Σάββατο 24 Φεβρουαρίου 2024

Ντίνα Σβύνου: «Η Κως κατέχει επάξια την τέταρτη θέση στον τουριστικό χάρτη της χώρας»

«Περάσαμε δύσκολα, αποδείξαμε όμως πως είμαστε το νησί της φιλοξενίας και επάξια κατέχουμε την τέταρτη θέση στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας. Η ζήτηση για την Κω είναι μεγάλη και οι πληρότητες των ξενοδοχειακών μονάδων σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο», αναφέρει σε συνέντευξή της στην εφημερίδα «δημοκρατική» η πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων της Κω, Ντίνα Σβύνου.

Διαβάστε τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης της κυρίας Σβύνου στο dimokratiki.gr

1. «Εννοείται πως φυσικά φαινόμενα όπως αυτό που υπέστη το νησί σε ταλανίζουν, καταφέραμε όμως να περιορίσουμε τους κραδασμούς στο ελάχιστο δυνατό και να γυρίσουμε στην επόμενη σελίδα σε χρόνο ρεκόρ. Η τουριστική εικόνα του νησιού προστατεύτηκε από τις άριστες ξενοδοχειακές υποδομές, από τη γερή κράση του νησιού από την άμεση ενεργοποίηση του κυβερνητικού μηχανισμού, της Περιφέρειας, του Δήμου, της Αστυνομίας, του Νοσοκομείου, των εθελοντών, της Ένωσης Ξενοδόχων Κω, των επιχειρηματιών, των εργαζομένων στον τουρισμό και των κατοίκων του νησιού. Στον τουρισμό, είναι πάντα ο ανθρώπινος παράγοντας που έχει τον πρωταρχικό ρόλο και στην προκειμένη περίπτωση λειτούργησε υποδειγματικά».

2. «Περάσαμε δύσκολα, αποδείξαμε όμως πως είμαστε το νησί της φιλοξενίας και επάξια κατέχουμε την τέταρτη θέση στον τουριστικό χάρτη της χώρας μας. Όπως είχαμε προβλέψει, τα δεδομένα μας βρίσκονται σε επίπεδο του 2015 και κινούνται ανοδικά. Η ζήτηση για την Κω είναι μεγάλη και οι πληρότητες των ξενοδοχειακών μονάδων σε αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο.

Βέβαια το επισημαίνω πάντα και θα το τονίσω και τώρα: Ο τρόπος που μετράμε την απόδοση του τουρισμού λειτουργεί σε αρκετές περιπτώσεις παραπλανητικά. Είναι άλλες οι παράμετροι στις οποίες πρέπει να εστιάσουμε και όχι οι τουριστικές αφίξεις. Το ερώτημα είναι πάντα τι μένει, ποια η μέση παραμονή του επισκέπτη που μειώνεται τα τελευταία χρόνια, ποια η μέση δαπάνη, ποιος ο αριθμός διανυκτερεύσεων και γενικά πως αξιοποιούμε τα οφέλη του τουρισμού έτσι ώστε να διατηρούνται και οι απαιτούμενες οικονομικές ισορροπίες σε ολόκληρο το κοινωνικό μας σύνολο».

3. «Το νησί μας για μια ακόμη φορά γίνεται ένα «case study» για τον τρόπο που καταφέρνει να ανακάμπτει, για το υψηλό επίπεδο των τουριστικών του παροχών, για την υποδειγματική συσπείρωση δυνάμεων στις δύσκολες στιγμές.

Σαφέστατα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη έμφαση στην προβολή του νησιού μας, εστιάζοντας στα πλεονεκτήματά του, στοχοποιημένα, ανά αγορά. Ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δοθεί στην αγορά της Ιταλίας που δείχνει να επηρεάζεται, αλλά και στην Ολλανδία και Σκανδιναβία. Πέραν αυτών όμως οφείλουμε να διευρύνουμε και να επεκταθούμε σε νέες αγορές, με στόχο τη διεύρυνση της τουριστικής μας περιόδου. Σημαντική τόνωση θα αποτελέσει η συμφωνία με αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους αλλά και η διοργάνωση πολιτιστικών, αθλητικών και γαστρονομικών εκδηλώσεων».

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρη τη συνέντευξη της κυρίας Σβύνου στο dimokratiki.gr