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθος, Άκτιο, Καβάλα, Ρόδος, Κως, Σάμος, Μυτιλήνη, Μύκονος, Σαντορίνη και Σκιάθος), με στόχο την επέκταση της σεζόν τόσο στους ανοιξιάτικους όσο και στους φθινοπωρινούς μήνες, ώστε να αντιμετωπιστεί η εποχικότητα της τουριστικής περιόδου.

Επίσης, θα δώσει έμφαση στις λογικές τιμές των 14 προορισμών, στη φιλικότητα προς την οικογένεια, στην ασφάλεια και κυρίως στο ποικιλόμορφο τοπίο, αλλά και στον πολιτιστικό και ιστορικό πλούτο, καθώς διαπιστώνει ότι υπάρχει τουριστικό δυναμικό που δεν έχει ακόμη πλήρως αξιοποιηθεί.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ίδιο σχέδιο, θα δώσει βάρος στο άνοιγμα σε νέες διεθνείς τουριστικές αγορές, αλλά και στην προσέλκυση νέων αεροπορικών εταιρειών – τόσο low cost όσο και «legacy carriers».

Επιπλέον, θα καταβληθεί προσπάθεια να αυξηθούν τα έσοδα της κοινοπραξίας, μέσω της προσφοράς βελτιωμένων και ελκυστικών υπηρεσιών αγορών και εστίασης για τους επιβάτες και τους επισκέπτες, με τον εκ νέου σχεδιασμό των χώρων λιανικής και των εμπορικών χώρων των αεροδρομίων.

Για τις αεροπορικές χρεώσεις, η κοινοπραξία δεσμεύεται να σχεδιάσει και να αναπτύξει μια τιμολογιακή πολιτική με ξεχωριστά τέλη προσγείωσης, στάθμευσης και εξυπηρέτησης επιβατών που θα οδηγήσει σε τόνωση και αύξηση της επιβατικής κίνησης, προκειμένου τα αεροδρόμια να παραμείνουν ανταγωνιστικά σε σχέση με τα υπόλοιπα της Μεσογείου.

Η κοινοπραξία θα προχωρήσει σε ανακαινίσεις και επεκτάσεις των εγκαταστάσεων των αεροδρομίων, ώστε να εξυπηρετηθούν οι λειτουργικές τους ανάγκες, καθώς σήμερα τα περισσότερα υπερβαίνουν τα όρια των δυνατοτήτων τους. Στόχος της κοινοπραξίας είναι η ανάπτυξη των αεροδρομίων ως πυλών των τοπικών τουριστικών περιοχών με χαρακτηριστικά την άνετη και ευχάριστη εμπειρία για τους επισκέπτες.

Η οργανωτική δομή της κοινοπραξίας θα περιλαμβάνει ένα διοικητικό και ένα εκτελεστικό συμβούλιο, ενώ θα συσταθούν ξεχωριστές διοικήσεις για κάθε αεροδρόμιο, με επικεφαλής το διευθυντή του αεροδρομίου, ο οποίος θα έχει την πλήρη ευθύνη για το εκάστοτε αεροδρόμιο και θα ενεργεί ως εκπρόσωπος της κοινοπραξίας απέναντι στις τοπικές αρχές.

Η κοινοπραξία δηλώνει ότι βασίζεται στους υφιστάμενους εργαζομένους των αεροδρομίων που υπάγονται στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και στις ικανότητές τους, καθώς θεωρεί ότι εκτελούν εξαιρετική δουλειά σε δύσκολο περιβάλλον.

Πηγή: www.tovima.gr

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αχιλλέα Χεκίμογλου στο tovima.gr