Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025

ΣΕΤΕ: Πως θα αυξηθούν τα έσοδα από τον τουρισμό

sete1

 

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), με δεδομένη τη μείωση των εσόδων κατά 750 εκατ. ευρώ το πρώτο οκτάμηνο του 2016, εκτιμά πλέον ότι η χρονιά θα κλείσει με μείωση μεταξύ 3% και 4% στα έσοδα, δηλαδή  450 – 500 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με τα 14.200.000.000 έσοδα το 2015.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ, Ανδρέα Ανδρεάδη, η μείωση της μέσης δαπάνης ανά άφιξη ήταν χαρακτηριστικό της φετινής σεζόν για όλη τη Μεσόγειο, ακόμη και για χώρες όπως η Ισπανία, η Κύπρος και η Κροατία που εξασφάλισαν νωρίτερα τις κρατήσεις, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου, μία περίοδο κατά την οποία η Ελλάδα αντιμετώπιζε τη διαχείριση του προσφυγικού και προθέτει: «Η πτώση στους ανταγωνιστές ήταν χαμηλότερη: πρόκειται για ένα διεθνές φαινόμενο, αφού παγκοσμίως τα ταξίδια μικραίνουν σε διάρκεια και οι ταξιδιώτες ξοδεύουν λιγότερα».

Στο προσεχές μέλλον, όσον αφορά στα (ρεαλιστικά) μέτρα που θα πρέπει να ληφθούν άμεσα, δεδομένων, πάνω από όλα, των δημοσιονομικών επιδόσεων της χώρας, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ προτείνει καταρχάς να παγώσει η κατάργηση, από 01/01/2017 όπως προβλέπεται στις μνημονιακές υποχρεώσεις, των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ στα νησιά που έχουν πληγεί από το προσφυγικό. «Τα έσοδα από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών στα νησιά θα είναι ελάχιστα για τα δημόσια ταμεία, μπροστά στη ζημιά που θα υποστούν οι τοπικές οικονομίες», αναφέρει ο κ. Ανδρεάδης και συνεχίζει:

«Επιπλέον, με δεδομένο ότι οι εισπράξεις ΦΠΑ, συμπεριλαμβανομένων και των τουριστικών υπηρεσιών, υπεραπέδωσαν φέτος σε σύγκριση τόσο με το 2015 όσο και με τα νούμερα του προϋπολογισμού 2016, θα πρέπει να μην εφαρμοστεί η επιβολή του τέλους διανυκτέρευσης από τις αρχές του 2018. Αντίστοιχα, από αρχές του 2018, αφού λόγω της κατάστασης της ελληνικής οικονομίας δεν είναι εφικτό να γίνει πιο άμεσα, θα πρέπει να μειωθούν οι συντελεστές ΦΠΑ στο ελληνικό τουριστικό προϊόν, σε επίπεδα κοντινά με αυτά των ανταγωνιστριών χωρών, με έναν σχεδιασμό, όμως, από τώρα, ούτως ώστε οι επιχειρήσεις και οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να κάνουν τον προγραμματισμό τους για τα τουριστικά πακέτα και τις θέσεις της επόμενης σεζόν».

Δείτε ΕΔΩ ολόκληρο το άρθρο της Στεφανίας Σούκη στο newmoney.gr