Πέμπτη 14 Νοεμβρίου 2024

Γ. Ρέτσος: Καμπάνια προσέλκυσης εργαζομένων στον τουρισμό από τη Marketing Greece

 

«Εμείς σαν ΣΕΤΕ, σε πρώτη φάση σχεδιάζουμε με τη Marketing Greece, την εταιρεία μας, την εταιρεία του ΣΕΤΕ, μία καμπάνια ουσιαστικά awareness για τον τουρισμό, για το πόσο πολλές και καλές είναι οι θέσεις στον τουρισμό για εργασία και απασχόληση, για απασχόληση με ορίζοντα και όχι περιστασιακή απασχόληση».

Τα παραπάνω (μεταξύ πολλών άλλων) είπε ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιάννης Ρέτσος, στο ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 989 και στην εκπομπή «Τρίποντο στην Οικονομία» με το Χάρη Ντιγριντάκη.

 

RevitUp – Digital & Revenue Management

 

Ακολουθούν τα σημαντικότερα σημεία της συνέντευξης του κ. Ρέτσου

 

– Είναι πολύ παρακινδυνευμένο να κάνει κανείς την οποιαδήποτε πρόβλεψη. Όμως αν προχωρήσουμε με μία αν θέλετε παραδοχή ότι οι εχθροπραξίες στην Ουκρανία, η εισβολή, θα σταματήσει ή τέλος πάντων θα αρχίσει μία ουσιαστική διαπραγμάτευση μέσα στο μήνα Απρίλιο, τότε μπορούμε να πούμε ότι οι επιπτώσεις από τον πόλεμο θα είναι πολύ λίγες για τον ελληνικό τουρισμό. Περισσότερο μας ανησυχεί αυτή τη στιγμή το τι θα αφήσει ο πόλεμος πίσω, σε ότι έχει να κάνει με την ακρίβεια, τον αυξημένο πληθωρισμό, τη μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος του Ευρωπαίου, αλλά και του πολίτη στις υπόλοιπες χώρες του κόσμου, παρά την αρνητική ψυχολογία από τον πόλεμο. Γιατί ο κόσμος μετά από δύο χρόνια πανδημίας, εξακολουθητικά έχει μεγάλη ανάγκη να ταξιδέψει. Είναι λοιπόν το θέμα της ακρίβειας εκείνο που μας προβληματίζει περισσότερο από όλα. Στο τι θα κάνει ο ταξιδιώτης και πώς θα τον επηρεάσει αυτό, θεωρώ ότι περισσότερο θα είναι πρόβλημα για το 2023 παρά για το 2022. Γιατί πέρα από την ψυχολογία που σας είπα ότι αυτή τη στιγμή ο κόσμος θέλει να ταξιδέψει, υπάρχει και μία αυξημένη αποταμίευση από τα δύο χρόνια της πανδημίας. Άρα όσο και να έχουμε αυτή τη στιγμή τα πρώτα ουσιαστικά δείγματα ακρίβειας, σε όλες τις δραστηριότητες μας, το πρόβλημα θα είναι μεγαλύτερο το 2023, παρά το 2022.

 

– Είμαι αισιόδοξος ότι ο τουρισμός θα έχει θετικό αποτέλεσμα φέτος. Δεν ξέρω εάν θα είναι αυτό που προβλέπαμε αρχές της χρονιάς. Πάντως θα είναι πολύ καλύτερα από πέρυσι και θα πλησιάσει τα αποτελέσματα του 2019.

 

– Η θέση των επιχειρήσεων όμως θα είναι πολύ διαφορετική. Διότι οι τιμές πώλησης στην πλειοψηφία είναι κλειδωμένες καθώς στο μαζικό τουλάχιστον κομμάτι που είναι η πλειοψηφία, τα συμβόλαια γνωρίζετε πάρα πολύ καλά έχουν υπογραφεί από πέρυσι και δεν αλλάζουν οι τιμές. Από την άλλη από πέρυσι με φέτος έχουμε μία δραματική αλλαγή στα έξοδα. Έχουμε έναν τριπλασιασμό του ενεργειακού κόστους. Έχουμε μία μεγάλη αύξηση του εργασιακού κόστους που θα προκύψει και με τη δεύτερη αύξηση στον κατώτατο μισθό, δικαιολογημένη να συμπληρώσω εδώ. Άρα θα έχουμε αύξηση στο εργασιακό κόστος και θα έχουμε μέσα στη χρονιά ίσως και μία επιβάρυνση στο δανειακό κόστος των επιχειρήσεων, διότι με την ένταση που δείχνει να επιμένει ο πληθωρισμός, προδικάζεται αύξηση επιτοκίων με ότι αυτό σημαίνει για τις δανειακές συμβάσεις και για το δανειακό κόστος των επιχειρήσεων. Έτσι, θα συμπιεστεί πάρα πολύ το bottomline των επιχειρήσεων.

 

– Μελέτη του Ινστιτούτου μας, του ΙΝΣΕΤΕ, αξιοποιώντας στοιχεία του ΙΤΕΠ, του Ινστιτούτου του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου πέρυσι, έδειξε πως από τις περίπου 250.000 θέσεις εργασίας στο οργανόγραμμα των ελληνικών ξενοδοχείων, οι περίπου 53.000 έμειναν κενές. Δηλαδή ένα ποσοστό γύρω στο 22% – 23%, πάνω από το 1/5. Η εικόνα αυτή είναι ανάλογη και στους υπόλοιπους κλάδους του τουρισμού και έχει μία σειρά από λόγους και αιτίες, πολλές από τις οποίες συνδέονται με την πανδημία και τις αλλαγές που έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια.

 

– Η έλλειψη θέσεων προφανώς αδυνατίζει και την ποιότητα της υπηρεσίας. Πιστεύω ότι θα κάνουμε ότι μπορούμε για να το καλύψουμε. Εμείς σαν ΣΕΤΕ, σε πρώτη φάση σχεδιάζουμε με τη Marketing Greece, την εταιρεία μας, την εταιρεία του ΣΕΤΕ, μία καμπάνια ουσιαστικά awareness για τον τουρισμό, για το πόσο πολλές και καλές είναι οι θέσεις στον τουρισμό για εργασία και απασχόληση, για απασχόληση με ορίζοντα και όχι περιστασιακή απασχόληση. Βέβαια αυτό δεν λύνει το πρόβλημα. Είναι μία κίνηση με την οποία προσπαθούμε αυτή την στιγμή να προσελκύσουμε κάποιον κόσμο στον τουρισμό. Από εκεί και πέρα χρειάζεται μία σειρά στρατηγικών που δεν αφορούν μόνο την Ελλάδα. Αφορούν την Ευρώπη σε κεντρικό επίπεδο. Διότι βλέπουμε γενικώς να αλλάζει η αγορά εργασίας, ειδικά μετά την πανδημία και μάλιστα πολύ σύντομα. Αύριο στο Διοικητικό μας Συμβούλιο, θα έχουμε μαζί μας και τον αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τον Μαργαρίτη Σχοινά και ανάμεσα στα θέματα συζήτησης είναι και αυτό. Δηλαδή τι προτίθεται να κάνει αυτή τη στιγμή η Ευρώπη σε κεντρικό επίπεδο για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα που δεν είναι μόνο ελληνικό. Αφορά όλο τον ευρωπαϊκό νότο, αλλά και άλλες χώρες της ΕΕ.

 

Ακολουθήστε το etravelnews.gr στα social media