H νέα κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σε Τουρκία, Αίγυπτο, Μαύρη Θάλασσα και Μέση Ανατολή και λειτουργεί αποτρεπτικά για τους τουρίστες της κρουαζιέρας, αναλύθηκε στο 4ο Posidonia Sea Tourism Forum με τα στελέχη του κλάδου να δηλώνουν, πως οι επιλογές του επιβατικού κοινού καθορίζουν τα δρομολόγια των εταιρειών. Η Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει ένα νέο όραμα για τη βιομηχανία της κρουαζιέρας με νέους, καινοτόμους, παραδοσιακούς και αυθεντικούς προορισμούς που θα ενθουσιάσουν τους τουρίστες.
Η τωρινή συγκυρία αποτελεί για την Ελλάδα, ευκαιρία προς εκμετάλλευση για την προώθηση νέων προορισμών στην υπόλοιπη χώρα μέσω των social media, καθώς μόνο το 2% του παγκόσμιου πληθυσμού έχει βιώσει το προϊόν της κρουαζιέρας – η οποία προβλέπεται να αυξηθεί κατά 42% την προσεχή πενταετία – ενώ πρέπει να επικεντρωθεί στην κινέζικη αγορά, να επενδύσει σε νέες υποδομές ακόμα και σε συνεργασία με ιδιώτες, για τη φιλοξενία των νεότευκτων πλοίων την περίοδο 2020 – 2026, χωρητικότητας άνω των 4.000 επιβατών και πρόσθετης δυναμικότητας 230.000.
Για το 2017, η πρόβλεψη για την Ελλάδα αφορά μείωση 20% των αφίξεων κρουαζιερόπλοιων με 15% λιγότερους επιβάτες σε σύγκριση με πέρυσι και πιθανή πτωτική διάρκεια τετραετίας, ενώ η ανάκαμψη στην περιοχή τοποθετείται μετά το 2020.
Μεγάλες μειώσεις δέχονται τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου όπως η Χίος και η Μυτιλήνη, παρότι προστέθηκαν 50 προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων σε ελληνικά νησιά από τούρκικες εταιρείες.
Στους διεθνείς ομίλους κρουαζιέρας, προτάθηκαν από την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας οι παρακάτω κρουαζιέρες.
Για το Βόρειο Αιγαίο, με αφετηρία την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα, η τριήμερη κρουαζιέρα περιλαμβάνει τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο και τη Σκιάθο, ενώ η τετραήμερη, νησιά του Βόρειου Αιγαίου, το Κουσάντασι και τη Μύκονο.
Για το Νότιο Αιγαίο η τριήμερη κρουαζιέρα αφορά την Κρήτη, τη Ρόδο και το Κουσάντασι.
Για το Ιόνιο μια τριήμερη κρουαζιέρα από Κέρκυρα για Κατάκολο, Ζάκυνθο, Αργοστόλι, Πρέβεζα, Λευκάδα και πιθανώς Κόρινθο και Ιτέα, καθώς και μια τετραήμερη στην Αδριατική με αφετηρία την Κέρκυρα και προσεγγίσεις σε Βενετία και Κροατία.
Σημαντική τόνωση για την περιοχή των Δωδεκανήσων (Ρόδο, Κω και μελλοντικά Σύμη), αποτελούν οι ημερήσιες κρουαζιέρες από την Τουρκία, που το 2016 έφθασαν τις 360 προσεγγίσεις πλοίων με 140.000 επιβάτες, ενώ το Βόρειο Αιγαίο επισκέφθηκαν περισσότεροι από 110.000 ταξιδιώτες, από τους οποίους 40.000 επισκέφθηκαν τη Μυτιλήνη και 76.000 τη Χίο.
Δείτε ολοκληρα τα άρθρα του Παναγιώτη Υφαντή (ΕΔΩ) στο euro2day.gr και του Μηνά Τσαμόπουλου (ΕΔΩ) στο newmoney.gr