Κρουαζιέρα
Το λιμάνι του Πειραιά εξυπηρετεί την κρουαζιέρα προσφέροντας 10 θέσεις για ελλιμενισμό κρουαζιερόπλοιων. Παρά τις δυσκολίες που προκύπτουν από τις πολιτικές εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο η COSCO κάνει προσπάθειες να μετατρέψει τον Πειραιά σε homeport, δηλαδή να ξεκινούν από το λιμάνι οι κρουαζιέρες και να καταλήγουν σε αυτό. Έχουν γίνει συζητήσεις με τους κολοσσούς του κλάδου, Carnival, Royal Caribbean, Celebrity αλλά και με τη Celestyal του ομίλου Louis, η οποία είναι η μόνη που κάνει home.
Η δημιουργία υποδομών που θα μπορούν να εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών είναι αναγκαία, αφού αποτελούν το 50% των παραγγελιών στα ναυπηγεία.
Σύμφωνα με τα σχέδια της COSCO, προβλέπεται μεταξύ άλλων:
1. Επέκταση υποδομών στη νότια πλευρά του λιμανιού με την κατασκευή τεσσάρων νέων θέσεων μήκους 400 μέτρων η καθεμία για κρουαζιερόπλοια νέας γενιάς.
2. Αναβάθμιση υπηρεσιών:
■ Βελτίωση των υφιστάμενων και παροχή νέων υπηρεσιών για τους επιβάτες κρουαζιέρας.
■ Δημιουργία συστήματος ώστε μία εταιρεία να μπορεί να κλείνει θέση ελλιμενισμού (birth allocation) των κρουαζιερόπλοιών της σε βάθος δύο ετών.
■ Αξιοποίηση της ελεύθερης ζώνης της COSCO στον Πειραιά για διακίνηση ανταλλακτικών χωρίς φόρους.
■ Συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
■ Ανάπτυξη του Πειραιά ως κέντρου υποδοχής και εξυπηρέτησης όλων των κρουαζιερόπλοιων παρέχοντας όλες τις απαιτούμενες υπηρεσίες και καλύπτοντας όλες τις ανάγκες των εταιρειών κρουαζιέρας.
■ Προσφορά της δυνατότητας για δεξαμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΠ.
Real estate
Η ανάπτυξη της κρουαζιέρας θα οδηγήσει στην κατασκευή τουλάχιστον ενός ξενοδοχείου στους χώρους του ΟΛΠ στον Πειραιά, στην κατασκευή εμπορικού κέντρου, εστιατορίων, αλλά και χώρων στάθμευσης Ι.Χ. αυτοκινήτων.
Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Μηνά Τσαμόπουλου στο newmoney.gr.