Νέες προτάσεις για την περίπτωση που δεν καρποφορήσει το σχέδιο σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα (ΣΔΙΤ) για το νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΤΕΛ) στον Ελαιώνα, πέφτουν στο τραπέζι από στελέχη των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.
Το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας προβλέπει τη μεταφορά όλων των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, σε έκταση του ομώνυμου σταθμού του μετρό και την κατασκευή τερματικού σταθμού, ο οποίος θα κατασκευαστεί από τα ΚΤΕΛ με τη μέθοδο της αυτοχρηματοδότησης, σε συνεργασία με την Αττικό Μετρό και το Δήμο Αιγάλεω.
Το εγχείρημα έχει αρκετές δυσκολίες, καθώς θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής που θα καταβάλει μεγάλα κονδύλια (90 εκατ. ευρώ) για τη δημιουργία του σταθμού και στη συνέχεια θα πρέπει να λαμβάνει ποσοστό από κάθε εισιτήριο προκειμένου να αποσβέσει την επένδυσή του. Παράλληλα, για τη δημιουργία των υποδομών απαιτούνται πολλές απαλλοτριώσεις, αλλά και η κατασκευή υπόγειας διάβασης εκατοντάδων μέτρων, καθώς η πρόσβαση της χωροθετούμενης περιοχής με το σταθμό του μετρό δεν είναι η καλύτερη δυνατή.
Σε περίπτωση που το σχέδιο για τη δημιουργία σταθμού ΚΤΕΛ στον Ελεώνα δεν προχωρήσει, διερευνώνται τα παρακάτω:
1. Διερευνάται η δυνατότητα ανέγερσης ενός μικρότερου σταθμού, χαμηλότερου κόστους, για τα ΚΤΕΛ της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας, σε δημοτική έκταση περίπου 60 στρεμμάτων που βρίσκεται πίσω από το Praktiker του Αιγάλεω. Το βασικότερο πλεονέκτημα αυτής της επιλογής είναι ότι οι επιβάτες θα βρίσκονται σε απόσταση δύο λεπτών με τα πόδια από το σταθμό του μετρό «Αγία Μαρίνα».
2. Για τα ΚΤΕΛ της Βόρειας και της Κεντρικής Ελλάδας διερευνάται η δημιουργία σταθμού πίσω από το αμαξοστάσιο του μετρό στα Σεπόλια, περιοχή που γειτνιάζει με τη λεωφόρο Κηφισού. Πρόκειται για έκταση που είχε απαλλοτριωθεί από την Αττικό Μετρό και σήμερα δεν έχει κάποια χρήση.
Πηγή: www.tovima.gr
Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο του Αχιλλέα Χεκίμογλου στο tovima.gr