Πτώχευσε η εταιρεία Tripsta, η οποία ελέγχει τα ηλεκτρονικά ταξιδιωτικά πρακτορεία (Online Travel Agents) Airtickets και Travelplanet24, καθώς σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, αδυνατεί να εξυπηρετήσει οφειλή ύψους 70 εκατ. ευρώ. Το ποσό αφορούσε οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες για εισιτήρια που είχε εκδώσει.
Σύμφωνα με πληροφορίες ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ο Ελληνογερμανός Philip Brinkmann, είχε συμφωνήσει πρόσφατα με το γραφείο BSP της διεθνούς ένωσης αεροπορικών εταιρειών (ΙΑΤΑ) να εξοφλήσει την οφειλή σε δόσεις. Η συμφωνία προέβλεπε την καταβολή κλιμακούμενων δόσεων, οι οποίες αυτή την περίοδο έφθαναν το 1,05 εκατ. ευρώ και θα αυξανόταν σε 8 εκατ. ευρώ τον Οκτώβριο.
Η υπόθεση δεν ήχησε ως κεραυνός εν αιθρία στην εγχώρια ταξιδιωτική και αεροπορική αγορά καθώς αποτελούσαν κοινό μυστικό τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία τους τελευταίους 6 – 7 μήνες.
Οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες μεταξύ των οποίων και η Αegean, φέρονται να είχαν εντοπίσει καθυστερημένα το πρόβλημα που αντιμετώπιζε η εταιρεία. Αυτός ήταν ο λόγος, σύμφωνα με πηγές της εγχώριας ταξιδιωτικής αγοράς, που, το τελευταίο διάστημα, της επέτρεπαν να εκδίδει δικά τους εισιτήρια μόνο με μετρητά.
Στο μεταξύ, ωστόσο, η οφειλή της εταιρείας προς τις αεροπορικές εταιρείες είχε φθάσει τα 70 εκατ. ευρώ, για τα οποία συμφωνήθηκε η αποπληρωμή τους σε δόσεις. Εκτός από την οφειλή των 70 εκατ. ευρώ προς τις αεροπορικές εταιρείες μέσω του ελληνικού γραφείου BSP της IATA (αεροπορικά εισιτήρια που εκδίδονται στην Ελλάδα ανεξάρτητα αν αφορούν Έλληνες ή ξένους πελάτες), αδιευκρίνιστο παραμένει το συνολικό άνοιγμα της εταιρείας, καθώς διατηρούσε υποκατάστημα και στη Γερμανία.
Η Tripsta, όπως όλα δείχνουν ολοκληρώνει την ιστορία της όντας έως και λίγους μήνες πριν, μέσα στα πέντε μεγαλύτερα online ταξιδιωτικά πρακτορεία της Ευρώπης και το μεγαλύτερο της νοτιοανατολικής Ευρώπης, το οποίο κάλυπτε πάνω από 50 αγορές σε όλο τον κόσμο με πάνω από 1 εκατ. επιβάτες να είναι πιστοί πελάτες.
Μερικά μάλιστα ομολογουμένως εντυπωσιακά νούμερα είναι οι 40.000 αναζητήσεις που γίνονται το λεπτό στη μηχανή αναζήτησης της Tripsta με το μέσο όρο εισιτηρίων που εκδίδονται κάθε χρόνο να αγγίζουν τα 3 εκατ. για όλα τα ταξιδιωτικά μέσα.
Όλα ξεκίνησαν το 2005, σε ένα ταξίδι στην Ελλάδα του Φ. Μπρίνκμαν και του συνιδρυτή της Travelplanet24 τότε, Kristof Keim, οι οποίοι αποφάσισαν να δημιουργήσουν μια τεχνολογική Startup η οποία έφερε κοντά τον παραδοσιακό κόσμο των ταξιδιωτικών κρατήσεων και των ακτοπλοϊκών κρατήσεων αρχικά, με τις ευκολίες και την αμεσότητα σύγκρισης και της πρόσβασης σε αυτά, online.
Η εταιρεία και η ομάδα αναπτυσσόταν με αργά αλλά σταθερά βήματα, με τους ιδρυτές να δίνουν μεγάλη έμφαση στις δυνατές τεχνολογικές υποδομές και την ιδανική επιλογή της ομάδας. Ακόμα και μέσα στη κρίση, από το 2011 στο 2012 η ανάπτυξη της Tripsta ήταν της τάξης του 300% και από το 2012 στο 2013 της τάξης του 100%, με την Ελλάδα να καταλαμβάνει μόνο το 8% του ετήσιου τζίρου!
Σύμφωνα με πληροφορίες για το επόμενο διάστημα – για περίπου δύο μήνες – ο όμιλος Tripsta θα λειτουργήσει με προσωπικό ασφαλείας προκειμένου να κάνει support τις κρατήσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί και προφανώς έχει πληρωθεί.
Διαβάστε ολόκληρα τα ρεπορτάζ του Παναγιώτη Υφαντή (ΕΔΩ) στο euro2day.gr και του Γιάννη Διονάτου (ΕΔΩ) στο emea.gr.
Ανακοίνωση του Ομίλου Εταιρειών Tripsta
H TRIPSTA και η AIRTICKETS ανακοινώνουν ότι τις προσεχείς ημέρες είναι υποχρεωμένες να προβούν σε ριζική αναδιάρθρωση της λειτουργίας τους και να αναστείλουν προσωρινά την έκδοση μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Παρά τις διαρκείς προσπάθειες των εταιρειών να αντεπεξέλθουν στην αναίτια και άδικη συμπεριφορά συνεργατών τους και συγκεκριμένα πολυεθνικών εταιρειών διαχείρισης συστημάτων κρατήσεων και διανομής εισιτηρίων, δυστυχώς η πρωτοφανώς άδικη, επιθετική και καταχρηστική συμπεριφορά απέναντί τους, αποστράγγισε αιφνίδια τα ταμειακά τους διαθέσιμα.
Το επιχειρηματικό πλάνο που εφαρμόστηκε, η περικοπή των δαπανών και η εξισορρόπηση των προβλημάτων ρευστότητας των εταιρειών οι οποίες έχουν μηδενικό τραπεζικό δανεισμό, είχαν ήδη αρχίσει να αποδίδουν θετικά αποτελέσματα και δημιούργησαν βάσιμες προοπτικές για την επιχειρηματική ανάκαμψή τους. Επιπλέον, η καινοτόμος συμφωνία που πέτυχαν οι εταιρείες με την ΙΑΤΑ – που εκπροσωπεί 290 αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο – και η πολύ ευνοϊκή ρύθμιση αποπληρωμής των υποχρεώσεών τους, ενίσχυσε ακόμη περισσότερο τη θετική έκβαση του εγχειρήματος.
Δυστυχώς, όμως, συγκεκριμένοι συνεργάτες, προσδοκώντας σε πρόσκαιρα οφέλη, αντί να σταθούν αρωγοί, υπονόμευσαν οποιοδήποτε σχεδιασμό και με απαράδεκτο τρόπο έπληξαν την επιβίωση των δύο εταιρειών. Το αποτέλεσμα ήταν να δημιουργήσουν ένα τόσο ασφυκτικό πρόβλημα ρευστότητας, που κατέστησε αδύνατη τη συνέχιση της εύρυθμης λειτουργίας τους.
Είναι αυτονόητο ότι η TRIPSTA και η AIRTICKETS στρέφονται εναντίον τους με όλα τα νομικά και δικαστικά μέσα και ευελπιστούν στη δικαίωσή τους από την ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Ωστόσο, η δικαστική διαδικασία είναι χρονοβόρος. Ως εκ τούτου, οι εταιρείες, αφού εξάντλησαν κάθε δυνατή εναλλακτική λύση, οδηγήθηκαν στη δύσκολη απόφαση της αναδιάρθρωσης και της προς το παρόν αναστολής έκδοσης μελλοντικών αεροπορικών εισιτηρίων.
Πρώτο μέλημα των εταιρειών υπήρξε η πλήρης εξασφάλιση των δεδουλευμένων και όλων των νόμιμων αποζημιώσεων προς τους εργαζομένους τους και η εξόφληση όλων των υποχρεώσεών τους προς το Δημόσιο και τους ασφαλιστικούς οργανισμούς.
H TRIPSTA και η AIRTICKETS ήταν και είναι οι μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου και οι μοναδικές που ανταγωνίστηκαν ευθέως τους πολυεθνικούς ανταγωνιστές τους, οι οποίοι άλλωστε θα είναι και οι μόνοι ωφελημένοι από τη σημερινή εξέλιξη.
Οι ιστότοποι των εταιρειών λειτουργούν και θα λειτουργούν κανονικά. Τα εκδοθέντα εισιτήρια και οι κρατήσεις όλων των πελατών συνεχίζουν να είναι σε πλήρη ισχύ. Οι εργαζόμενοι και η διοίκηση των δύο εταιρειών, με σεβασμό προς τους πελάτες τους και προς την ιστορία τους, θα εργαστούν με αξιοπρέπεια και ευσυνειδησία και με μοναδικό μέλημα την εξυπηρέτηση των πελατών τους.
Για κάθε εξέλιξη οι εταιρείες θα παράσχουν άμεση ενημέρωση προς όλους.
Ανακοίνωση της Aegean Airlines
Η Aegean Airlines ανακοίνωσε με αφορμή δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πιθανές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν συγκεκριμένα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (Τravelplanet24 και Αirtickets), ότι η συνολική έκθεση σε επίπεδο ομίλου εκτιμάται σήμερα σε ποσό που δεν ξεπερνά τα 400.000 ευρώ.