Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Συνεργασία Περιφέρειας Θεσσαλίας – Google για την ενίσχυση του τοπικού τουριστικού κλάδου

Στην έναρξη ενός νέου προγράμματος για τη Θεσσαλία που αφορά στη βοήθεια των επιχειρηματιών του τουρισμού να εξελιχθούν μέσω των ψηφιακών δεξιοτήτων ανακοίνωσε ο Γενικός Διευθυντής της Google Γρηγόρης Ζαφιρόπουλος, σε ειδική ημερίδα που διεξήχθη στα Τρίκαλα με θέμα «Ψηφιακές Δεξιότητες στην Περιφέρεια Θεσσαλίας».

Σκοπός του προγράμματος είναι η υποστήριξη της προσπάθειας της περιφέρειας Θεσσαλίας να επιμηκύνει την τουριστική περίοδο μέσω της κατάρτισης των τοπικών επαγγελματιών του τουρισμού σε ψηφιακές δεξιότητες για την προσέλκυση επισκεπτών καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Είναι ενδεικτικό ότι οι χρήστες του διαδικτύου, Έλληνες και ξένοι, ψάχνουν για τη Θεσσαλία κάθε χρόνο και με μεγαλύτερη ένταση. Το 2017 οι αναζητήσεις για τη Θεσσαλία ως τουριστικός προορισμός αυξήθηκαν κατά 18%, ενώ μέσα στο 2018 παρατηρήθηκε περαιτέρω αύξηση στις αναζητήσεις, με χώρες όπως η Βρετανία, η Ιταλία και η Γερμανία να πρωτοστατούν σε ενδιαφέρον. Ένδειξη ότι η Θεσσαλία εξακολουθεί να «χτίζει» σταθερά τη θέση της στον τουριστικό χάρτη της χώρας.

Πρόκειται για μια δράση που θα διαρκέσει από τον Ιανουάριο μέχρι το Μάιο του 2019 και αποτελεί ένα ακόμη πρόγραμμα της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online (GGTO) της Google. Το πρόγραμμα αφορά στη παροχή δωρεάν συμβουλευτικών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών προς τις τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις, σχετικά με ψηφιακές δεξιότητες και εργαλεία – όχι μόνο της Google αλλά και άλλων εταιρειών του χώρου – έτσι ώστε οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο πιο αποτελεσματικά για να προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Η εκπαίδευση υλοποιείται με τη βοήθεια ειδικών εισηγητών της Google, των Online Advisors (εξειδικευμένοι σύμβουλοι), οι οποίοι έχουν λάβει ειδική, εκτενή εκπαίδευση πάνω σε διαδικτυακά εργαλεία για τον τουρισμό. Τέσσερις Online Advisors, κάποιοι από τους οποίους κατάγονται από την ευρύτερη περιοχή, είναι έτοιμοι ώστε να αρχίσουν να πραγματοποιούν δωρεάν εξατομικευμένες συναντήσεις το επόμενο διάστημα, αλλά και ομαδικά σεμινάρια για τοπικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις του τουριστικού κλάδου και στους τέσσερις νομούς της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Οι εκπαιδεύσεις θα επικεντρώνονται στις ψηφιακές δεξιότητες και στο πώς οι επιχειρηματίες μπορούν να τις αξιοποιήσουν το προϊόν τους, προκειμένου να δείξουν στον κόσμο τι έχουν να προσφέρουν η περιοχή και οι επιχειρήσεις της.

Σύμφωνα με τα δεδομένα όταν οι καταναλωτές ψάχνουν μια επιχείρηση στο διαδίκτυο, σε ποσοστό 44% καταφεύγουν στις υπηρεσίες χαρτών, ενώ 41% των αναζητήσεων οδηγούν σε επίσκεψη στο φυσικό χώρο του καταστήματος. Επίσης οι καταχωρήσεις που διαθέτουν φωτογραφίες και εικονικές περιηγήσεις είναι δύο φορές πιο πιθανό να προκαλέσουν το ενδιαφέρον των χρηστών.

Έτσι οι Online Advisors θα μπορούν να βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν λογαριασμό στην υπηρεσία google my business που τους επιτρέπει να καταχωρίσουν όλες τις σημαντικές πληροφορίες επικοινωνίας (όπως τις ώρες λειτουργίας, τα τηλέφωνα επικοινωνίας και τις οδηγίες μετάβασης στην επιχείρηση) τόσο στους χάρτες όσο και στην αναζήτηση Google – χωρίς κόστος.

Επιπλέον, με τη βοήθεια των Online Advisors και χρήση ειδικών καμερών θα μπορούν να δημιουργήσουν για τις ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις εικονικές περιηγήσεις 360 μοιρών που θα φιλοξενούνται στο Google Street View. Έτσι οι δυνητικοί επισκέπτες θα μπορούν να περιηγηθούν μέσα στους χώρους και να εξερευνήσουν την ομορφιά των τοπικών επιχειρήσεων Google – χωρίς κόστος.