Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020

Σουσάμι άνοιξε… σουσάμι κλείσε… κι άλλα μαγικά στον καιρό της πανδημίας

του Κωνσταντίνου Κωβαίου

 

Για άλλη μια φορά, γινόμαστε μάρτυρες απίστευτων καταστάσεων.

Ένας κλάδος που πίσω από αυτόν, αλλά και πολυπλεύρως «κρύβεται» μεγάλο μέρος της πρωτογενούς παραγωγής, αλλά και των εισαγωγών.

Ο λόγος φυσικά για την πολύπαθη εστίαση, που ήδη εδώ και πολλά χρόνια, κατά τη διάρκεια της κρίσης ανέβαινε έναν ατέρμονο Γολγοθά, καθώς η αγοραστική δύναμη ήταν ανύπαρκτη, αλλά και η κάθε είδους διασκέδαση, ήταν ένα μη αναγκαίο αγαθό.

Την τελευταία δεκαετία πολλά άλλαξαν, μόδες ήρθαν και παρήλθαν (φούρνοι, παγωμένα γιαούρτια κτλ), αλλά η ποιοτική εστίαση, έστω και με δεκανίκια άντεξε και στάθηκε.

Και για να μην παρεξηγηθώ, όταν λέω «ποιοτική εστίαση» δεν αναφέρομαι μόνο στα gourmet εστιατόρια και στα μοδάτα bar, αλλά σε κάθε επιχείρηση που σοβαρά και επαγγελματικά, σέβεται τον εαυτό της και τους πελάτες της.

Τα τελευταία χρόνια, μέσα στην κρίση, το επίπεδο ανέβηκε. Καλύτερα μαγαζιά, πιο όμορφα, επιχειρήσεις με ταυτότητα, με συγκεκριμένο concept, προσωπικό εκπαιδευμένο σε μεγάλο βαθμό, σεφ σε δημιουργικό οίστρο, αλλά και επιχειρηματίες, pr specialists, influencers και αρχιτέκτονες να δίνουν τον καλύτερο τους εαυτό και να ανεβάζουν τον πήχη, ακόμα και μέσα σε μια οικονομικά άτονη δεκαετία.

Μέχρι που ο «αόρατος εχθρός», μια πανδημία, έκανε την εμφάνιση της.

Στην αρχή είπαμε «πάνω από όλα η υγεία του κοινωνικού συνόλου».

Πιεστήκαμε, μείναμε σπίτι, μαγαζιά έκλεισαν, με την ελπίδα ότι αυτό θα ξεπεραστεί γρήγορα και θα έχουμε σύντομα μια «κανονικότητα».

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Η εστίαση άνοιξε και πάλι, με μεγάλο οικονομικό κόστος.

Αντισηπτικά, περιορισμένο seating, μάσκες, γάντια, covid shield μελέτες, πιστοποιητικά, εκπαίδευση προσωπικού, πρωτόκολλα και πολλά άλλα.

Οι επιχειρήσεις, η εστίαση αλλά και ο ξενοδοχειακός κλάδος ήταν εκεί, κινήθηκε γρήγορα και ετοιμάστηκε, ώστε να μπορέσει να κάνει με σωστό τρόπο το αυτονόητο. Να δουλέψει. Στην πλειοψηφία των επιχειρήσεων τα μέτρα έχουν γίνει πλέον μέρος της ζωής μας, της καθημερινότητας μας.

Και εκεί που τα πράγματα, είχαν εξομαλυνθεί (έστω και με μισό τζίρο) και όλοι στον κλάδο λέγαμε «έτσι θα πορευτούμε από εδώ και πέρα και για καιρό» έρχεται ένα νέο κλείσιμο, το οποίο ως δια μαγείας εξαφανίζει και ακυρώνει τα μέτρα, τις μελέτες, την εκπαίδευση που λάβαμε όλοι τόσο καιρό.

Κλείνει η εστίαση, αλλά και όλοι οι κλάδοι, οι οποίοι παρέχουν χαρά, διασκέδαση, ευεξία και ευζωία.

Και μαζί με αυτό κλείνουν μαγαζιά, σπίτια και οικογένειες.

Πίσω από την εστίαση, υπάρχουν άνθρωποι, ψυχές οι οποίες μετά το πέρας της πανδημίας, δεν ξέρω αν θα έχουν πια ψυχικά αποθέματα, αλλά και οικονομική δύναμη.

Σουσάμι άνοιξε… σουσάμι κλείσε… μέχρι να μην ανοίγει η πόρτα της σπηλιάς.


Chef’s Bio

Ο Κωνσταντίνος Κωβαίος είναι Executive Chef στα ξενοδοχεία London & Athens Coast, ιδρυτικό μέλος της Λέσχης Αρχιμαγείρων Αττικής «Acropolis» και συνιδρυτής των Hospitality Ambassadeurs. Συνταγογραφεί για ποικίλα περιοδικά μαγειρικής και ιστότοπους. Είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου, με πληθώρα σεμιναρίων στη γαστρονομία και την υγιεινή τροφίμων.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media