Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2019

Ρόδος: Τα συμπεράσματα της δεύτερης έρευνας ποιότητας προορισμού

 

Η συντριπτική πλειοψηφία των τουριστών που επισκέφτηκαν τη Ρόδο το 2018, θα πρότειναν τo νησί σε φίλους και γνωστούς για διακοπές.

Αυτό είναι ένα από τα σημαντικότερα συμπεράσματα της δεύτερης έρευνας ποιότητας προορισμού, που παρουσιάστηκαν προχθές σε εκδήλωση που πραγματοποίησε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου.

Η έρευνα διεξήχθη την περίοδο Μαΐου – Οκτωβρίου 2018. Συγκεντρώθηκαν 4.000 ερωτηματολόγια και επεξεργάστηκαν τα 3.800. Τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσίασαν ο Ανέστης Αναστασίου και ο Νίκος Χουρβουλιάδης από το Αμερικανικό Κολλέγιο της Θεσσαλονίκης.

Το 70% των ερωτηθέντων απάντησε ότι επισκέπτεται τη Ρόδο για πρώτη φορά. Το 30% ήταν επαναλαμβανόμενοι επισκέπτες. Από αυτούς, το 75% των Γερμανών απάντησε ότι ήταν το πρώτο τους ταξίδι στη Ρόδο ενώ το 25% είχε ξανάρθει στο νησί. Αντίθετα, οι Βρετανοί repeaters ήταν πολλοί περισσότεροι συγκριτικά με τους Γερμανούς, ήτοι το 68% και μόλις το 32% επισκεπτόταν τη Ρόδο για πρώτη φορά.

Το 46,8% προτίμησε πακέτο all inclusive, 24,8% πακέτο ημιδιατροφής, 19,7% έκλεισε πακέτο Β&Β. Οι Ρώσοι προτιμούν περισσότερο από όλους το all inclusive ενώ οι Γερμανοί και οι Βρετανοί δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στα πακέτα ημιδιατροφής. Συγκεκριμένα, το 45% των Ρώσων που συμμετείχαν στην έρευνα έκλεισε πακέτο all inclusive και το 19% επέλεξε πακέτο ημιδιατροφής. Το 49% των Γερμανών απάντησε ότι επέλεξε πακέτο ημιδιατροφής και μόλις το 13% all inclusive. Τέλος, το 42% των Βρετανών επέλεξε πακέτο ημιδιατροφής και το 15% all inclusive.

Σε ό,τι αφορά στις διανυκτερεύσεις, το 36,8% έμεινε επτά ημέρες στη Ρόδο, δεκαήμερα πακέτα έκλεισε το 15,62% και το 13,72% έκανε 14 ημέρες διακοπές στον προορισμό.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση για τα κριτήρια της επιλογής του προορισμού. Οι φυσικές ομορφιές, δηλαδή το 53,5% απάντησε ότι προτίμησε τη Ρόδο λόγω των φυσικών ομορφιών, το 29,2 λόγω της ιστορίας και των μνημείων, το 27,2% επηρεάστηκε από το διαδίκτυο, το 25,3% από το πρακτορείο, το 21,9% επέλεξε τον προορισμό λόγω των προσιτών τιμών και το 2,4% επηρεάστηκε από διαφήμιση σε περιοδικά ή ραδιόφωνα.

Οι δημόσιες συγκοινωνίες και η καθαριότητα αξιολογήθηκαν για μία ακόμη φορά αρνητικά. Συγκεκριμένα η βαθμολογία των δημοσίων συγκοινωνιών είναι 5,8/10, ενώ το 2017 ήταν 6,72/10. Η βαθμολογία στον τομέα της καθαριότητας είναι 6,5/10 έναντι 6,7/10 το 2017.

Τις υψηλότερες βαθμολογίες (σχεδόν άριστα) συγκεντρώνουν οι υπηρεσίες και το φαγητό στα ξενοδοχεία. Ο βαθμός ικανοποίησης του αεροδρομίου είναι 6,78/10.

Πάντως φαίνεται ότι οι περισσότεροι θα πρότειναν τη Ρόδο σε φίλους και γνωστούς. Στη συγκεκριμένη ερώτηση το σκορ είναι 9/10 έναντι 8,2/10 στην έρευνα του 2017.

 

Διαβάστε ΕΔΩ ολόκληρο το ρεπορτάζ του Δημήτρη Γκαρτζώνη στο dimokratiki.gr.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στο Instagram