Το Frecciargento ή Ασημένιο Βέλος, όπως ονομάζεται, που αναμένεται να μπει στις ράγες για τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τον προσεχή Σεπτέμβριο, θα αλλάξει τις σιδηροδρομικές μετακινήσεις, καθώς διαθέτει τη δυνατότητα να ταξιδεύει με ταχύτητες που θα ξεπερνούν τα 200 χλμ. την ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υποδομή αυτή τη στιγμή σε τροχαίο υλικό, δεν επιτρέπει ταχύτητες άνω των 160 χλμ./ώρα.
Η νέα, διπλή σιδηροδρομική γραμμή και μάλιστα ηλεκτροκίνητη, στο Αθήνα – Θεσσαλονίκη, πρόκειται να ολοκληρωθεί σύντομα, μόλις τελειώσουν τα έργα στη νέα γέφυρα κοντά στο Δομοκό. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μπορεί το Σεπτέμβριο να δοθεί στην κυκλοφορία, οπότε και η διαδρομή από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται σε κάτι λιγότερο από τέσσερις ώρες, ενώ με την ολοκλήρωση όλων των έργων υποδομής, στις αρχές του 2019, στόχος είναι η διαδρομή να μην ξεπερνά σε διάρκεια τις 3 ώρες και 30 λεπτά.
Όσον αφορά στο τρένο, το Frecciargento, είναι βέβαια ηλεκτροκίνητο και κατασκευής 1997, ωστόσο έχει πλήρως ανακαινιστεί και δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση τα σημερινά δικά μας. Έχει μήκος 202 μέτρα, διαθέτει οκτώ βαγόνια και 457 θέσεις, σε ένα πολυτελές εσωτερικό με όλες τις ανέσεις: κλιματισμό, WiFi, τραπεζάκια σε κάθε θέση, οθόνες LCD κ.ά, ενώ το μπαρ – εστιατόριο είναι εξαιρετικό.
Ο Renato Mazzoncini, διευθύνων σύμβουλος της Ferovvie Dello Stato Italliane, που είναι μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βρέθηκε στην Αθήνα και είπε ότι κατά πάσα πιθανότητα θα έρθει στη χώρα μας το μοντέλο τρένου ETR485, που μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα μέχρι 250 χλμ./ώρα. Βέβαια, στόχος της εταιρείας, παράλληλα με την υποδομή που αναπτύσσεται και με το Κιάτο – Ροδοδάφνη να προχωρά, αποκτώντας ένα σύγχρονο δίκτυο που θα φθάσει και μέχρι την Πάτρα, είναι να φέρει ακόμα και το ολοκαίνουργιο Frecciarossa 1000, ένα ιταλικό τρένο -ίσως το πιο όμορφο του κόσμου- που ταξιδεύει με ταχύτητες που πλησιάζουν τα 360 χλμ./ώρα και άλλα τρένα επενδύοντας 500 εκατ. ευρώ.
Πηγή: www.zougla.gr