Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025

Τα πρώτα συμπεράσματα από την ως τώρα διαχείριση αεροδρομίων από τη Fraport

Η AirHelp ανάλυσε και μας δίνει τα συμπεράσματα από την ως τώρα διαχείριση των 10 μεγαλύτερων αεροδρομίων από τη γερμανοελληνική κοινοπραξία Fraport Greece.

Τα στοιχεία, που προκύπτουν την περίοδο 15 Ιουνίου 2016 – 16 Αυγούστου 2016 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο φέτος, έχουν να κάνουν με:

Συνολικό αριθμό αναχωρήσεων πτήσεων ανά αεροδρόμιο, αριθμό πτήσεων με καθυστέρηση για πάνω από τρεις ώρες ή ακύρωση, επιβάτες που δικαιούνται αποζημίωση, % ποσοστό πτήσεων που πέταξαν στην προγραμματισμένη ώρα, χωρίς καθυστέρηση ή ακύρωση. Επιπλέον, η AirHelp συγκρίνει τον αριθμό των πτήσεων το φετινό καλοκαίρι σε σχέση με το 2016, καθώς και το ποσοστό % των πτήσεων αυτών που έφυγαν στην ώρα τους.

Η κα. Χρύσα Πομόνη υπεύθυνη της AirHelp Ελλάδα εξηγεί: «Βλέπουμε από τον πίνακα, ότι η αύξηση στην εξερχόμενες πτήσεις στα 9 από τα 10 αεροδρόμια της Fraport είναι χαρακτηριστική. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σε αριθμό πτήσεων παρουσιάζονται στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης (500 πτήσεις επιπλέον μόνο γι’ αυτό το δίμηνο), της Ζακύνθου με 353 πτήσεις αναχώρησης επιπλέον, της Μυκόνου και της Σαντορίνης με 197 και 176 επιπλέον πτήσεις αντίστοιχα».

Τι συμβαίνει όμως με την ακρίβεια του χρόνου; Εδώ θα δούμε ότι το ποσοστό των πτήσεων που αναχωρούν χωρίς κανένα πρόβλημα σημειώνει πτώση στα 7 από τα 10 αεροδρόμια.

Για παράδειγμα, στο αεροδρόμιο της Κεφαλλονιάς είχαμε 8,88% πτώση στην ακρίβεια των πτήσεων που αναχωρούν, στο αντίστοιχο της Ρόδου παρουσιάστηκε πτώση 8,29%, της Κω 6,95%, της Κέρκυρας 5,74%, της Σαντορίνης με 4,95% και της Μυκόνου 3,17%.

Τα αεροδρόμια με αύξηση πτήσεων, αλλά και αύξηση στην αποδοτικότητα τους ως προς την ακρίβεια στον προγραμματισμό και τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης είναι αυτά της Θεσσαλονίκης με 500 πτήσεις επιπλέον και ταυτόχρονα 7,39% αύξηση στην ακρίβεια και άρα λιγότερη αναμονή για τους επιβάτες, των Χανίων που με επιπλέον 58 πτήσεις είχαν οριακή αύξηση 0,03% και τέλος το αεροδρόμιο της Λέσβου, όπου παρουσιάζει το εντυπωσιακό «μηδέν» στις πτήσεις με πρόβλημα τόσο το καλοκαίρι του 2016 όσο και του 2017, καθώς επίσης φέτος είχε 11 περισσότερες πτήσεις.

Τα συμπεράσματα που μπορούν να εξαχθούν είναι πολλά:

Η τάση που μπορεί να φανεί με μια πρώτη ματιά είναι ότι ο καινούριος διαχειριστής έχει τη θέληση και τη δυνατότητα να φέρνει περισσότερη κίνηση, τουλάχιστον σε αυτά τα 10 αεροδρόμια. Οι πτήσεις που αναχώρησαν, άρα και οι αντίστοιχες που έφτασαν, στους προορισμούς είναι 9 στις 10 περιπτώσεις αυξημένες σε απόλυτους αριθμούς. Αυτό που χρειάζεται περαιτέρω μελέτη είναι η διαχείριση του αυξημένου όγκου των πτήσεων, διότι 6 στις 10 περιπτώσεις αερολιμένων είχαμε αυξητικές τάσεις καθυστερήσεων ή και ακυρώσεων (με υπαιτιότητα των αεροπορικών εταιρειών), πράγμα που μπορεί να μη βοηθά την εικόνα που αφήνει στον επισκέπτη ως τελευταία ανάμνηση.

Post Tags
Share Post